2020-05-25, 14:18
Medlem
Haha , "alarmisterna" i tråden börjar bli desperata nu när allt kanske inte är ett enda stort mörker och det börjar ljusna. "Snabbt fram med jämförelser med övriga Norden!" , "Snabbt fram med förra måndagens inrapporterade dödsfall och jämför med idag!"
Citera
2020-05-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Varför skriver inte media mer än bara siffror, varför inte gå ut och förklara att alla kurvor pekar nedåt och inte uppåt så alla slipper stressa så jävla mycket

För att då slappnar ju ännu fler av, vilket i sin tur slutar med att kurvorna går upp igen..
Jag känner mig typ ensam om att fortfarande ta detta på allvar..
Citera
2020-05-25, 14:19
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Du måste på riktigt skämta? Med R0 på två skulle dödstalen öka kraftigt varje vecka. Det har de inte gjort i Sverige, snarare minskat något. R0 är som mest 1, troligen något under.
Tittar man på smittspridningen i Sveriges olika regioner så är en direkt gissning att R0 ligger på 0.8 eller nåt i den stilen i Stockholm, men över 1.2 i de flesta andra regioner.
Citera
2020-05-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It is strange that the FHM is two days behind c19.se. 4056 dead currently.

Ja det är skrämmande att man har börjat mörka, räcker det inte att mina tankar är mörka. Jag kan påvisa att siffrorna inte stämmer. Inte ens Goebbels kunde ha tänkt ut ett mer ohederligt sätt att lura befolkningen.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snekonf
Du är som många andra i den tråden oförmögen att ta till dig fakta. Bara för man är 80 år, dement och dör på sjukhemmet betyder inte det att IVA räddat livet på denna grupp.

Trenden på IVA pekar ner ändå spekuleras det om en uppgång.

Fascinerande att Flashback mobben helt plötsligt fått världens största hjärta och empatiförmåga där allt liv ska räddas oavsett kostnad och lidande.

Läste du aldrig historierna om de där 90+ (och vissa 100+) som blev friska efter IVA i april/början av maj? Varför finns inga sådana historier längre? De har avlivats på äldreboenden.
Citera
Medlem
Scarecrows avatar
Blandade synpunkter på idag :

Vi har nu gått över 4000, och antalet döda överstiger alla de som bor i Storfors kommun i Värmland.
Vi börjar sakta komma i fatt Frankrike och komma upp på en femteplats över flest döda per capita i världen. En sådan här vecka till och vi går om Frankrike.

Noterbart är också att de som påstod att Danmark och Norge skulle drabbas stort när de öppnade upp länderna igen hade fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Tittar man på smittspridningen i Sveriges olika regioner så är en direkt gissning att R0 ligger på 0.8 eller nåt i den stilen i Stockholm, men över 1.2 i de flesta andra regioner.
Skulle kunna stämma någorlunda.
Citera
2020-05-25, 14:21
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
För att då slappnar ju ännu fler av, vilket i sin tur slutar med att kurvorna går upp igen..
Jag känner mig typ ensam om att fortfarande ta detta på allvar..
Då är vi två.
Men jag vidtar inga åtgärder utom det som rekommenderas, så det är inte vidare svårt att göra "rätt".
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Norge, Danmark, Finland har inte överdödlighet, bara Sverige.
Det beror på att att även Sveriges dödlighet på 4000 är helt marginellt jämfört med de Ca 90 000 Som dör varje år i vanliga fall, speciellt som vissa nog hade dött ändå av andra orsaker. Nu har sverige haft låg döslighet senaste åren men även Sverige skulle i teorin kunna hamna på under snittet i år. Förmodligen inte men det är inte omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
0 fall i Norge, ät det bekräftat?
Svar = Ja. Ingen kjente nye smittetilfeller siste 24t.
Citera
Medlem
Sveriges och grannländers graf
https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=DNK+EST+FIN+DEU+ISL+LVA+ LTU+NOR+POL+RUS+SWE
Citera
2020-05-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Bra att du håller med idioterna Tegnell och giesecke.
De som har haft fel hela tiden sen början.
Kul att du inte kan se att länder som har haft lockdown och har öppnat upp inte får fler fall med smittade pga att de öppnat upp.
Kul att du är blind för det är alla förnekare.
Sen är det klart att de äldre drabbas det vet alla men har man haft stängt och strypt smittan så är sannolikheten väldigt liten att smittan skämta fart då väldigt få är smittade och man ser direkt var det blossar upp och tar krafttag där. Lev du i din förnekelse och kör din propaganda med 1000 inlägg om dagen det gör dig ännu mer dum och blind.

Och du som håller med Neil Ferguson kan börja presentera det fakta som han har kommit med. Har han någonsin lyckats med att sia om framtiden? Nope.

Du vet lika lite som alla andra hur det kommer att gå för dessa lockdown-länder i sommar/i höst.

Jag hoppas att det går bra. Jag hoppas att viruset försvinner helt. Men ingen av oss vet.

Du tror si - jag tror så. Du anser att jag håller med idioter.. du själv anser att Ferguson representerar facit. Det tror inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in