Citat:
Ursprungligen postat av
senapslamm
Apropå svenskarnas självbild. Tror bara afghanerna gillar er, för ni försörjer dem utan motprestation. Här en ögonblicksbild från MSM från Grekland.
"I år slipper vi fotsvetts-svenskarna" Rhodos, Grekland.
Bitterheten är total nu hos svenskarnna när Greklands turistindustri öppnar upp för en exklusiv skara länder som klarade av att hantera corona pandemin.
"sedan frågar han mej varför vi inte bryr oss om våra gamla?
- Jag vet inte vad jag skall svara på det. "
Till saken hör att Grekland skyddar och älskar sina äldre, inga vårdavrättningshem där.
Kan det bero på bristande hygien (grekens anmärkning om fotsvett) och hjärtlöshet mot den egna äldre befolkningen att vi inte klarade pandemin som grannarna?
Klart i alla fall att svenskarnas semestrar inte kommer bli av 2020 eller 2021.
Vad trött jag blir på alla ni som skriver om Sverige och Svenskar som någon annan.
Då du, och dina sympatisörer skriver begriplig Svenska, så antar jag att även ni är Svenskar?
Vilka menar ni i så fall, alla i detta land förutom er? Eller har ni en egen definition av vad en Svensk är? Om inte så idiotförklarar ni ju er själva då ni, vare sig ni vill eller inte, är en direkt(och indirekt) anledning till att Sverige ser ut och är som det är idag (både på gott och ont).
Eller är du egentligen alban, som sitter i trygga och underbara Albanien, har lärt dig Svenska och spenderar din tid med att smutskasta andra nationer?
Eller är det bara så enkelt att du och ni inte har någon som helst självrespekt och älskar att hata er själva?