Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag är lite nyfiken på om alla som "hyllar Tegnell" och den svenska linjen själva är så särskilt sugna på att plocka upp sjukdomen.
När Tegnell säger att nästan alla kommer bli smittade. Hur känner ni då? Ni är inte oroliga över hur livet ska gestalta sig för äldre anhöriga? Tror ni Tegnell, Giseke, Löfven eller Hallengren fruktar att bli smittade av viruset? Resten av riksdagen? Om alla ska bli smittade, varför har då riksdagen decimerats till att hålla bara 51 ledamöter? Vore det inte bättre att alla 349 fick ställa upp sig på ett långt led och fick mottaga en hostning rakt i ansiktet av en Covid 19 patient så är saken avklarad sen? Vad finns att vänta på?
Är inte Tegnell-fan även om alla kallas för det som försöker sansa sig lite, men vill absolut inte att någon äldre anhörig, eller någon anhörig alls även om vi faktiskt har åtminstone en sådan, ska smittas. Mamma tror visserligen att hon skulle klara sig igenom en infektion men jag är väldigt tveksam till det även om hon är pigg och alltid på gång, fast gammal.
Är absolut inte rädd själv att drabbas även om jag om jag skulle drabbas hårt antagligen inte skulle överleva, rent krasst är det väl jag och min svåger som är de som har minst chans. Av någon anledning så är jag inte det minsta rädd för att dö. Är det dags så är det.
Men jag har väl "grava issues" som jag nyss såg en användare jag anser själv har grava problem skriva om sådana som mig, vi som inte är rädda för att smittas och dö.
Hur politikerna du nämner tänker och känner inför att smittas är svårt för den som står utanför att säga. Man kan gissa att de åtminstone inte vill föra smittan vidare om de skulle smittas själva. Det tror jag nog att de som alla andra oroar sig för.