2020-05-18, 00:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Allt som inte passar in i din alarmistiska bubbla är naturligtvis fake news. Tragiskt faktiskt hur enkelspåriga ni är
Lögner och okunskap är vad Jan Albert och Tegnell spritt omkring sig.
Ikväll fortsatte nämnde Albert sitt svamlande och allt mer desperata försök att försvara sin sjuka linje.
Citera
2020-05-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lögner och okunskap är vad Jan Albert och Tegnell spritt omkring sig.
Ikväll fortsatte nämnde Albert sitt svamlande och allt mer desperata försök att försvara sin sjuka linje.

"Vissa av oss kan redan ha ett immunskydd mot det nya coronaviruset – utan att ha varit smittade. Det menar en norsk professor, som forskar om hur viruset fungerar. "

Betala AB så får du veta mer...
Citera
2020-05-18, 00:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Sverige har ca 500 döda per vecka, Finland har ca 30 döda per vecka. Vad hade du för betyg i matematik?

Jag bara tillämpar samma tankesätt som råder vid högre Svenska siffror här inne. Vi var värst i världen i antal döda per miljon per dag, när siffrorna var högre. Även fast dom var utspridda på 15 dagar bakåt.

Gäller det tankesättet bara vid höga/dåliga siffror kanske? Verkar vara så.

Eftersläpning ignoreras endast vid höga dödstal. Det låter inte heller särskilt matematiskt korrekt måste jag som lekman säga.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nja det var kanske lite kryddat av dig. Nog tror jag folk smittas ännu till viss del.

Men 5 döda idag, det är lågt jämfört med många andra länder. Ser ju bra ut. Vi är i nivå med Finland med den siffran.

Tror du verkligen att bara 5 dog idag? Har du levt under en sten de senaste månaderna?
Citera
Medlem
Citat:
Men 5 döda idag, det är lågt jämfört med många andra länder. Ser ju bra ut. Vi är i nivå med Finland med den siffran.
Har du kollat vad det var för veckodag idag? Det finns inget land i världen som har så extremt stor skillnad mellan vardags- och helgsiffror som Sverige. Dör du inte på kontorstid så syns du inte i statistiken förrän det är vardag igen.
Citera
2020-05-18, 00:17
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Tror du verkligen att bara 5 dog idag? Har du levt under en sten de senaste månaderna?

Jag bara tillämpar samma tankesätt som råder vid höga dagssiffror. Eftersläpning ignoreras då, och vi är värst i världen i döda per dag per capita heter det då.

Men det kanske bara går att ignorera eftersläpning vid höga dödstal? Verkar vara en regel i tråden.
Citera
2020-05-18, 00:19
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är lite nyfiken på om alla som "hyllar Tegnell" och den svenska linjen själva är så särskilt sugna på att plocka upp sjukdomen.

När Tegnell säger att nästan alla kommer bli smittade. Hur känner ni då? Ni är inte oroliga över hur livet ska gestalta sig för äldre anhöriga? Tror ni Tegnell, Giseke, Löfven eller Hallengren fruktar att bli smittade av viruset? Resten av riksdagen? Om alla ska bli smittade, varför har då riksdagen decimerats till att hålla bara 51 ledamöter? Vore det inte bättre att alla 349 fick ställa upp sig på ett långt led och fick mottaga en hostning rakt i ansiktet av en Covid 19 patient så är saken avklarad sen? Vad finns att vänta på?
Är inte Tegnell-fan även om alla kallas för det som försöker sansa sig lite, men vill absolut inte att någon äldre anhörig, eller någon anhörig alls även om vi faktiskt har åtminstone en sådan, ska smittas. Mamma tror visserligen att hon skulle klara sig igenom en infektion men jag är väldigt tveksam till det även om hon är pigg och alltid på gång, fast gammal.

Är absolut inte rädd själv att drabbas även om jag om jag skulle drabbas hårt antagligen inte skulle överleva, rent krasst är det väl jag och min svåger som är de som har minst chans. Av någon anledning så är jag inte det minsta rädd för att dö. Är det dags så är det.

Men jag har väl "grava issues" som jag nyss såg en användare jag anser själv har grava problem skriva om sådana som mig, vi som inte är rädda för att smittas och dö.

Hur politikerna du nämner tänker och känner inför att smittas är svårt för den som står utanför att säga. Man kan gissa att de åtminstone inte vill föra smittan vidare om de skulle smittas själva. Det tror jag nog att de som alla andra oroar sig för.
Citera
2020-05-18, 00:20
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Man hostade och spottade på en47-årig kvinna som senare avled! Så lätt smittar det. Hon var på sitt arbete!

”Man i polisförhör - hostade på kvinna som avled

Brittisk polis har förhört en man med anledning av incident i mars där en 47-årig kvinna dog i covid-19 sedan en man medvetet hostat och spottat på henne. Kvinnans öde har uppmärksammats stort i Storbritannien.

Kvinnan arbetade på ett biljettkontor på Victoria station, en av Londons mest trafikerade järnvägsstationer. Hon befann sig i vänthallen när en man hostade och spottade mot henne och en kollega, samtidigt som han hävdade att han var coronasmittad.

Bägge kvinnorna insjuknade efter några dagar och den 47-åriga kvinnan dog 14 dagar senare på sjukhus. ”

- Men viruset sägs ju vara harmlöst för 47-åringar?

Citat:
Ursprungligen postat av sovandehalsar
Jag kikade också på den uppdateringen när jag skummade igenom Aftonbladet, helt sjukt.

Läste för många veckor sedan att vissa ungdomar och kriminella här i Sverige betedde sig på samma sätt, i synnerhet när de kom i kontakt med polisen. Det kan inte tolkas som något annat än en fara för allmänheten och de bör bli behandlade därefter...

- Jag förespråkar utvisning.

Utvisningen ska inte vara tidsbegränsad. När hostandet har medfört sjukdom hos offret, ska utvisningen föregås av en längre tids vistelse i fängelse.
Citera
2020-05-18, 00:20
Medlem
WHO-godkända tester sägs vara opålitliga - en papayafrukt och en okänd mängd motorolja testade positivt för Corona. Tanzania slänger nu ut WHO-representanter från landet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nL9KB/papaya-testade-positivt-for-corona
Citera
2020-05-18, 00:21
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast vi vet inte att fler kommer avlida i Sverige än i våra grannländer. Min poäng är att detta är långtifrån över i alla länder.

Nej, allt är inte över men jag tror att de länder som tog den största smällen först, även kommer att få behålla de dödssiffrorna i slutändan när COVID-19 har blivit botbart.
Citera
2020-05-18, 00:21
Medlem
madchances avatar
Citat:
Jag bara tillämpar samma tankesätt som råder vid höga dagssiffror. Eftersläpning ignoreras då, och vi är värst i världen i döda per dag per capita heter det då.

Men det kanske bara går att ignorera eftersläpning vid höga dödstal? Verkar vara en regel i tråden.

Nej, det är ingen regel i tråden utan snarare en regel för internationell media som inte har tid att sätta sig in i olika länders esoterismer.
Citera
2020-05-18, 00:23
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Nä, de där är en myt. Namnet kom för man trodde så från början. De har mer och göra med att vi myser närmare varandra under vinterns kalla månader och ev. att virus trivs bättre utan solljus.
Sen kanse kyla inte är en fördel för immunförsvaret men de beror på vilken nivå av kyla vi pratar om.

Fast du frågade om vad ordet förkylning kom ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in