2020-05-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Om man inte utvecklar antikroppar så kommer inte vaccin heller att fungera.

Vaccin har jag ej hört något om att det ej ska kunna fungera i framtiden.
Det vore nyheter för min del.
Citera
2020-05-13, 21:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
När börjar sossarnas siffror rasa?
När viruset är borta och de ska styra upp ekonomin och börja dela ut gottepåsar åt alla. Det är lätt att vara populär i en kris, svårare att behålla den populariteten när det riktiga arbetet börjar.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
100 000, vore intressant att höra vad övriga alarmister säger om den siffran?
Kom igen, stödjer ni det påståendet eller inser ni det absurda i just den siffran.
Tystnad betyder att ni är för fega att svara.

Några 100000 kommer inte dö i Sverige tror jag. Däremot femsiffrigt kommer det bli frågan är bara hur mycket det kommer bli. Det beror ju lite på hur Sverige kommer agera under sommaren. Fortsätter man som man gör så kommer det bli mycket tyvärr..
Citera
Medlem
GobbeMobilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
I april var IVA platserna slut vilket föranledde att många COVID-19 sjuka fick dödshjälp istället för medicinsk hjälp.
Jaså? Var inte det bara drygt hälften eller lite mer än hälften belagda?
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte märkt denna ton. Men jag kanske följer med för dåligt. Jag tycker fortfarande att journalisterna stryker MAKTEN medhårs och ägnar sig åt allt bra som regimen gör istället för att göra riktigt undersökande journalistik. Det är precis som om man inte vågar.
Anders Holmberg i Aktuellt är den enda som ställer vassa frågor i SVT som jag har sett. Han är bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
100 000, vore intressant att höra vad övriga alarmister säger om den siffran?
Kom igen, stödjer ni det påståendet eller inser ni det absurda i just den siffran.
Tystnad betyder att ni är för fega att svara.
Ja Spanien har endast 5% bildat antikroppar. och de är värre drabbat än Sverige. Som svar på ditt förra inlägg så vänta du på att vaccin som ska lösa pandemin?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2020-05-12/fortfarande-langt-kvar-till-100-000-tester

Någon som begriper varför man inte kör för fullt 24/7? Är det den vanliga tröga ledningen som inte tar tag i saker på regional nivå?

Skåne skröt att man hade kapacitet för 3 tusen om dygnet. Ändå testas bara 100-200 per dygn. Man fick femtioelvatusen pinnar som man hade slut på i förra veckan. Ändå händer inget.

Antagligen beror allt på att det inte finns teststationer för COVID-19. Inga sjukhus eller vårdcentraler vill ta emot sjuka i COVID-19.
Har själv en dotter som inte kan bli testad och hon jobbar just nu på ett äldreboende. Inte hennes fel utan det svenska samhället.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Har man väckt åtal mot folkmördaren Tegnell än? När börjar sossarnas siffror rasa?

När januariöverenskommelsen ramlar ihop och sossarna måste börja samtala med moderaterna.

Då kommer det brumma ordentligt bland alla groggdrickande 40/50 talister som sitter å chillar i sina sommarstugor.

Då vi har +15 procent arbetslöshet och även bekväma akademiker får börja arbeta inom agrar verksamhet för 85 kr timmen.
Citera
2020-05-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det handlar inte om personer med psykisk sjukdom.

Det handlar om vanliga människor som utvecklar depression, ångest, PTSD m.m. och som kanske får en dramatiskt försämrad livskvalitet, långtidssjukskrivning, eller blir oförmögna att ta hand om sig själva, sitt jobb eller sina barn.

Eller människor med olika psykiska problem eller våldstendenser eller pedofila tendenser, som är kända för att triggas under stress eller frustration.

Det är nog väldigt hög risk att många mår extra psykiskt dåligt i den osäkra och långvariga situation Sverige försatt sig i med Covid.

Höga dödstal, många förlorar anhöriga, många måste få rehab under lång tid, många rädda för fri smitta ute i samhället. Sjukvården blir högt belastade och har nu en "vårdskuld" att arbeta igen. Oklart hur länge detta skall pågå. Många konkurser och varsel, lika dålig ekonomi som andra nordiska länderna enligt EUs prognos...

Nej du, Sverige är Epic fail. Hur du än håller på med din propaganda.
Citera
2020-05-13, 21:51
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Damberg, eller heter han Dammberg? Såg uppenbart tagen ut när aktuellts Anders Holmberg presenterade den förkrossande överdödligheten i Sverige jämfört med våra grannländer. 3 ggr. Fler i faktiskt tal och 5 ggr. Fler per capita! Det finns väl inga som helst tvivel att Sverige har gjort nåt felgrepp i krisen?

Holmberg pressade honom ganska bra. Hade dock hellre sett Löfven bli grillad!
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Frågan är om det är läge att stänga arbetsplatser, skolor och daghem nu?

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Enligt FHM ska man alltid vänta till rätt tidpunkt med åtgärder. En tidpunkt som tydligen aldrig kommer.

Men vad är bäst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Några 100000 kommer inte dö i Sverige tror jag. Däremot femsiffrigt kommer det bli frågan är bara hur mycket det kommer bli. Det beror ju lite på hur Sverige kommer agera under sommaren. Fortsätter man som man gör så kommer det bli mycket tyvärr..
Folk springer runt som galningar på bauhaus och Ikea. Vi saknar en stor ledare som hade sagt åt svenne banan att detta är allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in