2020-05-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
At least 3 children with coronavirus at LA hospital develop rare inflammatory condition possibly linked to COVID-19

Ytterligare fall i USA

Nej. Det är de gamla 3 fall sen tidigare. Det har inte dykt upp det som kallas för "at least".
Citera
2020-05-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, du har rätt. Jag glömde tillägga att vi prioriterar, förutom skatteintäkter, Sverigebilden. För Sverigebilden är det väldigt viktigt att ta in flyktingar, men förutom det är det snabba skattepengar som gäller

Såklart. Annars skulle vi ha det som Italien, Spanien, Grekland osv. har det nu. De LÅNAR för sitt uppehälle och har gjort det så länge EU har funnits..

Den som frågar är ju inte dum - det är den som ständigt ger när någon frågar..
Citera
2020-05-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Källa på det?

Min erfarenhet är att de flesta människor är goda, klarsynta och lugna. Det är inte så viktigt för dem att få bekräftelse för sin världssyn. Medan en av de flera olika minoriteter som finns ofta för mycket oväsen för att de vill känna sig förmer än andra. Detta bottnar oftast i någon form av otrygghet i dem själva. Men det är viktigt att förstå att detta också bara är en generalisering. Det finns säkerligen en hel del bra människor i alla olika grupperingar som av slumpen råkat komma fram till en missuppfattning av den situation de befinner sig i. Vi är alla på en resa för att finna sanning i vår omvärld. Vissa har kommit längre än andra. Det bästa vi kan göra är att visa hänsyn i detta avseende för att hjälpa varandra på vägen.

För att ge något slags svar på frågan så är det snarare en gissning. Men vi skulle kunna genomföra en opinionsundersökning. Borde inte vara särskilt svårt att fixa. Jag vet inte om jag bör för offra tid på det dock.

EDIT: hittade denna artikel https://www.svd.se/7-av-10-har-fortroende-for-tegnell-i-undersokning
Senast redigerad av CurbinDill 2020-05-10 kl. 20:59.
Citera
2020-05-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Doctors say in some cases, kids are taking up to 6 weeks after exposure to the virus to present with symptoms of this illness...

Då blir det problematiskt med Greklandssemestern. Man testa kidsen vid gränsen. Konstaterar att de är negativa. De semestrar ett par veckor och möter en massa lokala människor. Sticker hem. Och först efter en månad blir de sjuka.

Hur fan ska man då spåra alla dessa som har "kommit i kontakt med de smittade"?
Citera
2020-05-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Såklart. Annars skulle vi ha det som Italien, Spanien, Grekland osv. har det nu. De LÅNAR för sitt uppehälle och har gjort det så länge EU har funnits..

De lånar och vi betalar skatt.

Vem är dum i slutändan?
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En länk:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30918-1/fulltext
Fast det där är ju ingen studie, det var typ (?) ett correspondence, med budskapet att man inte bör räkna bort munskydd direkt, då få studier gjorts som skulle motbevisa dess effekt. Ungefär lika meningslöst argument som motsatsen, att det finns inga studier som visar påeffektuvitet. Läser du inte vad du länkar?
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Sverige har en statsskuld på 1148 miljarder.
Jag vågar påstår att vi har lånat en del...

https://www.ekonomifakta.se/fakta/offentlig-ekonomi/statsbudget/statsskulden/
Citera
2020-05-10, 21:00
Medlem
IMBILDENs avatar
"Professor: Vi borde kunna resa ut i Europa i sommar"

Någon som på allvar tror att något land i Europa kommer omfamna inresande svenskar i sommar?
Finns det inga som helst gränser på hur naiv man kan bli? Vi kommer inte tillåtas resa in i ett enda jävla land i sommar. Frågan är om vi ens får göra det resten av året....
Jag tror vi kommer få betala för Sveriges "unika strategi" under mycket lång tid. I princip till dess att det finns ett fungerande vaccin som kan distribueras i stor skala och som definitivt sätter P för den här farsoten.

www.dn.se
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Brist på sterilt vatten.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7469986

Hur vore det om några snackpellar gick och köpte några dunkar och kokade lite vatten istället för att prata så mycket? Hur impotent kan man vara?

Så funkar det inte! Stor skillnad mellan sterilt vatten och kokat vatten. Det senare går att anse som destillerat vatten men dock kan det finnas en massa tungmetaller och joner kvar som inte finns i sterilt vatten.
Citera
Medlem
Leipreachans avatar
Är det bara jag som anser att det strider mot demokratin att tvinga in människor i karantän. Likt fascism.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Min erfarenhet är att de flesta människor är goda, klarsynta och lugna. Det är inte så viktigt för dem att få bekräftelse för sin världssyn. Medan en av de flera olika minoriteter som finns ofta för mycket oväsen för att de vill känna sig förmer än andra. Detta bottnar oftast i någon form av otrygghet i dem själva. Men det är viktigt att förstå att detta också bara är en generalisering. Det finns säkerligen en hel del bra människor i alla olika grupperingar som av slumpen råkat komma fram till en missuppfattning av den situation de befinner sig i. Vi är alla på en resa för att finna sanning i vår omvärld. Vissa har kommit längre än andra. Det bästa vi kan göra är att visa hänsyn i detta avseende för att hjälpa varandra på vägen.

För att ge något slags svar på frågan så är det snarare en gissning. Men vi skulle kunna genomföra en opinionsundersökning. Borde inte vara särskilt svårt att fixa. Jag vet inte om jag bör för offra tid på det dock.

Det där var ingen källa. Det där var dina åsikter.

Förstod du inte frågan?
Citera
2020-05-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De lånar och vi betalar skatt.

Vem är dum i slutändan?

Vi får titta på svaret i badrumsspegeln..

Tyskarna har efter mycket lång funderingstid kommit fram till samma slutsats. Och finnarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in