2020-05-10, 20:48
Medlem
At least 3 children with coronavirus at LA hospital develop rare inflammatory condition possibly linked to COVID-19

Ytterligare fall i USA
Citera
2020-05-10, 20:49
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Man kan välja bland fem länder om man vill se att Sverige är bättre. Man kan välja bland nästan 200 länder för att se att Sverige är sämre...

Dagens burn!
Citera
2020-05-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ok. Det får ni två bråka om. Men. Barnen kommer i alla fall före moster Harriet - 95år. Och den som inte tycker så är "konstig" i mina ögon.

Men du kanske anser att den som har betalat SKATT under hela sitt liv kommer först?

Du förstod inte vad jag skrev. Barnen borde alltid komma först, men det är inte så i Sverige. Barnen kommer i kläm och de äldre också. Prioriteras gör enbart sådant som genererar inkomster till staten.
Citera
2020-05-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Värdelös huskur? Varför har Sverige delat ut nobelpris för upptäckten av örtens egenskaper då?

Research to develop antimalarial drugs led to the discovery of artemisinin, a compound which is extracted from Artemisia annua, in the 1970s by Chinese scientist Tu Youyou, for which she shared the 2015 Nobel Prize in Physiology or Medicine.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Artemisia_annua

Även annan malariamedicin har testas mot covid-19.

Det har gått inflation i Nobellprisutdelning. Tur att det blev paus och i höst lär det inte bli någon utdelning heller ;-)

Nej. Jag menar inte så. Jag menar att om en medicin funkar för en åkomma då behöver den inte vara en medicin "för det hele".. Snart funkar det även mot vattkoppor.

För mig får de testa bäst de vill, men jag skulle inte köpa något än.
Citera
Medlem
NY state of emergency extended; state to study COVID-19 child impact
Today, 07:32 AM
May 9, 2020
NEW YORK — New York’s state of emergency was extended through next month as Gov. Andrew Cuomo said Saturday officials will study COVID-19’s impact on children after three died from virus-related complications this week.
New York hospitals have 73 reported cases of virus-related illnesses in children, predominantly from toddler to elementary school ages, Cuomo said.
Citera
Medlem
Citat:
Ok. Det får ni två bråka om. Men. Barnen kommer i alla fall före moster Harriet - 95år. Och den som inte tycker så är "konstig" i mina ögon.

Men du kanske anser att den som har betalat SKATT under hela sitt liv kommer först?

I Sverige har ALLA lika värde. ALLA prioriteras lika mycket. Haha argh!
Citera
2020-05-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Du förstod inte vad jag skrev. Barnen borde alltid komma först, men det är inte så i Sverige. Barnen kommer i kläm och de äldre också. Prioriteras gör enbart sådant som genererar inkomster till staten.

Det kan du väl ändå inte mena. Invandrare. Behöver jag förklara mera?
Citera
2020-05-10, 20:52
Medlem
Testonios avatar
Antal smittade i Sverige enligt senaste uppskattningen från Imperial College London:

4.06% [3.04%-5.46%] (mean [95% credible interval])

https://mrc-ide.github.io/covid19estimates/#/details/Sweden

Vi kan bara glömma "flockimmunitet" innan vaccin är på plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
I Sverige har ALLA lika värde. ALLA prioriteras lika mycket. Haha argh!

Ja. För att inte göra någon ledsen. I verkligheten är det sen annorlunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
C19 blir med oss framöver, jag läste om en rapport (från Kina tror jag det var), att 14% av friskförklarade män i en testgrupp hade C19 i sina spermier. Den kommer att vandra med hela världens befolkning.
(7 May 2020)
Chinese researchers who tested the sperm of men infected with Covid-19 found a minority had the new coronavirus in their semen. According to the researchers, this opened up a small chance the disease could be sexually transmitted, though this claim has been questioned by other academics in the wake of the findings being published.

The study – by doctors at China’s Shangqiu municipal hospital of 38 men hospitalised with the disease – found that six of them(16%), tested positive for Sars-CoV-2 in their semen.
https://www.theguardian.com/world/2020/may/07/covid-19-found-in-semen-of-infected-men-say-chinese-doctors
Citera
2020-05-10, 20:53
Medlem
Citat:
Det kan du väl ändå inte mena. Invandrare. Behöver jag förklara mera?

Ja, du har rätt. Jag glömde tillägga att vi prioriterar, förutom skatteintäkter, Sverigebilden. För Sverigebilden är det väldigt viktigt att ta in flyktingar, men förutom det är det snabba skattepengar som gäller
Citera
2020-05-10, 20:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
I Daily Telegraph skriver Matt Ridley

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/05/10/chilling-truth-decision-impose-lockdown-based-crude-mathematical/?li_source=LI&li_medium=li-recommendation-widget

Ingen blir tydligen profet i sitt eget land. Prof. Neil Ferguson, närmsta motsvarigheten till Anders Tegnell sågas jäms med fotknölarna

Det blir intressanta månader framöver både i Sverige och Storbritannien. Men jag önskar, förstås, att såväl Britter som svenskar samt alla andra folk, sluppit denna coronakris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in