2020-05-10, 08:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vad ska vi kalla din grupp som hela tiden kommer med slutsummeringar? Till och med din överguru Tegnell är numer osäker på det mesta. I början gjorde han många självsäkra uttalanden men har blivit lite mer ödmjuk med tiden. I stället vag och obestämd mot många inom vården som kräver klara tydliga besked och guidelines.

Tycker man ska vara försiktig att säga hur många offer som kommer att skördas när vi inte vet hur länge det kommer att pågå. Att kommersen är i full gång på handelsplatser och köpställen kan jag vittna om. De som är 70+ fattas men annars är alla där och bränner sina pengar.

Har inte varit på något inomhus köpcenter ännu man är ovillig att, "ta sig tak över huvud" Mer instängt liksom och mer smitta kanske.

I år allt från 5000 till 80 000 döda det kan jag garantera!

Du kan kalla mig för samma grupp som faktiskt inte säger att det är absolut siffror, bara för att chansen är större att det blir 10 000 döda än att det blir 40 000 eller kanske 400 000 döda så betyder det inte att det är omöjligt.

Däremot så har du vissa i denna tråd som bestämt säger att det redan har dött 6400 i Stockholm enbart, du kanske bör fokusera på dessa istället för de som inte säger att det är låsta siffror utan som istället använder termer som "Eventuellt", "Troligen", "Chansen" eller "Möjligt"?
Citera
2020-05-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det händer mycket i coronatider. Alla jordens forskare och experter jobbar för högtryck för att hitta vacciner, mediciner, testmetoder etc. Det forskas också på hur viruset sprids och andra forskare försöker identifiera riskgrupper. Till sin hjälp tar de statistik och skapar matematiska modeller för att göra prognoser. Oftast glöms det enkla och mest uppenbara bort. Genom att studera olika data hos de som avlidit i Sverige har nu en forskargrupp vid Karolinska institutet kommit fram till att de som riskerar störst risk att avlida i covid-19 har 42 i skonummer. Studien kommer att presenteras vid morgondagens presskonferens.

Har gamla gubbar verkligen så små fötter? Vad beror det på? Eller är det bara så att landstinget fick ett bra pris på ett parti från Korea, som hursomhelst aldrig kommer att användas, eftersom gubbarna aldrig kommer upp ur sina sängar, eller använder tofflor vid de fåtaliga tillfällen då de gör det?
Citera
2020-05-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Hellere spille for galleriet end at spille til begravelser.

70 lande kræver brug af masker ved ophold i det offentlige rum:

https://masks4all.co/da/

Men dessa 70 kommer ändå att få spela även för begravningar.

Att folk vägrar att inse detta..
Citera
2020-05-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att man alltid ska ha otur..

Hjälper det om man går ut i för små skor?

Nej, hellre då något nummer för stora.
Citera
2020-05-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Det där kan du säkert diskutera i konspirationer och alternativa teorier. Sen har Tegnell inte haft ett rätt heller så här långt heller.

Det är inte någon hemlig konspirationsteori. Presidenten har ju själv gått ut med och publicerat brev som han har skickat till höger och vänster.
Citera
2020-05-10, 08:45
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nu har ju svenska folket tillsammans gjort en jävligt stor insats på inrådan av Tegnell et al. Om detta gått dig förbi så är du bortom all hjälp tyvärr. Vissa personligheter kräver en AK47 mot tinningen för att agera, lyckligtvis agerar majoriteten självmant uppoffrande.

Nu har jag inte behövt göra någonting som jag ser som uppoffring. Bara intagit en större försiktighet på uppmaning av min egen självbevarelsedrift. Hur Tegnell, den token, som till en början gjorde självsäkra men felaktiga uttalanden, kan vara någons guru övergår min förmåga att förstå.

Sedan tycker jag du ska sluta hota andra och rikta din AK47 mot dig själv. Att vara vänsteranhängare och drömma om lyxbåt det kan inte vara riktigt friskt.
Citera
2020-05-10, 08:47
Medlem
arbetets avatar
Titta gärna på Nyhetsmorgon TV4 om rehabiliteringen efter insjuknandet i Corona när klippet kommer upp på deras sida. Visades alldeles nyss så det tar väl en stund innan det läggs upp.

Vi kan alltså som jag misstänkte lägga till encefalit orsakad av det hyperinflammatoriska tillståndet som tillstöter i allvarliga fall. Det betyder ganska påtagliga störningar som i allvarliga fall leder till personlighetsförändringar:
Diagnos
Vid de allvarligare formerna av akut encefalit är de vanligaste symtomen feber, epileptiska anfall, förvirring, tecken på nervskador och högt tryck i hjärnan. Förvirring kan uppfattas som en personlighetsförändring. Personen går inte att känna igen, ger märkliga svar på frågor och verkar påfallande trög. Förlamningar, ostadighet och talsvårigheter kan också uppstå. Patienten har ofta feber och huvudvärk.

Om sjukdomen främst ger symtom från inflammerade hjärnhinnor, är symtomen som regel feber, huvudvärk, illamående och kräkningar, ibland ljuskänslighet och nackstelhet.

Läkarundersökningen kan ibland bekräfta att det föreligger tecken på hjärnskada. I sådant fall läggs patienten in på sjukhus för närmare undersökning. På sjukhuset tas prov av ryggmärgsvätskan – det är mycket viktigt att utesluta vanlig hjärnhinneinflammation orsakad av bakterier. Bildundersökningar med exempelvis magnetkamera görs också.
https://www.netdoktor.se/infektion/sjukdomar/akut-hjarninflammation-encefalit/

Men COVID19 är ju bara en vanlig influensa.

Edit:

Jag reagerade att läkaren antydde att det fanns andra allvarligare fall än han som intervjuades. Där prognosen inte är så god vilket då måste vara riktigt illa.
Senast redigerad av arbetet 2020-05-10 kl. 08:51.
Citera
2020-05-10, 08:48
Bannlyst
Citat:
Det är inte någon hemlig konspirationsteori. Presidenten har ju själv gått ut med och publicerat brev som han har skickat till höger och vänster.

Och det bevisar vad? Som att skicka ett brev till KKK och be de bränna kors och hänga negrer. Sen komma tillbaka och säga kolla de gjorde vad jag bad om.

Snälla, sluta.
Citera
Medlem
Citat:
Men dessa 70 kommer ändå att få spela även för begravningar.

Att folk vägrar att inse detta..

Ja men disse lande tager corona truslen alvorligt og iværksætter beskyttelsestiltag.

Man gør hvad man kan og udelukker ikke nogen beskyttelsestiltag - den fremgangsmåde er forbeholdt Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Har gamla gubbar verkligen så små fötter? Vad beror det på? Eller är det bara så att landstinget fick ett bra pris på ett parti från Korea, som hursomhelst aldrig kommer att användas, eftersom gubbarna aldrig kommer upp ur sina sängar, eller använder tofflor vid de fåtaliga tillfällen då de gör det?

Sitter man i rullstol så spelar skostorleken mindre roll. Dessutom kan det handla om sandaler med justerbar bakdel. Det syns inte under filten som fötterna sticker ut lite utanför skosulan..
Citera
2020-05-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ja men disse lande tager corona truslen alvorligt og iværksætter beskyttelsestiltag.

Man gør hvad man kan og udelukker ikke nogen beskyttelsestiltag - den fremgangsmåde er forbeholdt Sverige.

Tvärtom. De låtsasgör något. Vad som helst. Oavsett resultat. För att hålla folket lugnt. Och för att vinna valet.

Precis som i Syd-Korea.
Citera
2020-05-10, 08:51
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Skåne er stadigvæk en del af Sverige, og dermed underlagt svenske regler, eller mangel på samme.

København er underlagt danske regler, og bliver der for stor stigning i coronatilfælde må reglerne skærpes igen, men generelt har den danske befolkning været god til at overholde de gældende regler - det samme gør sig ikke gældende for indvandrerbefolkningen.

Ser just TV-avisen morgen och de berättade om Tyskland öppning. Smittotrycket ökade på en vecka från 0,75 till 1,1, tror jag det var, ökad spridning i alla fall. Ingen lätt övergång och att stänga ner igen har såklart allvarliga ekonomiska konsekvenser för att inte tala om psykologiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in