Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Vad ska vi kalla din grupp som hela tiden kommer med slutsummeringar? Till och med din överguru Tegnell är numer osäker på det mesta. I början gjorde han många självsäkra uttalanden men har blivit lite mer ödmjuk med tiden. I stället vag och obestämd mot många inom vården som kräver klara tydliga besked och guidelines.
Tycker man ska vara försiktig att säga hur många offer som kommer att skördas när vi inte vet hur länge det kommer att pågå. Att kommersen är i full gång på handelsplatser och köpställen kan jag vittna om. De som är 70+ fattas men annars är alla där och bränner sina pengar.
Har inte varit på något inomhus köpcenter ännu man är ovillig att, "ta sig tak över huvud"

Mer instängt liksom och mer smitta kanske.
I år allt från 5000 till 80 000 döda det kan jag garantera!

Du kan kalla mig för samma grupp som faktiskt inte säger att det är absolut siffror, bara för att chansen är större att det blir 10 000 döda än att det blir 40 000 eller kanske 400 000 döda så betyder det inte att det är omöjligt.
Däremot så har du vissa i denna tråd som bestämt säger att det redan har dött 6400 i Stockholm enbart, du kanske bör fokusera på dessa istället för de som inte säger att det är låsta siffror utan som istället använder termer som "Eventuellt", "Troligen", "Chansen" eller "Möjligt"?