2020-05-08, 19:59
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Att räkna är inte komplicerat så länge uppgifterna finns där. Förstår du inte att FHM får vänta de med?

Dessutom görs nog en del övervägningar vad som ska räknas i tveksamma fall. Det är inte alltid uppenbart vad dödsorsaken är eftersom många som dör har flera underliggande sjukdomar, som i sig kan vara dödliga, och en kort förväntad återstående livslängd. FHM verkar räkna alla som dör som testat positivt upp till en månad innan. Andra länder gör inte alltid så.

I en väl fungerande organisation så fungerar sådant oavsett helgdagar eller vardagar. Det tyder på bristande styrning och ledarskap. Typ "Man kan bära munskydd i äldrevården"
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag håller inte med dig. Eftersom Sverige kunde ha agerat Dag 1 för att vinna tid och bromsa/skjuta upp smittan. Vunnen tid är både liv och ekonomi. Nu finns antikroppstester och antivirala medel. Samt information har hunnit nå ut. Allt det hade sparat liv. Så särskilt rationell framstår ni inte om jag får ursäkta...

Frankrike har hittat en som var sjuk i SARS-CoV2 redan den 27 december. Men tanke på Sveriges utveckling tror jag att vi också fick in skiten i december redan.

Vi var körda redan innan vi visste av något, när man tänker på faktumet att asymptomatiska smittar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Du får hålla för näsan när du dricker det.
Skölj efter med en rejäl klunk fanta efter.

Jag menar om man skulle använda det på händerna.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
ja man sorterar bort. Våra gamla som bor på äldreboenden får i princip inte komma till akutsjukhusen.

Jo, jag har varit med och skickat in covidsjuka äldre som inte kan få den vård och lindring som krävs. De flesta av de som varit på sjukhus har klarat sig relativt väl. Några har även friskförklarats nu.
Citera
2020-05-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Vänligen sätt dig in i diskussionen om du ska ge dig in i den. Som det är nu är din respons till mig ren nonsens iförhållande till det som jag och den andre diskuterade.

Tycker bara Andorra är så litet land, så förstår inte riktigt varför det landet är så intressant i den här tråden.
Citera
2020-05-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hur ser grannarna på Sverige

"Det vil være galskap å åpne grensene mot Sverige før de får kontroll på smitten. Det er en skam hvordan Sosialistene og miljøpartiet sine behandler pensjonister og syke. En pinefull død i ensomhet er siste hilsen fra regjeringen til de som har bygget landet. Finansminister Magdalena Andersson har flere ganger sagt at det er det økende tallet pensjonister som er Sveriges største problem. Nå ser vi hvordan sosialistene ordner det problemet. Over 3.000 døde og ingen reagerer. Svenskene er jo kjent over hele verden som noen kipeinger som snur på krona, men det må da være grenser. Feiler deres eksperimentelle behandling av Corona viruset er vel dette et største folkemordet mot egen befolkning i Nordens historie."

Då du citerar undrar jag vart du läst detta? Låter mer som fyllesnack på någon lokal pub.
Citera
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan du motivera din slutledning?
Eftersläpning
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Men Kina, Usa och Brasilien är det?

De länderna ligger efter oss i "tabellen" så de är ointressanta för tillfället.

Men att jämföra Sverige med Andorra, som du gjorde, är inte seriöst utan bara fjantigt.
Citera
2020-05-08, 20:02
Medlem
Jag har varit sjuk i covid-19 två gånger nu. En gång för en månad sedan och nu senaste veckan. Symtom: ont i lungorna, feber, svettningar, andfåddhet. Jag har inte blivit testad men har aldrig känt av problem i lungorna tidigare i mitt liv. Flera personer nära mig har haft samma upplevelser och blivit sjuka två gånger. Arbetar nära människor dock ej inom vården.

Antingen har viruset muterat tillräckligt mycket för att lura immunförsvaret eller så är idén om immunitet bara en förhoppning.

Är det fler här på forumet som återinsjuknat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag tror att dom är helt slut efter belastningen som varit i två månader snart.
De är livrädda att stockholmarna skall tolka nedgången som att allt är lugnt, och att de då börjar leva precis som vanligt.. vilket såklart är helt fel.
Detta är bara min gissning, men att siffrorna gått ner är ju övertydligt.
Kom bara ihåg att normalt finns det 90 ivaplatser i hela Stockholm. Nu ligger det fortfarande 162 st med enbart covid-19 inne på iva.
Så trycket lär fortfarande vara sinnessjukt.
Ja, de har ju 12-timmars skift väl? Och dessutom i skyddskläder som inte är bekväma och andningsskydd som tar på krafterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag håller inte med dig. Eftersom Sverige kunde ha agerat Dag 1 för att vinna tid och bromsa/skjuta upp smittan. Vunnen tid är både liv och ekonomi. Nu finns antikroppstester och antivirala medel. Samt information har hunnit nå ut. Allt det hade sparat liv. Så särskilt rationell framstår ni inte om jag får ursäkta...
100% enig. Förstår inte varför så många här verkar ha svårt att förstå detta.
Citera
2020-05-08, 20:03
Medlem
Wajis avatar
Vill bara påminna FB om hur massmördaren förberedde detta Att sedan några tycker det är konstigt att man riktar kritik emot Tegnell undgår mitt förstånd. Men och andra sidan så har vi ju Vänstern i riksdagen så det finns dom som inte är normala

Länk för de som vill se historian

https://tegnellcitat.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in