Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Ezpecial
Exakt så, avsaknad av intresse för att vidta åtgärder mot Corona är väldigt lätt att se, varför det är såhär kommer vi aldrig att få svar på.
Men det är ett skandalöst förhållningssätt i en pandemi.
Ja jag har ett inflammerat svalg sedan 6 veckor som även påverkar öronen. Det är oklart om det är Covid då andningsvägarna är bra. Jag får ingen undersökning eller testning eller vård av typ ta sänkan, kolla om det är virus eller bakterier och annat eftersom vårdcentralen inte tar emot mig. De tar bara emot bokade besök om jag har stukat foten.
Rådet är att stanna hemma och ringa 1177 om jag får andningsproblem. Det är vad som erbjuds mig. Min husläkare påstår att inte han heller erbjuds testning. Ja man kan misstänka att FHM vill se det som en vanlig influensa vilket det ju inte är. Alldeles för många blir alldeles för sjuka. Även om det bara handlar om enstaka procenttal av de insjuknade. Men det vill epidemiologerna som Tegnell och Giesecke med flera inte inse utan de kör med sina skolboksmodeller som inte passar på det här viruset. Skådespelet är sorgligt att se.