2020-05-06, 21:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vilka experter talar du om? FHM mot resten av världen?

Så du menar att ovana skulle vara ett giltigt skäl att strunta i munskydd? Tala om efterblivet resonemang!

WHO sa ju samma sak! Det är INTE FHM mot resten av världen. Men alltfler verkar ju använda det. Införa krav mot det. Så som jag sa experter är oense om saken. Men det gäller ju inte bara Sverige.
Citera
2020-05-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Exakt min tanke.

Antingen har viruset muterats till någon snällare. Eller så ljuger myndigheterna om alla dödsfall och sjuka.

Hur som, nyheterna kanske menar på att den nyligen muterats till något värre.

Som sagt, virus muterar sällan till att bli värre då det innebär att det får sämre förutsättningar till att sprida sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Samma med handtvätt, måste göras på rätt sätt, kan invagga i falsk trygghet...bla bla...

Ja man måste gå kurs för att få den spetskompetens som krävs för att korrekt tvätta händer. Men sådana avancerade saker ska man helst överlåta till experter som FHM.*

*Sarkasm
Senast redigerad av zirconium2020 2020-05-06 kl. 22:00.
Citera
Medlem
dajevlars avatar
Nu är jag så JEVLA förbannad!

Hur länge ska vi stå ut med att inte få några SVAR?!?

Vad är detta för nåt? Var kom det ifrån? Varför drabbas vissa värre än andra (personer/LÄNDER!)? Är det nedgång nu? Varför? Är det bra att ha varit smittad? Eller kan det finnas nån risk i att detta virus är så smart att man blir bestraffad av att ha varit smittad, att fas 2 blir fatal? Hur ska vi bete oss?

Jag har 500 andra frågor, men ingen vet ju nånting... Expert efter expert svarar på TV:n, men ingen har nåt svar....

Är det extraterrestriellt?

Har INGEN nåt svar?

Det finns väl folk som bara sysslar med detta varje dag året om (oftast med skattemedel) - dags att börja leverera nu, hörni !

Förlåt, är bara så besviken... Känns som det behövs nån smart person som kan se samband... var finns vederbörande? Trodde såna fanns i överflöd...

Man kan väl se detta som ett schackspel? Virusets definitioner. Vinn då, förfan !
Senast redigerad av dajevlar 2020-05-06 kl. 21:54.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Vår strategi förutsätter ju att sisådär 60% av Skåne kommer bli smittade tillslut. Varför ska vi acceptera denna dogm? Varför ska Skåne ha bortåt 2000 dödsoffer?

Nej, Skåne bevisar att vår strategi inte är "vetenskaplig", utan direkt felaktig.

Ehh, nej det gör det inte, särskilt inte med tanke på att smittan knappast är utagerad.
Snacka om att dra snabba växlar på ingenting.
Citera
2020-05-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det var så vår boss sa. Anledningen till detta. Att inte reka munskydd. Som många andra läkare också sagt. Senast idag i artikel i Expressen. Gör mer skada än nytta. De är ju utbildade varför skulle de ljuga om detta? Deras tes är väl mer att länder som inför krav på detta där är det politik som styr. Man försöker med allt. Får att lugna folket.

Men vi får se. Kanske FHM kommer med råd om detta om ett tag. Det är ju inga svårigheter att få fram dessa skydd i miljontals. Det är inte raketer direkt utan väldigt enkla att framställa. Om man nu vill.

Det är väl bättre att bara vara ärliga då och be företag och allmänhet om initiativ för att lösa det?
Citera
2020-05-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är därför man har bilbälten

Förlåt.
Jag visste inte om att bilbälten förhindrar bilolyckor och omkomna.
My bad....
Citera
2020-05-06, 21:54
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Jo möjligt. Men vi är ju helt ovana med det. Asiaterna har ju sprungit runt med munskydd i åratal. Långt före denna pandemi. De vet hur det funkar. De vet detta med att ta av sig rätt, byta osv.

Men såklart om det är bra kan ju svenskar även lära sig. Men allt vi hör nu är ju att det är mer eller mindre värdelöst. Kanske tom mer farligt då det ska samlas smitta på masken. Men andra länder verkar ändrat sig. Experter är oense. Vi ser från t.ex Österrike där får folk en mask innan de går in i matbutiken.

Problemet är ju att dessa argument kan användas i alla lägen.

Jag var och handlade idag iförd mitt andningsskydd som ”vanligt”, konstaterar att butiken runt kl 15:30 är full. Många som garanterat var runt 70+, ingen hade handskar eller mun/andningskydd.

Sneglade lite när vi stod i kassan och jovisst, samtliga 70+ torkade näsan med handen, kliade sig runt munnen osv. Det är otroligt svårt att lära sig nya vanor men vi yngre tar det lättare till oss och vi kommer att skydda de som har det svårare, vi blir ”immuna” utan att vi faktiskt är immuna men effekten blir densamma av att vi alla skyddar oss rigoröst.

Jag tror personligen att vi MÅSTE införa andningsskydd/munskydd på allmänheten. Nu går vi snart in i sommarmånaderna men det kommer en vinter igen och influensan kommer knacka på dörren samtidigt som sars2, ska folk då inte dö som flugor så gäller det att vi

1. Har tränat in munskydd
2. Har nationell produktion så vi inte står där

Jag kan dock garanterat att Sverige kommer missa denna uppenbara pucken den också. FHM står och pratar om att vi får leva så här i flera år, men vi har inte byggt några fabriker för tillverkning av skyddsmaterial, utrustning eller läkemedelstillverkning.

Idioterna tror väl omvärlden kommer pumpa ut produkter till ”neutrala stormakten Sverige” som vanligt.
Citera
2020-05-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja visst jag håller med.

Då har vi en gemensam åsikt åtminstone.
Gott så.
Citera
2020-05-06, 21:55
Medlem
Citat:
WHO sa ju samma sak! Det är INTE FHM mot resten av världen. Men alltfler verkar ju använda det. Införa krav mot det. Så som jag sa experter är oense om saken. Men det gäller ju inte bara Sverige.

Ja det finns oenighet men det finns rätt tunga institutioner på pro-munskyddsidan.

Jag kan ju inte tänka mig fler blir smittade pga munskydd så då bör väl det väga tyngst.
Citera
2020-05-06, 21:57
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Förlåt.
Jag visste inte om att bilbälten förhindrar bilolyckor och omkomna.
My bad....

Bilbälten fyller samma funkion, om du nu missat det.

Bilbältet likt munskyddet bidrar till en minskad risk för allvarig skada och därigenom minskar antalet omkomna.
Citera
2020-05-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Nu är jag så JEVLA förbannad!

Hur länge ska vi stå ut med att inte få några SVAR?!?

Vad är detta för nåt? Var kom det ifrån? Varför drabbas vissa värre än andra (personer/LÄNDER!)? Är det nedgång nu? Varför? Är det bra att ha varit smittad? Eller kan det finnas nån risk i att detta virus är så smart att man blir bestraffad av att ha varit smittad, att fas 2 blir fatal? Hur ska vi bete oss?

Jag har 500 andra frågor, men ingen vet ju nånting... Expert efter expert svarar på TV:n, men ingen har nåt svar....

Är det extraterrestriellt?

Har INGEN nåt svar?

Det finns väl folk som bara sysslar med detta varje dag året om (oftast med skattemedel) - dags att börja leverera nu, hörni !

Förlåt, är bara så besviken... Känns som det behövs nån smart person som kan se samband... var finns vederbörande? Trodde såna fanns i överflöd...

Man kan väl se detta som ett schackspel? Virusets definitioner. Vinn då, förfan !

Med tanke på att från början alla experter i världen har sagt allt och motsatsen till allt.
Samt att de fortfarande idag inte kan enas om nånting.
Skulle jag säga att det är kört för mänskligheten.
Jag funderade på att fila lite på testamente.
Vet inte vem jag ska lämna det över. Eventuellt till FHM.
Ska fundera lite på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in