2020-05-05, 14:58
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Lockdown i 1 månad hade räckt gott och väl om de hade infört det i mitten på mars. Nu hade vi haft lite döda och få nya fall och skyddat våra äldre. Lockdown betyder inte att man stänger ner i ett år. Sen att det är Kinas fel skiter jag i fullständigt, men vi har inte gjort vad vi hade kunnat göra.

Då hade det ju varit lockdown tills nästa år ändå

Jag vet precis vilkas fel det är
Citera
2020-05-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Jag förstår hur du menar men undersökningen handlar inte om att hitta smittade. Den har till syfte att försöka få en uppfattning om hur många som ev. haft Covid-19 i olika åldrar.

https://www.kth.se/aktuellt/nyhetsteman/forskning-och-initiativ-kring-det-nya-coronaviruset-1.970138

Ja, jag förstår. Har inte så bra koll hur testen är utformade, bara tänkte att om man är sjuk alt. redan haft corona-liknande symptom så skulle man delta i större utsträckning?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
De flesta tävlingar pågår till slutsignalen.
Att du enbart tävlar till några månader av en kanske 2 år lång tävling visar väl mest att du har uthållighet som en lungsjuk ansjovis.

Ja, när domaren blåser så är tävlingen slut. Detta motsvaras här av vaccinet. Och det kommer snart att komma. Vi hade bara behövt hålla ut så länge. Det kommer våra grannländer att göra...
Citera
Medlem
Citat:
En lockdown som öppnas upp medan viruset fortfarande finns kvar, hur ger det färre döda?
Man skjuter ju bara på dödandet enligt mig.
Fel.
Man utrustar sjukvård och säbo med riktiga skydd, lär sig mer om viruset får ner antalet nya fall och öppnar upp efter det. Ingen hade kunnat peka fingret om de hade gjort så för då hade de iallafall försökt skydda de äldre.
Nu är det kaos och heter flockimmunitet för det är vad som passar för att dölja deras misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Vad grundar du det på? Är det din åsikt, gissning eller har du fakta som andra inte känner till?

Gissning. Men en ganska kvalificerad sådan. Chansen att 85 kvinnor och ingen man dör, om vi säger att risken att dö är lika stor för båda grupperna, är (1/2)^85. 0.000000000000000000000026. Om jag nu inte fick en nolla fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det går bra nu, döda per 1 miljon i befolkningen

1:San Marino
2:Vatican City
3: Andorra
4: Luxembourg
5: Qatar
6: Spain
7: Iceland
8: Ireland
9: Belgium
10: Gibraltar
11: Faeroe Islands
12: Isle of Man
13: Falkland Islands
14: USA
15: Italy
16: Switzerland
17: Singapore
18: Channel Islands
19: UK
20: France
21: Mayotte
22: Portugal
23: Monaco
24: Netherlands
25: Sweden

inte döda.
det är smittade det du listar.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
En lockdown som öppnas upp medan viruset fortfarande finns kvar, hur ger det färre döda?
Man skjuter ju bara på dödandet enligt mig.

Fast det är klart att det räddar livet på några. Sen hur många är svårt att bedöma. Ju färre smittade desto färre dör.
Citera
2020-05-05, 15:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
46 män, 39 kvinnor.

Var läser du det?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Gud känner verkligen sympati för folk som vill inbilla sig att det ska gå bra.
Den dagen man tar bort ringen från näsan kan det dock blir ganska så jobbigt.

Samma mantra dag och dag ut.

Måste leva i en ding ding värld.

Mycket tyder på att det kommer öka i de andra regionerna. Sedan hur kan man sitt och heja på när vi har 3000 döda? Folk bryr sig bara om att deras verklighet ska slå in så de kan känna sig bäst.

Äckligt.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så vi leder ligan med mest dödsfall per capita just nu , eller?
Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kanske är smittan på väg att försvinna från det svenska samhället vilket skulle vara en gudagåva till sommaren. Jag hoppas och håller tummarna.

Vi kan bara hoppas att det fortsätter. Själv är jag bosatt i Skåne, och här ser vi ingen minskning tyvärr.
Dock har vi väldigt låga tal fortfarande, men hade varit skönt om vi följt Stockholm neråt.

Hoppas också att folk fortsätter ta detta på allvar, så skiten försvinner.
Citera
2020-05-05, 15:03
Bannlyst
Hur många tror ni är smittade/ Har varit smittade i %

Idag, Nu är det bara vad ni tror. Precis som myndigheterna gör. Jag gissar på 5-10% Utspritt i Hela sverige. Om det är 30% I stockholm och 1 % I lund är skitsamma utan vad tror du totalt i hela landet?

500k-1 miljon är det Fantasi siffror? Med tanke på hur alla lever? Jag vet flertal som är väldigt sjuka hostar tappat lukt/Smak osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in