2020-01-26, 17:47
Medlem
Skulle Sverige drabbas så fixar sjukvården det.
Bara det inte är en "Svensk" som insjuknar...
För då är hela släkten där!
Citera
2020-01-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Ööhh.. Självklart inte?
Skiten sprids snabbt bara genom turismen.
Hur många svenskar åker eller är inte i Phuket tex just nu och Phuket har ju kommit att bli kineserna största resmål.
Sist jag var där på flygplatsen så såg jag domdedagsscener med folk som hostar öppet trots sina jävla låtsas masker. En hostning på en svensk och den svensken tar med sig viruset i ett flygplan med 350 pers på en flygtur på 11h till Sverige.
Resten kan man räkna ut själv.

Helt riktigt! Har en bekant som kommer hem snart till Sverige och han bor i mitt i smeten i kina, dessutom ska det mellanlandas lite varstans. Tror som många här, vi lär se några smittade i Sverige de kommande veckorna.
Citera
2020-01-26, 17:50
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kina har säkert mycket bättre sjukvård än vi i Svedistan. Tack Annie och Stefan.
Av egen ewrfarenhet vet jag att Kinas sjukvård är urusel. Du får välja mellan en näve antibiotika eller hokus pokus-örter.

Bättre än att stå ett år i svensk vårdkö, förvisso.
Citera
2020-01-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vi har i alla fall inte sopor liggande på gatorna.

Nja, här i Stockholm ser man en del. Och återvinningsstationerna är ofta riktigt snuskiga. Det har blivit något bättre nu men inte är det som på 70-talet och början av 80-talet då det var skinande rent här.
Citera
2020-01-26, 17:54
Medlem
Detta som står i Aftonbladet tycker jag är lite märkligt:
– Vi avråder inte på grund av risken att bli smittad av viruset. Rekommendationen grundar sig på att den lokala sjukvården är hårt ansatt med anledning av smittspridningen, säger Erik Karlsson på UD Press.
Dom verkar liksom inte alls bry sig om spridning eller om den enskilda människan. Så om sjukhusvården i Kina varit bra så hade det bara varit att åka alltså 🙄
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De är ju receptbelagda mediciner. Måste ha varit slut sedan innan, eller?
Eller så har några läkare skrivit ut allt till sig själva.
Vet ej! Av en tillfällighet kollade jag lagersaldot hos några apotek. Så huruvida medicin är användbar i nuläget tycks förbli en akademisk fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Helt riktigt! Har en bekant som kommer hem snart till Sverige och han bor i mitt i smeten i kina, dessutom ska det mellanlandas lite varstans. Tror som många här, vi lär se några smittade i Sverige de kommande veckorna.

Helt otroligt att detta kan hålla på fortfarande. Alla som kommer från Kina borde genomgå test eller karantän innan de släpps in i landet.
Citera
2020-01-26, 17:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Ja nått jävla drygt virus är det, blir inte såhär sjuk av dom snällare förkylningarna 😬

Den vanliga säsongsinfluensan härjar nu, om än på förhållandevis låga nivåer. Har du fått influensa så lär det ju vara den.
Citera
2020-01-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
En vän sa på weibo att folk som försöker fly de städer som är i lockdown skjuts på plats av soldater i full nbc utrustning!

Men va?? Kan du posta skärmdump?
Citera
2020-01-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foerbannad
Problemet i Sverige vid större utbrott (100+ fall) är ju att sjukhusen skulle kollapsa. Klarar ju inte ens av dagens vård utan ens nån pandemi.
Jag tror att Sverige varje år drabbas av många fler fall av influensa än 100. Och de flesta behöver bara bädda ner sig en vecka och aldrig besvära sjukvården. Så 100 till går nog bra.
Citera
2020-01-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Jo jag är rädd för det, vi har gått tillbaka i tiden. Har du besökt invandrartäta förorter?
Nej jag har ingen anledning att röra mig i de områdena.
Citera
2020-01-26, 17:58
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kina har säkert mycket bättre sjukvård än vi i Svedistan. Tack Annie och Stefan.
med tanke på att det har läckt ut bilder där det ligger döda kroppar på golvet i korridorerna mitt bland folk som väntar på vård vet jag inte om det stämmer. men vem vet hut det kommer se ut här om antalet som behöver sjukhusvård för lunginflammation blir extremt hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in