2020-04-28, 10:58
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Jag hoppade in i vården pga jag blev frågad. Har kvar mitt tidigare jobb också där jag reglerar personskador. Jobbat med sjukvård på ett eller annat sätt hela mitt liv. Vad gör du själv?

Förutom låter pappa betala för allt.

Att det finns Lill-Tegnells även inom vården är ett känt faktum.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
(
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Alldeles riktigt. Och tack gode gud att jag inte är kristen! Jag såg faktiskt en person gå omkring på en nästan folktom gata med ett stort plakat om att corona var guds vrede. Det kändes overkligt, mer skrämmande än själva viruset.
Ja, när vi inte känner Gud ter Han sig alltid skrämmande för oss, därför att vi tror att Gud är som vi själva (så funkar egot). Många troende har nog glömt hur det var att leva i köttet (egot), och så skrämmer vi upp folk när vi vill varna dem bara för att vi glömmer att otrogna inte ser det vi ser.

(Jag använder här ordet "otrogna" istället för "icke-troende" eftersom jag vet att egot reagerar instinktivt på ord och vill påvisa just det. De två orden betyder samma sak, men det första upplever köttet som ett hot).

Gud har inte sänt Corona. Gud är den som håller tillbaka allt ont. Guds dom är när vi vänder oss bort från Gud till den grad att Gud vänder sig bort från oss. Där har du vad karma är i den högsta meningen!

Edit: "ter" ska det vara. Det stod "ger".
Senast redigerad av LadySweden 2020-04-28 kl. 11:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Det är lätt för dig att raljera med oss som förlorat människor i denna kris. Jag hoppas att du slipper att göra det, samtidigt hade du kanske insett att varje människoliv som spills i covid är ett för mycket. Bara för att det inte var din farmor, pappa eller syster, kanske du i alla fall kan uppbåda så pass mycket empati att du inte behöver kränka oss och de som dör?

Jag har förlorat två släktingar och familjen har suttit isolerade sedan tidigt mars med barnen hemma pga. riskgrupp i familjen.
Citera
2020-04-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
CENSORERAD: YouTube bannade precis Dr Ericksons COVID-kortfilm (5+ miljoner visningar på 5 dagar)!

(((Borttagen för brott mot gemenskapsstandarder)))

Till och med Elon Musk retweetade videon och nu är länken nere i hans tweet.
https://twitter.com/elonmusk/status/1254495050228260865?s=20

Artikeln förklarar vad som hände:
https://www.turnto23.com/news/coronavirus/video-interview-with-dr-dan-erickson-and-dr-artin-massihi-taken-down-from-youtube

Och efter allt är detta den så är här den officiella nyhetsrapporten där de "shillar" mot honom:
https://youtu.be/hV8QtgDHvgw

BORTTAGNA ORGINALVIDEO HÄR (re-upload):
https://youtu.be/ndL0uSmKTQU

Dessa läkare talar lugnt och stilla om de riktiga siffrorna, svarar respektfullt och reportrarna är ARGA och argumentativa i sina desperata försök att få läkarna att se dåliga ut.

Nu raderade YouTube videon, precis som förväntat.

kan du sammanfatta vad som sades, som gör att det censureras?
Citera
2020-04-28, 10:59
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja men du förespråkar ju en åtgärd nu som inte är effektiv.

Alla länder i hela världen öppnar nu upp och WHO säger testa-testa-testa och isolera lokalt.

Det du förespråkar är precis lika fel som det var att förespråka flockimmunitet.

Fel!

De länder som använt sig av denna strategi som tex Vietnam har noll döda!!
Citera
2020-04-28, 11:00
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
kan du sammanfatta vad som sades, som gör att det censureras?

Kolla de första 5-10 minuterna.
Citera
2020-04-28, 11:00
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Ni som anser att det pågår ett folkmord i Sverige är så försvinnande få att det vore svårt för er att göra revolt eller statskupp. Ni skulle ju däremot kunna skriva ihop ett brev på en A4 med ert missnöje som ni alla undertecknar och sedan skickar till Folkhälsomyndigheten. Ni har ju även rätt att ansöka om tillstånd att demonstrera. Gränsen på folksamlingar med mer än 50 personer blir nog inget jätteproblem.

Eller skapa ännu en sån lista på skrivunder som får 100 signaturer från Adolf Hitlerson, Stefan Röfven och Stefan Rövfeldt. Låt dom storma i sitt vattenglas här på flashback
Citera
2020-04-28, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Ni som anser att det pågår ett folkmord i Sverige är så försvinnande få att det vore svårt för er att göra revolt eller statskupp.

Har du använt samma enkät som Adolf Tegnell för att ta reda på detta?
Citera
2020-04-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Vad menar du med expriment med alsing?

experimentet som Sverige utför att låta smittan spridas = folk tror det är ok att festa med några kompisar, gå på uteserveringar om solen lyser osv osv. Vilket troligen är varför Adam Alsing + tiotusentals fler (när detta är över) aldrig mer öppnar ögonen.
Citera
2020-04-28, 11:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu kommer det i svenska tidningar om det mystiska förloppet hos barn som kanske kan knytas till COVID19:

Covid misstänks orsaka inflammationer hos barn
Ett antal barn i Storbritannien har avlidit i en ovanlig typ av en inflammatorisk sjukdom som forskare tror kan ha en koppling till covid-19, uppger landets hälsominister, Matt Hancock.

– Det finns några barn som har dött, utan att ha några underliggande hälsoproblem, säger Hancock till LBC Radio.

– Det är en ny sjukdom som vi tror kan ha orsakats av coronaviruset och covid-19, men vi är inte hundra procent säkra eftersom några som fått den inte har testats positivt. Vi genomför just nu mycket undersökningar kring detta och det är något vi oroar oss för.

Läkare i det hårt drabbade norra Italien har rapporterat ett ovanligt stort antal fall av barn under 9 år med en allvarlig form av något som verkar vara Kawasakis sjukdom, en ovanlig sjukdom som främst drabbar barn. Sjukdomen innebär att blodkärlen blir inflammerade där även vitala organ, som hjärtat, kan drabbas.
https://www.svd.se/covid-misstanks-orsaka-inflammationer-hos-barn

Fascinerande för oss med morbida intressen!
Hur vet läkarna att det inte är Kawasaki som barnen fått, om det nu liknar detta? Det verkar inte finnas något avgörande test för just Kawasaki, och hur vanligt det är varierar mellan ca 0,05-2,6 promille för barn under 5 år (högsta för Japan, lägsta för Norge) enligt siffror från:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5856963/
Citera
2020-04-28, 11:03
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Att det finns idioter som pratar emot sig själv på Flashback är ett känt faktum.

Jag avskyr Tegnell.
Mvh

Ändå talar du emot dig själv och förordar bara en lite mildare metod än vad han gör, Lill-Tegnell!

Och utgår inte från principen:
Färre restriktioner och öppnare samhälle -> fler smittade -> fler döda
Fler restriktioner och slutnare samhälle -> färre smittade -> färre döda
Citera
2020-04-28, 11:04
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Så skulle en riktigt bekämpare av pandemin ha gjort som hade haft någon erfarenhet som epidemiolog. Corona-Bob Tegnell har inte haft någon erfarenhet av virusutbrott vilket däremot hans asiatiska kolleger hade haft.
Så nu nu blev det som det blev med en statsepidemiolog utan praktisk erfarenhet utan som bara hade läst böcker.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Så Tegnell har inte någon erfarenhet av virusutbrott? Fortsätt ljug vetja.

Man kan ju undra ... Ebola hade han väl jobbat med - Coronavirus verkar varken han eller Giesecke ha nån vidare koll på tycker jag

Survivors of the world's first known Ebola outbreak have immunity to the virus 40 years after they were infected, scientists have found.

https://www.nature.com/articles/d41586-017-08664-w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in