Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Förnekarna börjar tunnas ut men de kommer med siffror jämfört med förra året och så, men vad ska man säga till dessa, de har inte lärt sig något under två månader så ignorera packet.
Ska jag försöka vara objektiv efter att ha följt den här tråden så består de flesta av de, som du kallar för förnekare, av kloka människor som förstår att man inte bara kan stänga ner ett samhälle.
Visst, det finns de som tror detta inte är värre än en förkylning, men de är en minoritet och representerar inte alla som inte tänker som du.
Att ifrågasätta en lockdown betyder inte att man är någon förnekare. Det är du i din maniska panik som inte orkar tänka rationellt, som buntar ihop alla oliktänkande och förkastar deras resonemang rakt av.
Vidare, vad jag märkt i tråden är att de som har vettigast resonemang (de du kallar förnekare) är mest aktiva dag- och kvällstid. Min conclusion av det är att de har jobb att sköta, och kan inte sitta här och tjafsa med obildade arbetslösa som tror att det vet bäst.
Din conclision av det är att du och dina alarmist-kompisar "har vunnit", ni har nu ett kvitto på att ni har rätt...
Nu har jag inte följt specifikt ditt snack, men många av er alarmister beter er totalt vidrigt. I en kris där solidaritet behövs som mest, där ett land likt Sverige behöver sluta upp som mest, så sitter ni och sprider en jävla massa landshat och gör själva troligen inte ett skit för landet.
Det roliga är att många gånger är det ni som tycker att ni är patriotiska, som vet Sverige bäst, som är kritiska till hur Sverige sköts. Ni är en skam för det här landet, och efter allt lands- och självhat så hade jag gladeligen sett er bosätta er i något annat land. Jag föreslår Nordkorea, där kommer ni ha militär på gatorna och "hårda tilltag" från staten.
Det farliga med idioter är att de aldrig förstår att de just är idioter