2020-04-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Probably not!
And if you know suddenly agree that a bad flu can be as bad or even worse than Covid19 which you did not agree to earlier. How come you now call it common knowledge! Strange!

Probably because you were referring to the common flu and now are moving the goalposts. You went from it’s not worse than the flu denials sourced from a YouTube video as evidence, to “it’s not worse than the epidemic 100 years ago that killed 60,000,000+ people”.

Strange how those goalposts get moved continuously.
Citera
2020-04-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
** SENASTE FRÅN SCB -17/18 vs 19/20 **
Årets säsong som verkade bli den mildaste på många säsonger har nu tack vare hjälp ifrån Coronan tagit sig upp en bra bit över nollstrecket(som alltså symboliserar medelåret 2015 tom 2020) och närmar sig med stora steg säsong 17/18 i totalt antal döda…
https://www.bildtagg.se/file/5m99cfql7y5b1bb6t8rfls7b

Jag ska försöka att följa SCBs uppdateringar varje vecka och göra en ”rullande” uppföljning av förloppet då och då…

Obs. sista dagarna på grafen för årets säsong är antagligen inte tillförlitliga eftersom den datan är allt för färsk.

Förlåt, jag behöver lite hjälp att tolka.
Eftersom grafen börjar på Jan... säsong 17/18, är det januari (och framåt) 2018? Men säsong 19/20, är det Jan 2020 då? Jan 2019 då? Och ”Corona” måste ju vara 2020. Är 19/20 Jan (å framåt) 2019 då? Då bör ju 17/18 vara 2017? Vad hände med 18/19?
Trött och halvkorkad. Och har druckit vin. Snälla hjälp mig förstå!
Citera
2020-04-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
FHM har ju rätt om mycket men att de är bäst är det ingen som sagt..

What did they get right?
Citera
2020-04-28, 01:37
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Dessutom har myndigheten fokus på jämlik hälsa.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/om-folkhalsomyndigheten/vart-uppdrag/
Ja att det ser ut att vara en totalt onödig myndighet blir allt mer uppenbart. Ännu ett svart hål som slukar skattemiljarder

Jag minns väl hur Tegnell ojade sig i en intervju om att det inte alls kom på fråga att uppnana folk till att jobba hemifrån, det fanns för mycket jämlikhetsproblem i det, något korkat i den stilen. Det var när han fortfarande trodde han hade magiska krafter och kunde stoppa epidemin med önsketänkande. Det funkade inte och några veckor senare tvingas FHM, efter att Hallongren tagit Tegnell i örat, att faktiskt införa restriktioner och hemarbete.
Citera
2020-04-28, 01:37
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Konstigt slutsats du drar när Tegnell haft konsekvent fel, utan undantag, varje gång han öppnat käften under tre månaders tid.

Fanboy much?

Det är komiskt att inte ens FHM följer WHOs rekommendationer, för i början när de var felaktig så gjorde dom det med att det vara bara droppsmitta och det tror FHM fortfarande och ingen smittar som frisk. Men tack å lov att högskolorna slutade, det var lilla räddningen.
Citera
2020-04-28, 01:38
Medlem
https://mobile.twitter.com/AdamJKucharski/status/1254084767496261632 stammer detta? Har FHM seriost raknat att man bara testar positivt for corona i fem dagar? Sen om dom anvant detta till sina prognoser sa ar det ju skandal.
Citera
2020-04-28, 01:40
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
What did they get right?

Precis, vad har de gjort rätt?
Det enda som jag anser vara rätt var att låta barnen vara ute under lockdown, vänta det var i Spanien efter 2 månader, eller hur var det nu.

Vissa saker var bra men att inte låta landet inse allvaret med lösa rekommendationer i S-holm kommer leva vidare som en smärta genom hela landet.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-04-28 kl. 01:46.
Citera
2020-04-28, 01:42
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Ja att det ser ut att vara en totalt onödig myndighet blir allt mer uppenbart. Ännu ett svart hål som slukar skattemiljarder

Jag minns väl hur Tegnell ojade sig i en intervju om att det inte alls kom på fråga att uppnana folk till att jobba hemifrån, det fanns för mycket jämlikhetsproblem i det, något korkat i den stilen. Det var när han fortfarande trodde han hade magiska krafter och kunde stoppa epidemin med önsketänkande. Det funkade inte och några veckor senare tvingas FHM, efter att Hallongren tagit Tegnell i örat, att faktiskt införa restriktioner och hemarbete.

Det tragikomiska är att FHM inte är unik på något sätt. Vågar påstå att dom flesta myndigheterna består till 60% av fluff som slukar skattemiljarder. Har många år bakom mig inom kommunal verksamhet. Ett ord; vuxendagis. Så många imbeciller samlade inom samma väggar så jag förstår precis vart mina skattepengar går. Till absolut inget vettigt. Så fort något konkret behöver skapas så krävs skattehöjningar/nya avgifter. Allt vi betalar idag är bara för att hålla igång rundgången i systemet.

Kommunikatörer hit, genusperspektiv dit. Argh!
Citera
2020-04-28, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Förnekarna börjar tunnas ut men de kommer med siffror jämfört med förra året och så, men vad ska man säga till dessa, de har inte lärt sig något under två månader så ignorera packet.

Ska jag försöka vara objektiv efter att ha följt den här tråden så består de flesta av de, som du kallar för förnekare, av kloka människor som förstår att man inte bara kan stänga ner ett samhälle.

Visst, det finns de som tror detta inte är värre än en förkylning, men de är en minoritet och representerar inte alla som inte tänker som du.

Att ifrågasätta en lockdown betyder inte att man är någon förnekare. Det är du i din maniska panik som inte orkar tänka rationellt, som buntar ihop alla oliktänkande och förkastar deras resonemang rakt av.

Vidare, vad jag märkt i tråden är att de som har vettigast resonemang (de du kallar förnekare) är mest aktiva dag- och kvällstid. Min conclusion av det är att de har jobb att sköta, och kan inte sitta här och tjafsa med obildade arbetslösa som tror att det vet bäst.

Din conclision av det är att du och dina alarmist-kompisar "har vunnit", ni har nu ett kvitto på att ni har rätt...

Nu har jag inte följt specifikt ditt snack, men många av er alarmister beter er totalt vidrigt. I en kris där solidaritet behövs som mest, där ett land likt Sverige behöver sluta upp som mest, så sitter ni och sprider en jävla massa landshat och gör själva troligen inte ett skit för landet.

Det roliga är att många gånger är det ni som tycker att ni är patriotiska, som vet Sverige bäst, som är kritiska till hur Sverige sköts. Ni är en skam för det här landet, och efter allt lands- och självhat så hade jag gladeligen sett er bosätta er i något annat land. Jag föreslår Nordkorea, där kommer ni ha militär på gatorna och "hårda tilltag" från staten.

Det farliga med idioter är att de aldrig förstår att de just är idioter
Citera
2020-04-28, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
https://mobile.twitter.com/AdamJKucharski/status/1254084767496261632 stammer detta? Har FHM seriost raknat att man bara testar positivt for corona i fem dagar? Sen om dom anvant detta till sina prognoser sa ar det ju skandal.

That is exactly what they have used for their models.
Citera
2020-04-28, 01:49
Medlem
Citat:

Ja och om du är det matematiska snille som du hela tiden vill utge dig för att göra, så borde du förstå att det går göra matematiska modeller baserat på det resultatet.

Om X% av en population är smittade vid ett givet tillfälle +/- 5 dagar, så går det göra beräkningar på hur många som uppskattat vart smittade även innan detta.
Citera
2020-04-28, 01:49
Medlem
Citat:
They are so stupid... Does any research support this?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in