Behövs munskydd eller ger de bara en falsk trygghet?
Ögonen är ju enligt flera experter kanske den största inkörsporten för virus.
Med andra ord så råkar du komma nära någon som smittar och nyser till när du är hyfsat nära så är du sannolikt ändå smittad trots att du bär munskydd.
Viruset försöker komma in i kroppen genom alla våra kroppsöppningar.
Med andra ord räcker inte munskydd och det är därför vårdpersonal också bär visir.
Personligen har jag nu bestämt mig att jag skiter högaktningsfullt i vad alla experter på
FHM säger. Vi som riskerar bli utsatta för denna smitta kan ju använda FHM:s egen argumentation:
"Nu kör vi på det här viset och utvärderingar av våra strategier tar vi efteråt."
Min strategi blir från och med nu:
En högkvalitativ halvmask av gummi där jag skruvar i ett partikelfilter som är testat och av högsta kvalitet (inköpt lång före pandemin) och tar bort allt utom en promille av inkommande.
Efter lite användning så blir filtret bara bättre och ger ett 100 % skydd mot alla partiklar.
Sedan är frågan ögonen. Ögonen skyddar jag med tättslutande skyddsglasögon av högsta kvalitet.
På mina händer kommer jag att ha engångshandskar som jag dumpar i soptunnan innan jag går in.
Sedan gäller det att ta av sig skydden på ett korrekt sätt och lägga dom direkt i ett tvålvattenbad.
Klart att jag ser ju inte direkt attraktiv ut så gå ut och ragga i den utstyrseln är väl tveksamt såvida du inte stöter på någon som gillar kinky stuff.

Men å andra sidan kan jag till skillnad mot en del andra också få uppleva Tegnells sista presskonferens.
För att vara extra försiktig så har jag nu köpt in en ozongenerator av proffskvalitet för nästan 10 lax.
Det finns betydligt billigare skräp. Men om du lägger 5 + lax så kan du få en som du blir nöjd med.
Lämna rummet och stäng dörren och låt den sedan gå ett par timmar.
Den dödar garanterat allt virus där du haft den men tar också bort dålig lukt samt sanerar mögel.
När du vädrat ut överskottet så upplever du samma friskhet i luften som efter ett rejält åskväder.
Med andra ord investera i en högkvalitativ ozongenerator som har rejäl kapacitet.
Den är mycket användbar också efter pandemin.