Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Vad ska de göra sedan då? Sätta alla inresande till landet i karantän ungefär som med hundar. 7 veckor i bur. Så länge smittan förekommer utanför kan de inte slappna av. De länder som genomgått det antagligen kan ta det lugnare.
Ja man kanske inte kan planera "allt" på en gång utan man får väl gå väldigt stegvis och lugnt fram. Först fokuserar man ju på att öppna landet inhemskt och få igång produktion osv och följa så att man inte får nya plötsliga utbrott, och i så fall kämpa ned dessa. Jag tror de beskrev det som att de nu skall gå ned till nivå 3. Det är olika steg i hur man öppnar samhället.
På sikt har de talat om att ha särskilda orter typ som spa-orter dit turister kan få komma i början, för att folk inte ska resa ohämmat runt i landet överallt.
Jag tycker de verkar hantera det med lugn, empati, effektivitet, positivt tänkande och framåtanda. Tyvärr vet jag att det finns vissa i tråden som kommer att skratta som hyenor och gnugga händerna av glädje, ifall NZ får ett nytt utbrott. Detta för att de då tror att Sverige på ngt sätt skulle hamna i bättre dager, antagligen.
Men Sverige kommer aldrig hamna i bättre dager, då vi brutit mot de mänskliga rättigheterna kring pandemi, liv och hälsa, medan NZ inte gjort det, utan satsat allt på befolkningens skydd.