Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Jag har inte bett dig flytta, jag tycker bara att det vore ett bättre alternativ för dig att bo i ett annat land eftersom du jämför Sverige med Nordkorea och tycker att Sverige har så många brister. Jag menar, tycker du att Sverige kan jämföras med Nordkorea så anser du ju inte att du lever i en demokrati alls.
Det börjar bli lite tjatigt att förklara att det enda sättet att bli av med smittan är att tillräckligt många blir smittade för att spridningen ska avstanna eller röra sig långsammare fram tills vi har ett vaccin om några år.
Varför tror du att det finns en eftersläpning i siffrorna? Du skulle ha klarat att jobba stenhårt med att ta hand om sjuka och samtidigt ta hand om rapporteringen? Eller kan det möjligtvis vara så att man prioriterar att ta hand om de sjuka och sköter siffrorna när det finns tid? Man kommer att göra allt man kan för att få med så många fall i statistiken som det går, eftersläpningen är ju faktiskt ett bevis på detta. Om du inte kan se att Sverige är väl organiserat jämfört med andra länder så blundar du för fakta.
Den mest lovande vägen just nu är en effektiv behandling. Kan man få fram en metod som gör att folk blir friska efter ett par dagar utan att behöva ligga på sjukhus så kan vi öppna samhället igen.
Med lite tur så fungerar någon av nuvarande kandidater under test och vi börjar få detta efter sommaren.
Vaccin är ju i bästa fall ett år bort men då ska vi ha ganska mycket tur.