2020-04-25, 22:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart obduktioner görs men givetvis inte på alla som sägs ha avlidit av Corona. Sen dör som sagt många av ovarsamma/misslyckade behandlingar i sjukvården och för att de ligger orörliga långa perioder vilket kan leda till proppar.
Risken för det sistnämnda måste ju öka något oerhört om man blir smittad efter en månad i "husarrest" och påtvingad passivitet. För att hålla sig frisk och i god form för den händelse att man verkligen blir sjuk och behöver vård så måste man vara fri att röra på sig och vistas utomhus. Husarrest är ju som att sänka befolkningens allmäntillstånd för att fler ska dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det är inte bara är barn i skolor, utan också föräldrar som ska lämna barnen 5 minuter innan skolan börjar, alla (nåja nästan) på en gång.

Naturligtvis inte. Men barn är naiva för influensa och blir lättare infekterade än vuxna som haft infektionen 1-2 ggr. Genomgången influensa ger viss immunitet under längre tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tolkar det du skrev som att spanskan var värre än covid-19, men att covid-19 är värre än Asiaten. Jag påstår att Asiaten var minst lika allvarlig som covid-19, men att en kapacitetsstark sjukvård kunde svälja det mesta. Spanska sjukans höga dödstal beror, enligt mig, på att det inte fanns respiratorer och antibiotika samt att människor rent allmänt var i sämre skick.

För att inte tala om hygien och trångboddhet för 100 år sedan i Sverige. Var väl ofta 6-8 personer som sov i samma rum under det kalla vinterhalvåret
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
De lägger ansvaret på krögaren och gästerna att hålla avstånd, Sverige kör på att lita på folket istället för förbud. De har även uppmanat att vi medborgare ska anmäla restauranger/barer som har mycket trängsel. Blir inte bättre av att det är studentfirande nu så många unga kommer ge sig ut och supa.

Enda förbuden gällande barer är att man inte får hänga vid bardisken, nu är endast bordsservering tillåtet. Vi får se nu efter helgen om någon restaurang/bar får stänga eller om det rullar på som vanligt.
//Skalman

Jag blir mer och mer övertygad att man inte vågar utmana stockholmskvinnorna som ska göra karriär och dricka vin med väninnorna. Man har heller inte muskler att tvinga förorten att stamma hemma i trean i Tensta.
Citera
2020-04-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej, att du räknat ut att 7000 ska dö, utan att i ett ord förklara hur.
7000 är lågt räknat. Redan nu har över 2000 avlidit och det finns 500 på intensiven. Det fylls på hela tiden med hundratals nya fall varje dag. Man tror nu att vid kulmen kommer det att dö över 1000 varje dag. Detta är helt i linje med FHMs planer.
Citera
2020-04-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Har du nå andra nuffror så släng fram dom...

Tiger-Scandinavia-DNA

Det är bara gratulera dig att du är immun mot covid och andra sjukdomar. Har du nån särskild rekommendation till andra som kan hjälpa oss.

Siffrorna talar till din fördel helt klart.
Citera
2020-04-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Påverkar mängden virus man får i dig hur sjuk man blir?

Det finns misstanke att så är fallet, men inga egentliga studier som jag känner till.
Med vissa andra virus är det så..
Citera
2020-04-25, 22:36
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontefractCastle
Tyvärr måste dina föräldrar vara ett undantag. De flesta har nog inte fattat än, annars hade i opinonssiffrorna inte stigit i regeringens favör som de gör nu.

Det ska bli intressant att se om de slutar rösta sosse efter detta. Ja, om de överlever.

Jag kan lida med de insjuknade "i princip" bara, är väl lika empatistörd som Tegnell, men har moral till skillnad från honom. Jag vet vad som är rätt och fel.

Dock gör det mig rasande när man ger sig på de mina, eller folk som inte kan försvara sig.

Det är för jävla bra att vi inte kan köpa vapen så lätt i Sverige.

Antar att det är alla åldrar som håller med sittande makt. För min smarta syrra är ett stort fan av Tegnell. Hon är runt 50 som jag. Dock inte sosse.

Själv röstar jag på ett skitparti ingen lyssnar på, en principröst istället för något som avgör. Men hellre det än att rösta rakt in i maktkorruptionen. Men jag tror att sosse eller allians är lika kåta på att bara ha kvar makten oberoende avkall på egna värderingar. Och som det är har vi inte ens ett politikerstyre som i andra länder, ett litet skitinstitut får bestämma hela Sveriges framtid. Klart att det är politiska beslut som i grunden har gett makt åt pappersvändare, men vi har ingen åsikt uttryckt från något parti. Mer än tvätta händerna och håll avstånd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Du använder en film av Epoch times, det vill säga Falungong…

Fylogenetisk analys av viruset:

https://www.cam.ac.uk/research/news/covid-19-genetic-network-analysis-provides-snapshot-of-pandemic-origins

Du länkar till en artikel som hävdar att viruset kom från Wuhan. Var det inte exakt det jag påstod med?

”Researchers from Cambridge, UK, and Germany have reconstructed the early 'evolutionary paths' of COVID-19 in humans – as infection spread from Wuhan out to Europe and North America – using genetic network techniques.'”

——

Filmen som du ignorerat påvisar att forskning pågått i ca 10 år i syfte att hitta vägar att smitta däggdjur med coronavirus från fladdermöss infångade i norvästra Kina. Dessa studier har genererat framgångsrika resultat i form av nedsmittade råttor och primater och finns tillgängliga publikt, se wikipedia:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/SHC014-CoV

Som wikipedia visar är det ingen konspiration att det i P4-labbet forskades med mål att göra coronavirus transfererbart till mänskliga kroppar. Varför det gjordes vet vi däremot inte, det kan ha varit fredligt för att utveckla vaccin, men att det gjordes framgångsrikt är klart.

Det intressanta som forskare i filmen hävdar ligger i virusets ”spikar” som består i aminosyror som till 100% överensstämmer med de spikar som HIV-viruset byggs upp av. Detta menar de, kan inte vara en naturlig framkomst, utan medvetet framställt i ett laboratorium.

Huruvida detta stämmer eller inte låter jag de mer insatta dividera om, men jag bara konstaterar som lekman att det ser väldigt suspekt ut med ett epicenter för ett globalt utbrott från just samma plats där Kinas enda P4-klassade laboratorium ligger där forskning bevisligen bedrivs på att överföra coronavirus till människor. I min värld står jag tyvärr böjd att anta den obekväma tesen att det har ett samband tills någon annan bevisar något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
7000 är lågt räknat. Redan nu har över 2000 avlidit och det finns 500 på intensiven. Det fylls på hela tiden med hundratals nya fall varje dag. Man tror nu att vid kulmen kommer det att dö över 1000 varje dag. Detta är helt i linje med FHMs planer.

Planer? Hur i hela världen kan dom planera in hur många som ska dö.
Citera
2020-04-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Vem är man?
Citera
2020-04-25, 22:38
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Har väl en jävla betydelse.

Vi etniska svenskar dör ej. Vi dör i ev. i promille.

Har ju en fkn stor betydelse.

Det är blattar och negrer och äldre äldre som dör i drivor,

- Är du inte upprörd över dödsoffer i dessa grupper?

Jag är invandringsmotståndare. Enligt den ideologi som präglar dagens samhälle, så är jag rasist. Trots att jag är invandringsmotståndare, så har jag inget önskemål att araber och afrikaner ska dö i drivor. Jag vill att dom åker hem till sina hemländer, men inte att dom ska avlida i en hemsk sjukdom som Covid-19.

Beträffande äldre svenskar som avlider, så misstänker jag att dessa kommer att skapa utrymme för att pumpa in ännu fler kolonisatörer i Sverige.

Citat:
Absolut. Men han är ett undantag...

Denna sjukdom tar ej oss etniska svenskar....

Satan va upprörd ni liberaler är över detta.

Covid-19 är en stone cold rasist.

- Covid-19 är rasistiskt mot vita européer. Tack vare Covid-19 har 2192 bostäder har blivit lediga i Sverige. Migrationsverket kan gå ut på shopping-runda.

Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det har kanske dött fler covid19 somalier i Sverige än i Somalia

- Dom somalier som har avlidit i Sverige, borde ha stannat i Somalia. I så fall hade dom undkommit Covid-19. Alla hade kunnat vara glada.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Kanske för att smittan inte sprids till Somalia för ingen vill turista där. Och åker man därifrån vill man inte åka tillbaka.

- Afrikanska länder har fördelen att dom kan stänga sina gränser, utan att behöva bekymra sig om anklagelser om främlingsfientlighet. Öppna gränser har blivit Europas död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in