Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Mina föräldrar trodde inte innan detta att det fanns skillnader i vården. De var som alla andra, de trodde det var som förr. Men de vet vad som gäller nu, vet inte hur de fattat, men vi pratar inte om det. Det är en konstig tystnad kring det. Men jag vet att de fattat. Vi är inte så känslosamma i min familj så vi fortsätter att bara undvika ämnet. Och vi pratar om sådant som mer går att kontrollera.
Nej, det är sannerligen ett bryskt uppvaknande för många... Jag och mamma har inte pratat så mkt heller, men hon är ju vårdpersonal så hennes instinkt var att stanna på arbetsplatsen (utan skydd). Jag blev till slut tvungen att vara en b*tch nästan och säga: men är det värt att jobba kommande månaden och sen kanske missa hela din pensionstid, för att du avlider i en onödig sjukdom... Nu har hon förstått och hon blir rädd när hon hör från kollegor i vården. Så nu isolerar hon sig totalt äntligen.
Jag får nästan lite ångest när jag tänkte på att det var bara en marginal om några dar, att jag fick bort henne i rätt tid. Annars hade hon troligen legat på IVA nu... Ja, bra att vi ser efter våra föräldrar iaf.

Hoppas dina isolerar sig eller är så försiktiga de kan!