2020-02-13, 12:31
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Fast där står ingenstans om att det är en internationellt erkänd metod som du påstår. Och om den vore erkänd, varför använder ingen den?

För att utbrottet inte är över. Du kan bara sätta t = till dags dato. Båda uträkningarna är CFR men tiden är satt annorlunda.
Citera
2020-02-13, 12:35
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
För att viruset är ostabilt, dvs muterar, så vaccin skulle ha väldigt låg effektivitet. Man måste vänta tills det blir stabilt för att det ens ska vara värt att börja framställa vaccin. Plus att vaccin har visat sig vara väldigt farliga när det gäller just andra Coronavirus tidigare, som SARS och MERS, så det är tveksamt om man ens kommer att försöka här. De gjorde nämligen så man blev dödligt sjuk så fort man fick en "vanlig" lunginflammation efter vaccineringstillfället, och dog. Detta löste man aldrig där, så man la ner projektet.
Virus har alltid kvick mutationsfrekvens jämfört med andra livsformer (ja, jag kallar det livsform). Visserligen muterar det förstås snabbare ju snabbare det sprids, men sprids verkligen coronaviruset exceptionellt fort än så länge? 50,000 har smittats, inte supermånga. Det är i och för sig 50,000 gånger fler än den första smittade, men betyder det att den muterar snabbare än virus som infekterar hundratusentals varje år? Varför?
Citera
2020-02-13, 12:36
Medlem
4kingaceholes avatar
Jag tror att spridningen i Sverige kommer ske explosionsartat när det väl bryter ut. Sverige är nog det värsta landet att hantera sådana här situationer. Dels går vår sjukvård redan på knäna och i Sverige är det viktigare att människor får behålla sina mänskliga rättigheter än att försöka stävja ett utbrott med t.ex. tvångskarantän. Det går säkert redan omkring ett hundratal människor med viruset utan några synliga symptom. Det här känns väldigt oroväckande minst sagt...
Citera
2020-02-13, 12:36
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Aja men kommer vi alla dö eller är det bara vissa "utvalda" personer som smittas?

Behöver vi bunkra upp med soldatens ärtsoppa och gömma oss i en källare tills skiten är över eller?

Ja vi kommer alla dö så småningom, men huruvida du dör av COVID-19 beror på hur gammal du är. Ju äldre du är, ju sannolikare är det. Och huruvida du kommer bli smittad beror på hur många ACE-2 receptorer du har i dina lungor, vilket beror dels på din ras(Asiater har generellt fler) och på om du röker eller har rökt tidigare i ditt liv(rökare har fler).

Röker du inte, och är Arab eller Jude, så är du i princip immun. Då behöver du inte ens skaffa en mask, enligt min bedömning.
Citera
2020-02-13, 12:38
Medlem
Idiotsveriges avatar
En god nyhet i mörkret.

(FB) Universal Vaccineringsmetod upptäckt, mot ALLA Virus.
Citera
2020-02-13, 12:38
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Massgravar??

Kan någon med kunskap ladda ned video i länk och förbättra den?
så att man kan fastställa om det är massgravar man ser 9-11 sek in i videon?

https://www.brighteon.com/9337b86a-f2b9-416b-96e8-28b0bfdf93c3

Jag är övertygad om att videon visar snabb-bygget av något av sjukhusen som gjordes i Kina för att få sängplatser till smittade. Inte tänkbart att kinesiska säkerhetstjänsten skulle tillåta att man filmade massgravar.
Förresten läste jag att kropparna skulle brännas för de som har avlidit.
Citera
2020-02-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Klockren fråga till hon Tegmark på Aftonbladets chatt just nu:

” Efter ”superspridaren” måste väl Sverige inse att Corona-viruset smittar innan symtom uppvisas?”

Och hennes svar? Goddag yxskaft:

” Hej LL, vi har fortfarande inte fått några uppgifter om att smittspridning sker innan symptom. Däremot finns det individer som dels på grund av ett stort antal kontakter och dels på grund av höga virusnivåer under sjukdomen kan sprida sjukdomen till ett stort antal personer. Vi vet också att många med sjukdomen sprider till ett begränsat antal kontakter, och i vissa fall inte sprider över huvud taget som t.ex det finska fallet (som trots nära kontakter med barn och andra i ressällskapet inte smittade någon).”

Inga uppgifter, jaså inte det nej.

Att låsa in sig och festa runt i en alpstuga med några få andra några dagar säger sig självt att det kommer att smitta, räcker med några nysningar eller hostningar. Milda symptom räcker till bra för det. Samma sak som att gå runt på en båt några dagar. Å
Citera
2020-02-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Virus har alltid kvick mutationsfrekvens jämfört med andra livsformer (ja, jag kallar det livsform). Visserligen muterar det förstås snabbare ju snabbare det sprids, men sprids verkligen coronaviruset exceptionellt fort än så länge? 50,000 har smittats, inte supermånga. Det är i och för sig 50,000 gånger fler än den första smittade, men betyder det att den muterar snabbare än virus som infekterar hundratusentals varje år? Varför?

Det var 60 000 igår efter att de ändrade kriterierna lite i en av provinserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Fast där står ingenstans om att det är en internationellt erkänd metod som du påstår. Och om den vore erkänd, varför använder ingen den?

För att det inte är någon erkänd metod. Den nämns i en (1) vetenskaplig artikel som jämför fyra (4) olika metoder för att beräkna CFR.

Varför Worldometers råkar nämna just denna metod som ett exempel (+ några till) är diffust. Antagligen för att de inte vet speciellt mycket om ämnet, eller förstår när de olika metoderna är lämplig att använda. Förutsättningarna för att metoden eventuellt skall ge rättvisande resultat nämns ju också i sammanhanget, och de uppfylls inte av COVID-19 som det verkar.

https://academic.oup.com/aje/article/162/5/479/82647
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Exakt! Synd bara att många idioter i tråden tycker att man ska ta hänsyn till hittepåsiffror och uppskattningar istället..
Säg den verksamhet som inte bygger på prognoser och statistik. Som epidemiologi t.ex.
Citera
2020-02-13, 12:43
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos

Ja efterssom den redan påvisats mutera i t.ex Thailand, så har bedömningen gjorts att den är ostabilare än normen. Ta t.ex Mässlingen, som är väldigt stabil, i förhållande. Därför var den enkel att ta fram ett vaccin emot.
Citera
2020-02-13, 12:43
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag undviker att gå på mörka bakgator på Hisingen i Göteborg, detta eftersom det innebär att jag utsätter mig för en mycket större risk för att rånas. Det är en väldigt stor andel invandrare på Hisingen, så uppenbarligen är jag numera en rasist.

Bara ett annat exempel på hur den "rasism" asiaterna nu klagar på skulle kunna definieras.

Detta är inte rasism, det är sunt förnuft.

Om det skulle visa sig* att de värsta smittspridarna i Europa är medelålders vita män a la Steve Walsh, kommer du undvika medelålders vita män istället?

*det kanske redan rentav är ett faktum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in