2020-04-22, 20:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Preliminary evidence suggests children are just as likely as adults to become infected with SARS-CoV-2 but are less likely to be symptomatic or develop severe symptoms. However, the importance of children in transmitting the virus remains uncertain. Children more often have gastrointestinal symptoms compared with adults. Most children with SARS-CoV present with fever, but this is not the case for the other novel CoVs. Many children affected by MERS-CoV are asymptomatic. The majority of children infected by novel CoVs have a documented household contact, often showing symptoms before them. In contrast, adults more often have a nosocomial exposure. In this review, we summarize epidemiologic, clinical and diagnostic findings, as well as treatment and prevention options for common circulating and novel CoVs infections in humans with a focus on infections in children.

Hur ska föräldrar i riskgrupp skydda sig när barnen tvingas iväg till skolan och blir asymptomatiskt smittade?

Just därför skulle skolorna ha stängts för länge sedan.
Citera
2020-04-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det har framkommit sedan första rapporten om man är läskunnig att alla åldrar drabbas, men äldre har markant mörkare utsikt att överleva eventuell behandling.
Det är också därför det är ett stort problem om sjukvården blir full, nu triagar ju Sverige för att fortsätta hålla skenet av äldre är de enda i risk.

det jag blivit tillsagd är at det är till större delen gamla som drabbas och det var därför horder med unga var ute. jag följer inte legacy medier om det är det du refererar till.
Citera
2020-04-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Jo, vet flera som var oförklarligt sjuka i Sthlm tidigt februari.
Dödssjuka men klarade sig till sist hemma.
Takk for informasjon! Kanskje det har vært smittede mennesker i USA og i flere land i Europa allerede i januar eller kanskje allerede på slutten av 2019?
Citera
2020-04-22, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vilka u-länder har du bott i om man får fråga?

Jag har befunnit mig långa tider i Indien och Kenya bland annat. Och skillnaden på varje, varje, del av samhället är enorm, jämfört med Sverige och större delen av i-världen..
Citera
2020-04-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Ingen räknar med livstids immunitet, 6 månader räcker nog gott att stoppa smittan

Six months would be catastrophic. This would be the worst case scenario, in which the virus bounces around society until either we manage to lock it out and pray it hasn’t found an animal reservoir or a working vaccine is made.
Citera
2020-04-22, 20:35
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Tror det handlar om det. Folk vet att det är onyttigt och många (majoriteten) tycker rökning är äckligt.

Rön som dessa får inte plats i svensk MSM men släpptes för en månad sedan. Fyra av fem studier finner inget samband mellan rökning och allvarliga coronatillstånd.

Mer här, länk till underlaget:

https://www.ejinme.com/article/S0953-6205(20)30110-2/fulltext

Delade inlägg om detta för ett par veckor sedan men få ville reagera på det.
Det försvann i trådblurret.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Jag tycker att rökning är äckligt och att det luktar mögel av storrökares kläder.

Har hört läkare sagt att det finns något i nikotinet som trots allt skyddar mot andra sjukdomar, men självklart är andra gifter i cigaretter farligt för lungorna.
Lika med snus, nikotinet, skyddar mot karies
men ger andra skador.

Kanske är bra med nikotin vad gäller covid-19
Men hur det skall se ut med tillförsel av nikotin på ett säkert sätt är väl kanske kruxet i sådanafall. Hur mycket, hur ofta osv.
Citera
2020-04-22, 20:35
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Sverige har fler döda idag än vad följande länder har sammanlagt (idag):

Tyskland, Österrike, Schweiz, Danmark, Norge, Finland och Ungern.

Det går bra för Sverige

Ja, det är helt ofattbart att inte ens vanligt folk börjar vakna upp och protestera. Pk-media är ju köpt så där kan man inte räknar med något.

Stödet för S och Lövet ökar.
Citera
2020-04-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja någon gång så minskar ju spridningen så klart. Det har nästan börjat i alla Europas länder. Särskilt Österrike och Tyskland gör ett väldigt bra jobb. Sverige känns dock väldigt osäkert. Spridningen går nu i ganska jämn takt precis som FHM vill. Men hur länge skall det hålla på så? Vi kan inte ha det så här i flera månader till och vad ska det vara bra för att så många blir sjuka och dör.
,
Du har rätt. Det kan inte hålla på så här. Jag tänker på bandet på Volvos fabriker och många andra ställen, fortsätter smittan och dödligheten så är vi helt körda. Visserligen tyckte jag att Sverige behövde straffas men inte på detta sättet när oskyldiga drabbas medan makteliten sitter orubbat och inhöstar applåder och ökad popularitet. Här kan bli en fruktansvärd ekonomisk tillbakagång som drabbar bara dom svagare.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inga vetenskapliga bevis, men det är väl inte omöjligt att viruset helt enkelt tappar i kraft, det behöver inte vara immunitet som utvecklas utan viruset förändras. Se på galna kosjukan....visst finns det galna politiker men det är något annat.

Ja det är vanligt att virus tappar kraft, det muterar och byter strategi helt enkelt. Första vågen är normalt den värsta. Det är den här första vågen några genier här i tråden vil släppa loss totalt.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Viruset tappar kraft. Vi ser det i Italien nu. Även i Spanien som är hårt drabbat, sinskar smitta och dödlighet. Men det kan komma en våg till.

Jag hoppas naturligtvis att det släpper inom 3 månader, vi kan inte fortsätta så här, samhället kommer ju att falla och det faller på fel sätt.
Viruset tappar "kraft" iom brutna smittkedjor. I Italien och Spanien pga lock down, i Sverige pga svenskars ändrade beteenden. Bättre än så här blir det inte utan att vi bryter fler smittkedjor.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Ingen räknar med livstids immunitet, 6 månader räcker nog gott att stoppa smittan

Källa på det !
Citera
2020-04-22, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, det är helt ofattbart att inte ens vanligt folk börjar vakna upp och protestera. Pk-media är ju köpt så där kan man inte räknar med något.

Stödet för S och Lövet ökar.

Varför ställer icke-PK media som inte är köpta, de "äkta" frågorna på presskonferenserna? Av lathet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in