2020-02-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vilket var det utsprunget?

Ursprunget är inte känt än. Min kvalificerade gissning är hos en uppfödare/infångare. De förvarar och behandlar djuren väldigt ohygieniskt och kan hitta på dumheter för att tjäna extra.
Citera
2020-02-12, 18:37
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Dom lämnar inte längre kommentarer säger dom. Tolkas som du själv vill.
Jag tolkar det som att hon varit inlagd på sjukhus sedan slutet av januari = två veckor ungefär. Det låter jätteskumt.
Citera
2020-02-12, 18:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Räcker inte det som man kan med säkerhet säga att detta är sant? Är ju illa nog. Jag kan också göra ett klipp så hela världen håller andan med rätt hjälp.

Se mitt svar till Oy
Citera
2020-02-12, 18:39
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan visa sig att du hade rätt, säger inte emot dig, jag ser dock på saken med andra ögon, och är neutral just nu, har ingen uppfattning om vartåt det lutar, sitter ner i båten och väntar på starka indikationer som pekar i en eller annan riktning.

För tidigt att ropa hej, men gör det ändå HEJ!
Du behöver dock inte be om ursäkt då jag anser att detta är ett forum där vi diskuterar olika åsikter och alla har olika erfarenheter av livet.
Citera
2020-02-12, 18:40
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Dom lämnar inte längre kommentarer säger dom. Tolkas som du själv vill.

Som någon antydde tidigare så anar jag att man mycket väl hade gått ut med info ifall hon mått prima och skulle skrivas ut närsomhelst om så var fallet. Tystnaden riskerar istället att dra igång ryktesspridning i onödan. T.o.m detta inlägg insinuerar ju att saker gått söderut.
Citera
2020-02-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tolkar det som att hon varit inlagd på sjukhus sedan slutet av januari = två veckor ungefär. Det låter jätteskumt.

Tycker det med!
Citera
2020-02-12, 18:43
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Tycker det med!
Jag tror kvinnan har blivit allvarligt sjuk. Hade hon typ varit symptomfri hade man gått ut med någonting i stil med "hon mår relativt bra, har lite snuva men blir bättre för var dag som går, vi håller henne här på infektionskliniken ett tag till för säkerhetsskull" typ. Nu har hon blivit allvarligt sjuk säkert och man vill inte skrämma upp folket. Tänk också på man rapporterade om hennes hälsostatus inledningsvis.
Citera
2020-02-12, 18:44
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Se mitt svar till Oy
Jo. Jag har sett dem. Tror de är legitima. Jämfört med dig som " vet " att de är legitima. Finns en skillnad. När detta är över och intresse finns kan du läsa på om kalla kriget och andra världskriget. Finns ett stort antal "sanna" källor. Ändå är de så olika. Det som publiceras i dagsläget är illa nog.
Citera
2020-02-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Ursprunget är inte känt än. Min kvalificerade gissning är hos en uppfödare/infångare. De förvarar och behandlar djuren väldigt ohygieniskt och kan hitta på dumheter för att tjäna extra.
Ja det är nog troligt. Enlig den första rapporten hade 66% av de smittade i den första kohorten man undersökte varit i kontakt med marknaden i Wuhan:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30183-5/fulltext
Citera
2020-02-12, 18:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Oy du vet lika bra som alla andra att få verifierad äkthet från Wuhan går inte.

Jag hade tidigare 2 st förstahands källor. Tyvärr är den ena arresterad och den andra försvunnen.
Svartmåla regimen? behövs inte det gör dom så bra själva.

Du och ni andra kan gärna vara med och stötta dessa medborgarjournalisterna

https://petitions.whitehouse.gov/petition/save-independent-reporter-chen-qiushi-and-brave-wuhan-citizen-fang-bin

Jag vet också att det är svårt att verifiera äktheten i information som påstås komma från Kina.

Kan vi då enas om att telefonsamtalet än så länge bör betraktas som misstänkt äkta, men ännu ej bekräftat .

Således ingenting att fästa någon större vikt vid, men något man bör undersöka innan man lanserar det som äkta?
Citera
2020-02-12, 18:46
Medlem
Citat:
Jag tror kvinnan har blivit allvarligt sjuk. Hade hon typ varit symptomfri hade man gått ut med någonting i stil med "hon mår relativt bra, har lite snuva men blir bättre för var dag som går, vi håller henne här på infektionskliniken ett tag till för säkerhetsskull" typ. Nu har hon blivit allvarligt sjuk säkert och man vill inte skrämma upp folket. Tänk också på man rapporterade om hennes hälsostatus inledningsvis.
Är det enda intressanta i denna tråd på länge. Statusen på den smittade svensken är jag väldigt nyfiken på. Ingen som har nått litet strå av information som inte kommit ut än 😏
Citera
2020-02-12, 18:47
Medlem
Citat:

Ja känns som att de varit stolta och glada om hon mådde bra ”titta här, ingen fara som vi sa”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in