2020-04-21, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror inte det blir i år i alla fall. Om det inte helt mirakulöst kommer ett vaccin.

Håller med.
Citera
2020-04-21, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det har du fullkomligt rätt i.
Och i synnerhet eftersom testning av personer som inte längre är sjuka är väldigt lågprioriterat i somliga länder.
Men två negativa tester är vad man satt som kriterium för att förklara någon frisk och smittfri.
Min datter har testet negativ to ganger, så det er ikke slik at slik testing ikke foregår i Norge. Tvert imot blir det foretatt mye testing her, imotsettning til mange andre land
Min datter har aldri blitt påvist positiv convid-19, men hennes make har vært syk og testet positiv, derfor har hele familien vært isolert.
Citera
2020-04-21, 01:43
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Utom om man kallar dig realist kanske? Allt är inte svart eller vitt. Det finns rätt grå alarmister också.

Personligen gillar jag inga alarmister, oavsett färg. Blir rätt trött på dem rätt fort.
Jag tycker att det finns bra saker hos alla, tvärtom också.

Media har förmedlat ordet alarmist
Bestämmer vad alarmist är, vlka personligheter det är samt vad alarmiststämpeln innehåller och direkt hänger fårskocken på.
Blir f..n förbannad.
Förstår inte hur man kan kalla någon för alarmist när den säger att 60000 kommer att dö. Den får väl tro det då. Behöver den då hamna i ett bestämt fack. Varför och vad vill man med det? Vad vill media med det. De själva är väl de största " alarmisterna" utav alla.
Citera
2020-04-21, 01:44
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Amerikanarna släpper nu sin prognos.

60 000 Amerikanare uppskattar dom kommer dö till och med augusti. Och dom är uppe i 41 000 nu redan.

Wtf? Kan det verkligen stämma?

Minst 80k men snarare 120k, vi får se.
Citera
2020-04-21, 01:45
Medlem
Haloumis avatar
Djuren frodas i haven iallafall. Rekordmånga sköldpaddor föddes på stränderna i Phuket för att ta ett exempel, mest på 25 år. Kan tänka mig att delfinerna och annat också har det bättre med minskad trafik.

Det jobbiga är väl att dom kommer lida när vi är tillbaka till normalt läge igen.
Citera
2020-04-21, 01:45
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg leste at antall tilfrisknede på slike sider som worldometers ikke er korrekte antall, fordi flere land (bl.a. Norge) ikke registrerer alle som har tilfrisknet.
Ok! Man kanske inte skall kolla sig blind på dessa siffror.
Citera
2020-04-21, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det senaste är att det beror på hur mkt av skiten du får i dig. Aktuellt ikväll.

Märkligt. Ändå så är det halvmesyrer och somalier som blir hårdast drabbade? Kan det måhända vara för PK och prata om det? Jag är själv 100 % nordeuropeisk och har inte känt av mer än lite feber i några dagar. Inga allergier heller för den delen kan tilläggas.
Citera
2020-04-21, 01:52
Medlem
Korders avatar
Det är intressant att britter på brittiska nyhetssajter och forum gråter blod över att man inte gör som Sverige, medan folk här gråter blod över att man inte gör som UK och alla andra och stänger ner skiten.

Sensmoralen? Folk älskar att grina på nätet.
Citera
2020-04-21, 01:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8237283/Angela-Merkel-hints-China-mislead-world-coronavirus.html

Nu kritiserar Macron och Merkel också Kina.

Angela Merkel becomes latest world leader to hint China has mislead the world over coronavirus and urges Beijing to be 'more transparent'

Jag tycker västvärlden ska ta ett gemensamt tag och fråga ut Kina (inte anklaga). Det funkar inte med att kasta en massa skit på kineserna från höger och vänster. Vi måste ha en enad front och försöka komma fram till en form av konsensus, det sista vi behöver just nu är WW3! För helvete, tänk både en och två gånger nu.
Citera
2020-04-21, 01:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att vi klarar det är jag övertygad om. Men tyvärr är vi totalt polariserade, vänstern vs högern. Jag hoppas vi kan mötas, men tvivlar.

Jo tvivlar också. Men bara en förhoppning. Som sagts redan om bara alla skulle kunna enas och alla experter slog sina smarta skallar ihop så skulle det förhoppningsvis bli en snabb affär av detta. Man hade fixat fram både vaccin som bot rekordsnabbt. Men snarare icke. Kommer bli politik av det, vem som kommer tjäna mest osv. Men man kan ju hoppas. Att världen sluter samman för att hitta en lösning snabbast möjligast.
Citera
2020-04-21, 01:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
De länder som har minst smittade per miljon invånare är följande:
1) Yemen
2) South Sudan
3) Burundi

Det är alltså dit man ska åka på semester.

Jordanien ligger också bra till. De gjorde det som jag förespråkade i början på mars (7:e isch), lockdown.

https://www.aljazeera.com/news/2020/03/jordan-imposes-state-emergency-curb-coronavirus-pandemic-200317191104773.html

Blås i hesa Fredrik och stäng ner skiten! Ja nu är det för sent.
Citera
2020-04-21, 02:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo tvivlar också. Men bara en förhoppning. Som sagts redan om bara alla skulle kunna enas och alla experter slog sina smarta skallar ihop så skulle det förhoppningsvis bli en snabb affär av detta. Man hade fixat fram både vaccin som bot rekordsnabbt. Men snarare icke. Kommer bli politik av det, vem som kommer tjäna mest osv. Men man kan ju hoppas. Att världen sluter samman för att hitta en lösning snabbast möjligast.

Vi sitter ju alla i samma båt så varför ska vi ro åt olika håll? Vi kan bättre än så här, lägg ner pajkastning, gör om gör rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in