2020-04-20, 02:10
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Så du bryr dig om de äldre, bara lite mindre än du bryr dig om ekonomin.

När de två ställs mot varandra så väljer du ekonomin. Det är ok att tycka så, däremot vore det klädsamt om du kunde stå för det istället för att likt en politiker vilja ha båda hattarna på samtidigt.

Min far blev 92, de sista tio åren var han en fantastisk farfar och skänkte såväl som skänktes glädje och kärlek. Jag står för att jag sätter de äldre före ekonomin.

Att du tror att barn får psykisk ohälsa av att umgås med en hemmavarande förälder är riktigt märkligt. Då är familjen dysfunktionell från början.

Jag är glad att de sista åren med din farfar var fantastik men tyvärr är det ju inte så med alla andras äldre, då de oftast är dementa och förvirrad av all morfin de får. Jag själv är utbildad till undersköterska så jag vet hur det ser ut på ålderdomshemmen i Sverige.

Barn ska vara ute o leka och skaffa vänner, inte tro på vuxnas lögner.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8232333/Spains-coronavirus-death-toll-tops-20-000-parents-call-free-children.html

"Spaniens dödsfall från coronavirus har passerat 20 000-märket men föräldrar och regionala regeringsledare kräver fortfarande att barn ska släppas ut ur inneslutning i en växande kampanj "Gratis våra barn!""

"familjernas mentala hälsa riskeras på grund av de strikta reglerna för utegångsförbud som infördes den 14 mars."

"Hälsominister Salvador Illa sa att han erkände offret som det innebär för barn att stanna hemma och inte gå ut men säger att det är nödvändigt att agera med "maximal försiktighet" och att när det fattas ett beslut i detta avseende, verkställer verkställande direktören kommer att meddela det."

MVH
Citera
2020-04-20, 02:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför skulle man göra det så länge man har platser?

Hade platserna tagit slut hade man kunnat tänka sig det. Men knappast som det nu är.

Är din uppfattning ett sätt att förneka utplaning?

En utplaning är rimligt av många skäl. Alla extroverta som struntar i att isolera sig är redan smittade t ex. Och det blir ju svårare att smitta oss som är hemma. Och då går R under 1 så länge vi håller oss i självisolering.
Eller hur?

Jag ser att de sista 10 dagarna har skett en utplaning på iva, helt klart och jag har också förklarat varför jag tror detta. Klart att man börjar med prioritering innan antal platser är fyllda till 100 %

Förstår inte vad extroverta skulle ha med detta att göra! Man kan inte veta om man är eller har varit smittad eftersom få personer testas och det är inte speciellt många som blivit friskförklarade.
Citera
2020-04-20, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Händerna har ju mått bättre än nu efter alla tvättar Men renare har man nog aldrig varit.
Jag går och städar lite extra i halv smyg för att inte bli allt för jobbig. Torkar dörrhandtag, kranar osv.
Vet att ja redan tjatar lite väl mycket men de ger resultat vilket är viktigt.
Jag och min familj gör allt vi kan för att vi inte ska kunna sprida smitta. Vi tänker på våra nära och kära som vi inte träffat på många veckor, som sitter hemma och väntar på att det här ska ta slut.
När andra har stora egon och dricker öl i solen och lever på som vanligt behöver andra ha mer empati och ta ännu större ansvar. Så vi kämpar på...

Det går inte att skydda sig 100%, förutsatt att man inte har en desinfekteringsdusch hemma och dagligen bär en skyddsmask 90 och via den intar föda i flytande form.

Vad man kan göra är att minska sannolikheten att bli smittad, så mycket som möjligt. Att göra som du skriver minskar den sannolikheten och ger såklart resultat.

Sen de som sitter i solen på uteserveringar och dricker öl, ja jag vet inte vad man ska säga om dem. Tyvärr får man acceptera att idioter alltid kommer att finnas runt omkring oss. Det positiva är väl dock ändå att de utgör en minoritet.
Citera
2020-04-20, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Så om ett virus helt plötsligt dyker upp här av någon anledning, så måste Sverige straffas av alla andra länder trots att vi inte vet varifrån viruset kom?

Om vi mörklägger och aktivt undanhåller information om riskerna med det, där konsekvensen blir att viruset får spridning så hundratusentals människor dör i loppet av månader. Ja, då ska man straffas.
Citera
2020-04-20, 02:14
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Det kommer att komma mer virus från Kina nästa år osv.. Så bäst vore att helt isolera det landet från övriga!

Bostonsjukan kom ifrån USA, kanske ska vi isolera USA oxå? Och Africa pg.a ebola, malaria, osv osv osv.

Bra idé, vi isolerar alla länder som någonsin haft en virus för första gången!
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Pratar Trump om sverige igen....?
https://www.youtube.com/watch?v=Niw6tk1sB8M
Ca -1.15.30
Citera
Medlem
Citat:
Så om ett virus helt plötsligt dyker upp här av någon anledning, så måste Sverige straffas av alla andra länder trots att vi inte vet varifrån viruset kom?

Fast nu vet vi ju att viruset kom från Kina!
Citera
2020-04-20, 02:15
Medlem
Haloumis avatar
Trump sa igår eller iförrgår att deras senaste studie visade på kring 60-70 tusen döda av covid19?

Man är redan uppe i ca 42000 döda. Tror dom verkligen på totalt max 60-70000? Det lät lite, med tanke på dagens läge.
Citera
Medlem
Covids avatar
Man visste inte att det var ett virus förrän 3 januari. Det var dessförinnan lunginflammation av okänd art, från 27 december misstänkt som SARS.

WHO underrättades 31 december, USA och andra länder 3 januari. Man hade då 41 fall.

Hongkong vidtog strikta åtgärder 4 januari. Inget hindrade andra nationer från att göra samma sak. varför gjorde andra länder inte samma sak? varför tog man det inte på allvar?

Genesekvensen publicerades 10 januari. Världen kunde börja testa. Men man gjorde inte det.

WHO publicerade dagliga situationsrapporter från 21 januari. WHO:s råd ignorerades av världen i övrigt, som trodde sig kunna klara av ett litet virusutbrott.

Wuhan och Hubei i stort sattes i karantän 23 januari. Man kunde tycka att världen i övrigt skulle fatta, men poletten ville inte trilla ner ens då.

Detta är alltså inte Kinas fel. Detta är alltså inte WHO:s fel. RIkta din kritik dit där den hör hemma, hos europeiskt och amerikanskt smittskydd, hos europeiska och amerikanska regeringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vet inte vad du menar med hoax. Men Kina tillsammans med WHO är skyldiga till hela utbrottet i världen ja. WHO för att dom ignorerade varningar i december om att det smittade mellan människor, och att dom köpte Kinas förklaringar utan undersökning. Och till och med spred Kinas ord om att det inte smittar osv.

Hade WHO tagit varningarna i december på allvar hade man troligen kunnat isolera viruset i Kina.

WHO samt Kina har all skuld till varje dödsfall i Sverige till följd av SARS-CoV2.
Citera
Medlem
Vi har 2 miljoner över 65 år i sverige, vissa säger att det börjar plana ut flockimmuna osv osv. Jag har svårt att tro att en över 65 år med corona kan bara sådär bli frisk utan att ha haft symtom. Vi har bara 15000 fall i sverige HALLÅ. Detta är långt ifrån över.
Citera
2020-04-20, 02:16
Medlem
Citat:
Bostonsjukan kom ifrån USA, kanske ska vi isolera USA oxå? Och Africa pg.a ebola, malaria, osv osv osv.

Bra idé, vi isolerar alla länder som någonsin haft en virus för första gången!

Nästan alla farliga virus de senaste åren kommer från Kina, svin, fågel och nu Coronaviruset. Så gå och lägg dig
Citera
2020-04-20, 02:18
Medlem
Covids avatar
Nä, det vet vi inte. https://www.cam.ac.uk/research/news/covid-19-genetic-network-analysis-provides-snapshot-of-pandemic-origins

Kan lika gärna ha kommit från Washington.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Fast nu vet vi ju att viruset kom från Kina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in