2020-04-20, 01:56
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Trump is on it. Han har snackat skit om Kina flera nätter i rad nu. Han är inte glad på dom.

Well, det var china som skapade den här masshysterin och hoaxen i början...
Citera
2020-04-20, 01:56
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Han håller presskonferens just nu, och han sa uttryckligen för typ 10min sen "we are not happy", i relation till Kina.

Han berörde även idiotin runt dagens globala logistiknätverk, indirekt insinuerar galenskapen med att ha sån enorm kritisk produktion i Kina.

Just nu är han galen på CNN, haha vilken show alltså

Jo jag kollar. Det är en shitshow. Kolla gårdagens presskonferens när han satte upp siffran 0,33 döda per 100 000 i Kina. Och skrattade åt/hånade deras mörkläggning. Han har baktalat dom flera dagar i rad. Tror att Kinas ledare kan vara lite missnöjda på honom nu.
Citera
2020-04-20, 01:58
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Att duscha i kallt vatten stärker immunförsvaret. Bra sömn är också viktigt.

Kanske men att dusha kallt har ju en massa andra dåliga effekter också. Gjorde det inte en forsking på det?

Sömn är alltid bra
Citera
2020-04-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Nåja du har en poäng där, men hela världen följer Sverige. Folk googlar mer på Sverige och corona än förut. Det måste betyda något i slutändan...

It’s not a positive thing, people are watching in horror. Sacrificing the elderly so publicly isn’t going to have a good effect on the Swedish reputation.
Citera
2020-04-20, 01:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Well, det var china som skapade den här masshysterin och hoaxen i början...

Vet inte vad du menar med hoax. Men Kina tillsammans med WHO är skyldiga till hela utbrottet i världen ja. WHO för att dom ignorerade varningar i december om att det smittade mellan människor, och att dom köpte Kinas förklaringar utan undersökning. Och till och med spred Kinas ord om att det inte smittar osv.

Hade WHO tagit varningarna i december på allvar hade man troligen kunnat isolera viruset i Kina.

WHO samt Kina har all skuld till varje dödsfall i Sverige till följd av SARS-CoV2.
Citera
2020-04-20, 02:00
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Jo jag kollar. Det är en shitshow. Kolla gårdagens presskonferens när han satte upp siffran 0,33 döda per 100 000 i Kina. Och skrattade åt/hånade deras mörkläggning. Han har baktalat dom flera dagar i rad. Tror att Kinas ledare kan vara lite missnöjda på honom nu.
Baktalat?

Han säger ju som det är. Trump må vara den mest högljudda kritikern, men hela världen är just nu mer eller mindre fientligt inställda till kommunistdiktaturen Kina. Deras beteende och hela hanteringen av pandemin lämnar stora frågetecken som hela världen vill ha svar på.
Citera
2020-04-20, 02:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Varför är Agnes Wold någon form av auktoritet i tidningarna? Hon studerar ju för fan bakterier och inte virus, dessutom har hon gjort nästan lika mycket konstiga uttalanden som Anders Tegnell.

Aftonbladet har sin version av kråkmormor så Expressen måste väl kontra med något.
Citera
2020-04-20, 02:01
Medlem
Citat:

Japp jag såg den, det var väl då han även himlade över Irans siffror.

Jag tror Kina är riktigt jävla skitnödiga nu. Inte nog med att de står inför återkommande utbrott av Corona, det kommer troligen i mycket större grad bli anklagade för hela Corona-utbrottet. Diskussioner runt deras mörkläggningar och undanhållande av information kommer förenklas till att Kina hålls helt ansvariga för hela den globala pandemin.

På detta så kommer mycket produktion troligen tas hem från Kina. Produktion som eldat igång hela deras ekonomi sen 90-talet.

Vi får se hur världen ser ut efter detta, men relationen mellan väst och öst kommer drastiskt förändras det är ialf säkert.
Citera
2020-04-20, 02:06
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman
Ja exakt det gäller samma här att jag är den mer noggranna men alla gör ju sitt bästa. Förhoppningsvis så är det över snart och man slipper överdriva med tvättningen.
Händerna har ju mått bättre än nu efter alla tvättar Men renare har man nog aldrig varit.
Jag går och städar lite extra i halv smyg för att inte bli allt för jobbig. Torkar dörrhandtag, kranar osv.
Vet att ja redan tjatar lite väl mycket men de ger resultat vilket är viktigt.
Jag och min familj gör allt vi kan för att vi inte ska kunna sprida smitta. Vi tänker på våra nära och kära som vi inte träffat på många veckor, som sitter hemma och väntar på att det här ska ta slut.
När andra har stora egon och dricker öl i solen och lever på som vanligt behöver andra ha mer empati och ta ännu större ansvar. Så vi kämpar på...
Citera
2020-04-20, 02:06
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Baktalat?

Han säger ju som det är. Trump må vara den mest högljudda kritikern, men hela världen är just nu mer eller mindre fientligt inställda till kommunistdiktaturen Kina. Deras beteende och hela hanteringen av pandemin lämnar stora frågetecken som hela världen vill ha svar på.

Baktalat var fel ord. Har ordet jag menade på tungan, på engelska "trashat".
Citera
2020-04-20, 02:10
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
När börjar vi bojkotta Kina??
De måste straffas för de har ju rört till hela världen.

Så om ett virus helt plötsligt dyker upp här av någon anledning, så måste Sverige straffas av alla andra länder trots att vi inte vet varifrån viruset kom?
Citera
2020-04-20, 02:10
Medlem
Det kommer att komma mer virus från Kina nästa år osv.. Så bäst vore att helt isolera det landet från övriga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in