Citat:
Så du bryr dig om de äldre, bara lite mindre än du bryr dig om ekonomin.
När de två ställs mot varandra så väljer du ekonomin. Det är ok att tycka så, däremot vore det klädsamt om du kunde stå för det istället för att likt en politiker vilja ha båda hattarna på samtidigt.
Min far blev 92, de sista tio åren var han en fantastisk farfar och skänkte såväl som skänktes glädje och kärlek. Jag står för att jag sätter de äldre före ekonomin.
Att du tror att barn får psykisk ohälsa av att umgås med en hemmavarande förälder är riktigt märkligt. Då är familjen dysfunktionell från början.
När de två ställs mot varandra så väljer du ekonomin. Det är ok att tycka så, däremot vore det klädsamt om du kunde stå för det istället för att likt en politiker vilja ha båda hattarna på samtidigt.
Min far blev 92, de sista tio åren var han en fantastisk farfar och skänkte såväl som skänktes glädje och kärlek. Jag står för att jag sätter de äldre före ekonomin.
Att du tror att barn får psykisk ohälsa av att umgås med en hemmavarande förälder är riktigt märkligt. Då är familjen dysfunktionell från början.
Jag är glad att de sista åren med din farfar var fantastik men tyvärr är det ju inte så med alla andras äldre, då de oftast är dementa och förvirrad av all morfin de får. Jag själv är utbildad till undersköterska så jag vet hur det ser ut på ålderdomshemmen i Sverige.
Barn ska vara ute o leka och skaffa vänner, inte tro på vuxnas lögner.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8232333/Spains-coronavirus-death-toll-tops-20-000-parents-call-free-children.html
"Spaniens dödsfall från coronavirus har passerat 20 000-märket men föräldrar och regionala regeringsledare kräver fortfarande att barn ska släppas ut ur inneslutning i en växande kampanj "Gratis våra barn!""
"familjernas mentala hälsa riskeras på grund av de strikta reglerna för utegångsförbud som infördes den 14 mars."
"Hälsominister Salvador Illa sa att han erkände offret som det innebär för barn att stanna hemma och inte gå ut men säger att det är nödvändigt att agera med "maximal försiktighet" och att när det fattas ett beslut i detta avseende, verkställer verkställande direktören kommer att meddela det."
MVH
Men renare har man nog aldrig varit.