2020-04-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, så nu är även dödsannonser bra underlag för att dra slutsatser.

Ni borde fanimej bli forskare allihopa.
Spår nu vädret i kaffesump också?

Du menar att en fördubbling av dödsannonser inte skulle kunna vara en indikation på att något allvarligt håller på att ske? Är du så efterbliven på riktigt eller spelar du bara dum?
Citera
2020-04-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Yeah thats what i hear from friends and family around the world aswell, some people here make a lockdown sound like the worst things ever or like mass suicide, almost like worst than the virus itself!

Lockdown is really not that bad from what i hear, humans adapt faster than we think.

I guess they think the west is like India or something and we’ll all starve to death. Ridiculous.

My grandmother grew up during the Blitz. She had a Minnie Mouse gasmask. My great grandfather fought both world wars and lived through a pandemic as well. People throughout history have faced hard times and prospered through them, a defining attribute of humanity is to endure hardships and excel regardless. If this is our Great War, I don’t understand what the bitching is about.

How can this society — so used to “social distancing” — be so afraid of staying indoors for a while? The economy is export-based so it’ll take massive hits regardless. Might as well save some lives and take roughly the same hit anyways.
Citera
2020-04-19, 15:42
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Första dokumentären ute om viruset!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=3bXWGxhd7ic&feature=emb_ti tle

Vad tycker/tror ni om den? Propaganda mot Kina?
Citera
2020-04-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, så nu är även dödsannonser bra underlag för att dra slutsatser.

Ni borde fanimej bli forskare allihopa.
Spår nu vädret i kaffesump också?

Jag har sagt det förut men tål att sägas igen. Världens samlade expertkår inom pandemiforskning och Nobelpristagarna i virus har samlats i denna tråd.
Kunskapen vet inga gränser och högskolepoäng är maxad.
Precis allt som Sverige gör är fundamentalt fel såklart och Tegnell och hans 500 medarbetare på FHM ska brännas på bål.

Har du missat detta solklara?
Citera
2020-04-19, 15:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Du menar att en fördubbling av dödsannonser inte skulle kunna vara en indikation på att något allvarligt håller på att ske? Är du så efterbliven på riktigt eller spelar du bara dum?

Om du på allvar menar att dödsannonser är ett argument så är det nog inte snubbe ndu svarade på som är efterbliven, utan du. Kioskmongo.
Citera
2020-04-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nej. DN är väl ganska centrerat till Stockholm? I Göteborg existerar knappt den tidningen iallafall. Det kan på sin höjd betyda att det dör dubbelt så många människor i Stockholm som vanligt (illa nog såklart). Men siffran 250 döda per dygn gäller för hela Sverige i normalfallet.

Alla avlidna är inte Stockholmare. De är i minoritet.
Citera
2020-04-19, 15:45
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Allt är SDs fel.
Läs bara kommentarerna på Aftonbladets artiklar på Facebook. Vad de än gäller så finns de folk som styr in på SD.
Politikerna har varit ovanligt försiktiga med att snacka skit om varandra i coronakrisen så här långt. Jag har bara hört Magdalena Andersson och Isabella Lövin nämna SD ett par gånger.
Men de lär komma, så fort kritiken mot dom börjar strömma in från de andra politikerna. Just nu har dom säkert någon tyst överenskommelse om att va sams.

Ja, fan kritiken lär komma. Blir intressant att se fortsättningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej jag tror inte att lockdown är en bra metod så det är inte perfekt.

Jag pratar om längre lockdown nu alltså. Trodde det var det diskussionen handlade om. Alltså ett år eller mer.

Jag är tydligen en "förnekare" enligt tråden, utan att direkt ha fått förklarat för mig vad det är jag anses förneka.

Nobody is arguing for a year-long lockdown lol wtf

The argument is that we should lockdown for a month or two to slow the spread of infections. This will ease the pressure on our hospitals and buy us time. Easing that pressure on hospitals will save many lives, which is why so many countries have locked down and are looking at us with horror for not doing it.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
För mina nervers skull undviker jag Tegnell i rutan.
Om man kunde det ändå. Jag följer allt tvångsmässigt tills det är över om jag inte hamnar på dödslistan förstås.

Jag kan ändå tycka att det är bra att ta del utav allt. Oavsett om jag gillar det eller inte och egentligen ogillar jag allt som jag tar del utav. Är inte nöjd med någon utläggning.

Jag kan se hur varenda expert uttrycker sig olika och ibland uppåt väggarna frontalkrocksaktigt om sjukdomen och viruset.
Ingen tycks vilja nå en samstämmighet.

Media är ännu värre. Roligt att se deras schizofrena inlägg. Tvära kast. Ibland flera gånger om dagen.
Igår skrev man att fetma klassas som en riskgrupp.
Nu skall jag se vilken dag de visar någon mycket överviktig människa som har överlevt covid- 19.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Det är ju oundvikligt för Sverige att drabbas ekonomiskt när alla våra handelspartners begår ekonomisk seppuku.

Återigen verkar ni inte förstå. Vi säljer inte skor och annat krimskrams. Våra varor och tjänster kommer att köpas i alla tider.
Citera
2020-04-19, 15:46
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7nm4L/rekordokning-av-nya-coronafall-i-ryssland

Rekordökning av nya Corona fall i Ryssland.

Rysslands befolkning har sedan 1990-talet minskat drastiskt till följd av ökade dödstal i relation till de minskande födelsetalen.

Medelivslängden för män har ökat från 58 år till 65 år. Men är ändå väldigt låg jämfört med Sverige.

Jag har läst att ungefär var tredje ryss är pensionär.

Jag skulle tro att många ryssar har dålig hälsa på grund av luftföroreningar, rökning och alkohol och fattigdom.

Så jag tror Corona kan drabba ryska män hårt. Deras kvinnor verkar vara av ett segare virke och har väl en medellivslängd på 76 år.

Putin fyller 68 år i år så han bör ju definitivt vara i riskzonen.
Citera
2020-04-19, 15:46
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
otroligt!

EDIT: man kan väl för fan försöka lösa logistiken med syrgas,

det är några tankar, slangar och bensinpengar det handlar om.

Finns inga militärer kvar i landet?
Bevis för att de inte bara är konspirationsteorier som många vill få de till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in