2020-04-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Kring + 100 döda i Sthlm senaste 24 h.

Siffran går ej ner. Takten går upp.

Vi har ej detta under kontroll. Vi måste stänga ner Sthlm.

Igår. Allt inrikesflyg stoppas.

E4:an stängas ner efter Knivsta norrut. Å efter Södertälje söderut.
100 i Stockholm senaste dygnet? Är du säker eller hoppas du bara?
Källa tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja, iaf enligt min anhörige så gör det det.

Och enligt en del uppgifter kan de t.o.m. ev. även räddas, med syrgas. Finns ett par artiklar som berättar om det. Ett "fall", och även en äldrevårdsprofessor som talar om att de äldre många gånger kan klara sig med "vanlig vård" på sjukhus, t.e.x. dropp och syrgas.

Detta stämmer väl in med vad min anhörige vittnar om, att man kan rädda äldre i många fall, om de får vård på sjukhus istället för att lämnas på äldreboendena. . Min anhörige är otroligt ledsen och förkrossad över hur det får gå till i samhället nu, personen tycker att det strider mot etiken man lär sig som vårdpersonal.

https://www.expressen.se/nyheter/har-skalar-walter-99-ar-frisk-fran-corona/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLel0E/seniorprofessor-manga-kommer-att-do-i-onodan

Förlåt min cynism men jag såg precis Aktuellt där cheferna drog in munskydd trots protester från vårdpersonal och där de vägrades tester för att all personal redan förmodligen smittats och cheferna hade då tvingats skicka hem alla.

Denna pandemi har verkligen satt fokus på hur lite människor är värda i förhållande till vinster.
Det var därför jag cyniskt frågade om lönsamheten.

Det är otroligt.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Ingen vet hur många som dog i stockholm idag. Däremot hur många som är inrapporterade hittills idag finns det statistik på. Men den totala siffran får man tidigaste om 3-4 dagar.

Den som påstår sig vet hur många som dött av covid-19 idag är antingen dålig på att förstå något som förklarats 100ggr eller rent av någon som vill vilseleda.

Jag gissar på systematisk vilseledande. För mig räcker det med att siffrorna idag är dom högsta hittills för Stockholm och det ger en fingervisning om att experimentet med vår befolkning håller på att bli en katastrof...

– Det som skjer nå er et farlig eksperiment. Vi kan få en svært alvorlig situasjon i Sverige, og særlig i området rundt Stockholm. Det er grunn til å frykte at en katastrofe lurer rundt hjørnet. Den vil eksplodere i ansiktet på oss, slår hun fast overfor NRK.

Citat från Cecilia Söderberg-Nauclér vid Karolinska institutet...
Citera
Medlem
Vi har alltså 1333 döda sedan patient zero den 31 Januari.
Det blir 76 dagar sedan.
1333 delat på 76 = 17.5

17.5 döda per dag.

2019 dog det c. A 300 svenskar varje dag.

Det här är Rotschilds och eliten som tar kontroll över de sista friheten vi har kvar.

O ni sväljer det med hull och hpr

Korkade fittor!
Citera
2020-04-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Medelsvensken, oavsett kategori, bryr sig inte så mycket om sina medmänniskor. I synnerhet jämfört med resten av världen. Man behöver inga vetenskapliga studier för att veta att svensken är världens mest individualistiska jävel. Svårt å svälja, men det är så. Sen kan man alltid sticka huvudet i sanden om man vill.

Det är rent skitsnack.
En av sakerna vi svenskar är mest stolta över är vår gemensamma välfärd.
Så ditt individuella snack är rent skitsnack och lögner.
Hade vi bara brytt oss om oss själva hade vi dessutom inte tagit emot så förbaskat massa flyktingar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Vill nog beskriva det som: upprörd. Vet att det ligger inne flera barn på IVA. Kan inte gå närmare in på detta p.g.a. sekretess. Det nämns inget om detta i media utan det pumpas ut att det är "gamlingar som snart ska dö". Varför denna lögn? De flesta som ligger på intensiven - alltså flera hundra - är under 59 år.

Medierna och mängder med skribenter på Flashback är betalda och kopplade till sossarna. Hur i helsike kan detta få fortgå mitt under en pandemi. Här tror man att gamla knep ska funka där man kan gömma undan skandaler och "mindre" händelser. Snart kommer hela skiten att spricka, det är ett som är säkert!

Medelåldern för svenskar som dör i covid är 82 år, exakt samma som Sveriges medellivslängd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Vill nog beskriva det som: upprörd. Vet att det ligger inne flera barn på IVA. Kan inte gå närmare in på detta p.g.a. sekretess. Det nämns inget om detta i media utan det pumpas ut att det är "gamlingar som snart ska dö". Varför denna lögn? De flesta som ligger på intensiven - alltså flera hundra - är under 59 år.

Medierna och mängder med skribenter på Flashback är betalda och kopplade till sossarna. Hur i helsike kan detta få fortgå mitt under en pandemi. Här tror man att gamla knep ska funka där man kan gömma undan skandaler och "mindre" händelser. Snart kommer hela skiten att spricka, det är ett som är säkert!
Just nu vårdas 0 personer under 20 år på IVA
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Att "nu vänder det" har du sagt ganska många gånger sedan mars. Men det har aldrig haft något att göra med verkligheten.

Mars:

April:

Japp nu är peaken nådd och det ser vi på t.ex worldometer. Gå och sov nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Hur vet man det? Och varför är Tegnell en Hora?

För användaren har ett dåligt ordförråd.
Citera
2020-04-16, 21:46
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Bullshit! Imperial College thinks 9 % of Sweden is infected, and we know most cases have been in Stockholm, so Stockholm is likely to have way more than 10 %. I've explained this to you before but you're obviously very dense.

https://mrc-ide.github.io/covid19estimates/#/details/Sweden

Har du sett hur siffran utvecklar sig dag för dag? Det var en bit över 10% igår. De sänker siffran successivt.
Citera
2020-04-16, 21:47
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag ger upp.
En sak kan jag hålla med dig om, Sverige är som Nordkorea med vår smutsiga regering, vidriga lögnaktiga journalister och vedervärdiga SVT och SR.

Jag glädjer mig om eninghet i detta. Kram...
Citera
2020-04-16, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och bara för det ska ytterligare få dö, menar du..?
Nej, nu blandar du ihop mig med ett virus.
Kanske dags att vila från Flashback ett tag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in