2020-04-16, 19:29
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det sägs så här i tråden iaf. Men än har jag inte sett något som backar upp de påståendena
Skulle kunna vara påverkansoperationer från kineser, ryssar och mordkoreaner i syfte att demoralisera medels desinformation ...

Skämt åsido, kunde inte låta gaphalsen stå oemotsagd. Det florerar mycket uppgifter och en del kanske inte vill outta sig, eller annars finns det de som för vidare nåt de till en del har missförstått.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
– Faktiskt lider vi likt många andra länder, men det finns många myter om den så kallade svenska strategin. Som du tidigare hört har Donald Trump kallat strategin för flockimmunitet som svar på covid-19, och det är helt fel. Det är absolut inte Sveriges strategi, säger Ann Linde till CNN.

https://www.expressen.se/nyheter/ann-linde-finns-manga-myter-om-svenska-strategin/

Låt ingen lura dig. Folkimmunitet är slutmålet för alla länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Ganska vansinnigt att basera ett helt lands "beredskapsplan/epidemologiska krishantering" på experimentella hypotetiska "flockimmunitet", vilket i stort sett hela världens länder INTE valt.

Ser du något land i världen som visar på fungerande flockimmunitet?

Kan ha missat det länka gärna.

Sverige har dessutom MKT begränsade IV platser för ett sådant enormt experiment.

Med tanke på IV platser samt experimentella "flockimmunitet" kan en dåre läsa mellan raderna att "flockimmunitet" är valt då FHM tänkte

"just det vi kan spara på vårdplatser, TESTA om yngre blir allvarligt sjuka, vi kallar det "flockimmunitet",

dvs låta "svinnet" 70+ stanna på äldreboenden.

När smittan nu går ner i åldrarna tex Adam Alsing, ifrågasätts FHM av i stort sett alla medier.

Det blir ev media/vården/äldreboenden som byter ut FHM mot forskarstab/krishanteringspersonal/militär/lockdown.

OM inte något händer inom de närmaste 2 veckorna vilket visar på just "flockimmunitet".

Detta blir en världsnyhet :

Sweden did not lockdown, now has flockimmunity.

Sen finns det 1000 tals frågor kring "Immunitet", dvs

Smittar friskförklarade som fortfarande har virus kvar i kroppen?

Viruset har (runt 40?) mutationer, blir folk immuna mot alla?

Assymptomatisk smitta samt smitta från de som är "immuna" till alla riskgrupper.

Hur länge "varar" immunitet jämfört med vaccin?

Sätt in folk vilka representerar olika åldrar kön osv i en stängd enhet 1000 st, gör experimentet flockimmunitet.

Fast att göra det experimentet öppet i Sverige, med tanke på hur smittan hoppar över till riskgrupper ser faktist rent krasst ut som folkmord.
Flock immunitet strategi ska förvandlas till flockdödlighet snart.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så enligt dig har han hela tiden rätt när han säger att det har planat ut, fast det hela tiden stiger?
Okay... jag tror inte vi kommer längre än så.

Fast kolla in 7-dagars medelvärde i dagliga dödsfall på platz. Så ser du att det ser ut att plana ut.

Kolla även in 7-dagars medelvärdet för nya bekräftade fall.

Missa inte att klicka på "visa allt" under dom staplarna som syns för att verkligen se skillnaden.

https://platz.se/coronavirus/
Senast redigerad av trazke 2020-04-16 kl. 19:33.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Ljög du i din tidigare post om att Norge endast räknar de som dött på sjukhus av coronavirus?
Fler dödsfall på norska vårdhem

Av de 54 personer som avlidit den senaste veckan var sju av tio boende på vårdhem, där man befarar att antalet kommer att stiga framöver. Tidigare har ungefär hälften av de rapporterade dödsfallen kommit från sjukhus
https://www.svd.se/fler-coronadoda-pa-norska-vardhem

Är du en vanelögnare?

Läs artikeln, dönicke!
Citera
2020-04-16, 19:30
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så du menar att det endast dog 33 människor i Stockholm över lördag söndag och måndag? Då är du alltså på samma sida som förnekarna som firade dom låga siffrorna i helgen?

Björn sade att dom rapporterade dom högsta siffforna för en dag hittills, inte att alla dessa dog samma dag. Vad är så svårt att förstå?

Hörru du det är faktisk torsdag idag och du menar på fullt allvar att siffrorna idag skulle vara eftersläpning från helgen?

Det har jag väldigt svårt och tro på!

Dessutom står det i lägesrapporten för Stockholm följande:

Totalt 795 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 94 ytterligare dödsfall sedan rapporten igår.

Vilket i min värld betyder att du har fel!

Källa: https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/16-april-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Låter ju ruskigt hemskt att vi skall utvärdera om ett år. Jag vill ha slut på skiten nu men tyvärr så tror jag vi får vänta till september. Så jag är ändå lite optimistisk. Jag kan inte glömma att folk kom från smittade trakter och landade på Arlanda, utan att dom sattes i karantän. En sådan djävla miss detta var.

Slå ett öga på WHO och Kinas beteende. Jag menar att all skugga skall falla över dom. Varje jävla dödsfall är en följd av deras mörkning.

WHO visste redan i december att detta smittar människor mellan. Ändå gick man ut att sa att det är ingen fara, man behöver inte stoppa flygen från Kina osv. Det är helt sjukt. När USA stoppade resor från Kina blev ju WHO sura. Jävla idioter som är köpta av Kina så det sjunger om det.

Jag anser att det är deras fel. Hela jävla skiten. Oavsett hur dåligt enskilda länder hanterat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Jag kan inte glömma att jävlarna valde att åka till coronadrabbade länderinnan det fanns här. Oavsett FHM, man har väl en egen hjärna för fan.

Och de 08-asen som nu fyller på sina sommarstugor på Österlen, och väljer att vara indignerade; "Plötsligt duger inte våra pengar.." .
Citera
Bannlyst
130 + döda idag motsvarar några av Italiens blodigaste dagar back in the days.

Vi låter gamlingarna dö på våra äldreboenden och +58 års Svenssons ligger på IVA och FHM låtsas som allt är bra.

Våra dödssiffror är dystopiska vs. alla förutom Belgien och New York.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-16 kl. 19:35.
Citera
2020-04-16, 19:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Är du seriös?
Ja, till en del.
Gaphalsar som dig lyssnar jag dock inte till.
Citera
2020-04-16, 19:31
Medlem
Tegnell i Aktuellt: Det är väldigt farligt att tro att skyddsutrustning hindrar någonting.

Mannen är verkligen galen. Finspång kommer döma hårt.
Citera
2020-04-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Har pratat igår och idag med flera vänner och bekanta ang Adams bortgång.
Flera av dem som var mer på förnekarnas spår märkte jag hade börjat tänka om lite, verkar det som.
Är det det här att man kan sätta ett ansikte på en covid-19 död?
Plötsligt känns det som att för några av dem så har polletterna ramlat ner.
När det stod på msm att 30årig dog, hade de inte samma reaktion.
För man har ingen aning vem det är.
Men nu, när han som drabbats är en person som de sett väldigt många gånger på teve, så verkar som de börjat vakna.

Vad händer om (eller när, hoppas vi) Tegnell och Löfven blir smittade?

Tror det för många är väldigt lätt att avhumanisera "multisjuka" som något väldigt udda, något man inte har någon som helst relation till.

När den (troligen) multisjuke faktiskt visar vara sig en "helt normal" 51-åring trillar poletten ner.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-04-16 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in