Citat:
Ursprungligen postat av
Dopamina
Har Flashbackepidemiologerna en prognos på hur länge den här skiten kommer att vara? Jag vill ut på stan och äta mat! Hörde att IKEA inte går att äta mat på. Jag får panik!
Sveriges ekonomi dalar och folk förlorar sina jobb. Smittan har redan tagit sig in bland äldre, svaga grupper och andra riskpersoner. Varför försöker vi ens? Varför fortsätter vi att tassa på tå för det här jävla viruset? Nu borde vi återgå till det normala så att vi unga kan börja leva våra liv igen.
Jag hade gärna sett en nedstänging tidigare eller isolering av Stockholm för att snabbare komma igång igen. Men vi ska enligt FHM satsa på flockimmunitet nu och det tar tid och ger många döda. Sen kommer kanske paniken hos regeringen om dödstalen ticka på med 3000, 4000 ... och nedstängning av landet för annars riskerar sossarna att bli sedda som bland de värsta massmördarna i Sveriges historia.
Men visst, kan svenskarna acceptera 10 000 döda eller mer så är vi ute till sommaren och låter folk dö ensamma i massor och vårdpersonlal jobba ihjäl sig under tiden vi njuter. Har vi tur kanske viruset försvinner mystisk genom att Tegnell tänker bort det genom att använda en magisk kurva.
Se det så här, en bra erfarenhet av isolering och lite nöjen. Det är värre i krig och flyktingläger eller varför inte med stora naturkatastrofer. Du har det ganska bra ändå, var tacksam.