2020-04-16, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Har Flashbackepidemiologerna en prognos på hur länge den här skiten kommer att vara? Jag vill ut på stan och äta mat! Hörde att IKEA inte går att äta mat på. Jag får panik!

Sveriges ekonomi dalar och folk förlorar sina jobb. Smittan har redan tagit sig in bland äldre, svaga grupper och andra riskpersoner. Varför försöker vi ens? Varför fortsätter vi att tassa på tå för det här jävla viruset? Nu borde vi återgå till det normala så att vi unga kan börja leva våra liv igen.

Du kan lugnt gå ut och äta. Sitt inte för nära andra bara.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du presenterade samma siffror men en annan placering för Sverige. Utan att du förstod varför Sverige blev högre placerat.

Så när du i stort sett säger "nej Sverige är inte 11, det är 8" och hänvisar till dessa siffror så har du fel
Och de stör dig att du tror att ja inte tänkt på de, eller vill du bara informera mig?
Jag bifogade även en länk för andra intressanta siffror som någon kanske är intresserade av som du kanske såg. Men du fastnade för att tala om att jag är korkad. Ok, tack för infon.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men tänk om det är corona?
Varför är du så desperat när det gäller att bortförklara riskerna med corona? Är det inte bra att folk känner respekt för smittan? Eller vill du att folk ska bli smittade?

Förra våren vart jag sjuk i 2 månader av influensa och smaksinnet försvann, att äta var att tugga på något med motstånd, ingen smak alls. Samma är det med för en del C19 så det kan vara det ena eller det andra.
Citera
2020-04-16, 00:19
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Har Flashbackepidemiologerna en prognos på hur länge den här skiten kommer att vara? Jag vill ut på stan och äta mat! Hörde att IKEA inte går att äta mat på. Jag får panik!

Sveriges ekonomi dalar och folk förlorar sina jobb. Smittan har redan tagit sig in bland äldre, svaga grupper och andra riskpersoner. Varför försöker vi ens? Varför fortsätter vi att tassa på tå för det här jävla viruset? Nu borde vi återgå till det normala så att vi unga kan börja leva våra liv igen.

Glöm det, vi är i startgroparna av det här helvetet.
Tänk januari 2021, då kommer sverige börja öppna upp.
Andra ländet kommer öppna upp mycket tidigare eftersom de agerat snabbt och hårt. De kommer öppna upp kontrollerat steg för steg.
Vi kommer stänga mer och mer, samt mer uttdraget. Vi kommer få stora problem snart
Citera
2020-04-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Självfallet ska man vara kritisk till alla källor, särskilt kanaler på Youtube. Men har följt honom från det att han började närma Covid-19 den 27:e Januari i sin kanal. I och med att han redan tidigt använde The Lancet och New England Journal of Medicine och JAMA som käller så upplever jag det som trovärdig information.

(Viktigt att tillägga att hade hundratals videos upplagda redan innan Covid-19 om det mesta som rör medicin, biologi och virologi)

Har också sett några av hans videos, han är ju riktigt bra på att förklara och det är enkelt att hänga med om man vill på ett snabbt och lättfattligt sätt få en överblick av läget i världen. Tycker han verkar seriös. Dock hade han inte pratat så mkt om nordiska länderna på de videos jag såg men det kanske han hade gjort nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jupp, jag skrev detta tidigare:

I Finland enas folk av denna kris.
I Sverige splittras vi.
Varför?
För att majoriteten i detta land är för Tegnells strategi som går ut på att vi ska bli smittade allesamman och de som dör, dör.
Cyniskt, iskallt och man värderar pengar över människoliv.

Nej, det är inte cyniskt, inte iskallt. Och vi är inte splittrade, vi är enade.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det har dött 36 personer i San Marino.
Tar du bort små länder är Sverige 8 plats i världen med mest döda.

Nej. På listan över flest döda kommer inte Sverige på 8e plats. Det är lögn.

Man är på 14e plats
Citera
2020-04-16, 00:21
Medlem
Jonas2000s avatar
när ska gränser, gymnasieskolor och mycket mer öppnas igen?

Kommer Ettan lös dosor att ta slut?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
100 döda svenskar är värda en sjättedel av 600 italienare. Ett människoliv är ett människoliv. Blir du hälften så ledsen om ditt barn dör om du har ett till?

Den personliga sfären hör inte hit.
När såna tragedier inträffar är det för gemene man bara en siffra man hör.
Nu såg man när Adam dog så verkade som det var mycket mer sorgligt än när andra 1200 hade dött.

De 1200 som har dött hittills är bara en siffra för de flesta. Det är bara när drabbar oss, anhöriga eller folk vi känner som det blir en helt annan perspektiv.

I och med att det bara är siffror. I och med att Sverige har 10 miljoner invånare jmf Italiens 60 miljoner, så väger lika tungt att ha 1 miljon svenska döda i covid-19 som 6 miljoner italienska döda i covid-19.
Sverige förlorar enormt mycket folk. Likaså Italien.
Om man relativisera har man förlorat lika mycket.
Men att förstå detta resonemang kan man tyvärr inte förvänta sig från lite mer naiva människor.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej men Steffe berättade på en intervju tidigare idag att ju snabbare vi var igenom skiten ju bättre, jag antar han är insatt i FHMs strategi.

Stefan nämnde ju några tusen för ett tag sedan. Den siffran har han ju fått utav någon.
Jag tror han avslöjade sig själv där utan att tänka sig för.
Läste i OMNI att 20 utav 21 kommuner var drabbade inom äldrevården.
Det var väl de som skulle skyddas.

Ja Stefan har väl bråttom att få döpas till " landsfader" det blirsämreinnandetblirbättre.
Det enda jag kommer att minnas utav Stefan.
Usch äckligt.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Gissa om de syftar på publiken eller att band inte får spela.

Eller hur? Allt är lugnt. Ekonomin kommer igång igen om nån månad. Han är säkert en alarmist.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men tänk om det är corona?
Varför är du så desperat när det gäller att bortförklara riskerna med corona? Är det inte bra att folk känner respekt för smittan? Eller vill du att folk ska bli smittade?

Jag bortförklarar inte. Det kan vara corona. Jag motsätter mig att nån slår fast "Det är Corona".

Diagnostiserad av en flashbackare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in