2020-04-15, 20:29
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Adam, jag minns honom som en hängiven FBK-supporter.

Ingen att bry sig om.
Han hade säkert underliggande sjukdomar.
Citera
2020-04-15, 20:29
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That doesn’t say anything about what percentage have no underlying condition.
Yes. You have diferente work sheets. You must chose right then you can make diagram.
Citera
2020-04-15, 20:30
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.motherjones.com/kevin-drum/2020/04/coronavirus-growth-in-
western-countries-april-14-update/

Mother Jones dödskurva tisdag 14 april.

Vi ligger lite lite bättre till än Italien men det ser illa ut. Vi ligger fortfarande sämre till än USA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Alltså källan till följande:

https://samnytt.se/ny-prognos-mellan-52-och-183-tusen-svenskar-kommer-att-do-av-corona/

Länken finns även i artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Nej det är dina förbannade floskler om allas lika värde som har fört oss till vart vi är idag. Du och dina handlingsförlamade hbtq-idioter till vänner är dom som styr detta skepp rakt åt helvette och erat jävla fittbeteende SLUTAR NU!!! Aldrog mer ska ni få bete er som dom tvättäkta jävla idioterna ni är utan att någon säger ifrån.

Du kan ta din jävla mens-konst och dina förbannade floskler och dra så långt åt helvette det bara är möjligt!! Jag har ett hett tips, det finns ett ställe som heter Wuhan som ska ha jävligt god mat, jag rekommenderar fladdermus med myrkotte till dig och dina jävla idiotvänner

Men vänta nu. Jag skrev inte ut citattecken, för jag trodde sarkasmen var uppenbar. Du kunde inte gjort en sämre tolkning på mig som person än du precis gjort 🤣
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Så hemskt med Adam Alsing! Han var rolig och intelligent! Men som flera har skrivit, så var han nog äldre i kroppen än sin kronologiska ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Med förhoppning om att inte försvinna i bruset skriver jag denna fråga:

Vad tror man om sommaren och värmen, kommer den att minska spridning? Vet att den teorin diskuterades för ett tag sen. Obs. Jag vet att covid 19 finns i flera varma länder just nu , men tänker mer på när samtliga länder på jorden är över låt säga 20°.

Virussmittor minskar på somrarna, för att folk träffas ute i stället för inne. Nu när folk inte träffas så mycket inne ändå, så lär det inte göra så stor skillnad.

Sedan har det stått på sina ställen om att viruset inte tål UV-strålar (som finns i solsken), men jag vet inte om det har någon praktisk betydelse? Det kan ju ändå fortsätta smitta inomhus, där det för det mesta smittar ändå - där finns ju inget solsken.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Här ser du peakar för olika länder beräknade av experter på WU, varför det är så har jag inte en susning.
Finland når sin peak om fem dagar
https://covid19.healthdata.org/finland

Sverige 7 maj
https://covid19.healthdata.org/sweden

För tusende jävla gången.

Enligt prognosen peakar Sverige 7/5 OM, jag repeterar OM Sverige inför tre av fyra restriktioner den 19/4. Om vi inte gör det finns inte en modell i världen som vet när Sverige peakar. I dagsläget har Sverige inte infört en enda restriktion i prognosens bemärkelse.

Detta är utan överdrift typ femte jävla gången jag påpekar detta.

Läs den jävla ingressen till prognosen: Our projections assume that Sweden will implement 3 out of 4 social distancing measures by April 19, 2020. As of our most recent update on April 13, 2020, Sweden had not implemented any measures.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-04-15 kl. 20:33.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Nix. Senaste rönen säger 82% för flockimmunitet.

Missar målet med 3,5 miljoner...

Tror ni kan lägga ner hela idén med gruppimmunitet eftersom man bara verkar få en kortare immunitet så när en tillräckligt stor grupp har passerat immunitetsperioden är de fair game att agera värdar för viruset på nytt.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Själv tror jag det handlar om "en hel del", när man får komma in på sjukhuset för behandling. Misstänker att så var även fallet för Adam.

Nu är det svårt med trycket som det är på sjukhusen, så man får antingen hoppas att viruset "klingar av" med tiden.., eller att tiden räcker till (för kurativa åtgärder) på sjukhuset, den dag man blivit tillräckligt sjuk för att få plats.

Tror han kom in för sent.

Det verkar vara ett ganska vanligt förlopp med de som är riktigt sjuka. De är dåliga men uppe och går och bara 12 timmar efter tillstöter plötsligt svåra symptom som från ingenstans. De har lärt sig det den hårda vägen på covid-avdelningen. Flera som ansetts stabila och t o m på bättringsvägen har plötsligt kollapsat. Då kan de dö även om de redan befinner sig på sjukhus.
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Och ni har bland annat tacka för att Adam Alsing fick offra sitt liv för edran ideologi.

Adam Alsings 30år av fetma & lyxliv med sprit & krogmat kan han bara tacka sig själv för. Att man tokbantar och rasar 25kg syns väl på utsidan men invändigt är det fettlager runt organ vilket till stor del kan bidra till stresslugna & komplikationer vid intubering.
När Adam bestämde sig för att tokbanta var det p.g.a provtagning hos läkare som visade att han snart har diabetes, så jäkla risig var hans kropp. Ingen vet om han senare dessutom utvecklade diabetes eller ej.

Trist är det hursomhelst men inte tristare än när någon annan dör. Det känns bara så för att en sympatisk människa med hög igenkänningsfaktor nu avlidit.
Citera
2020-04-15, 20:31
Medlem
Madagascars avatar
Snart är det mest dödsfall per capita av alla länder i belgien. Spanien ligger fortarande i topp.

Belgien har rusat fram i den eländiga ligan. Det är nu dubbelt så många dödsfall per capita i Belgien som i grannlandet Holland. Detta är anmärkningsvärt. Vad skiljer Belgien från Holland vilket förklarar denna stora skillnad?

EU:s medelpunkt är drabbat hårdast av alla!
Senast redigerad av Madagascar 2020-04-15 kl. 20:33.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
RIP Adam Alsing. Du var en glädjespridare. Du borde haft många år kvar. Men Tegnell tog livet ifrån dig. Många kommer att följa med dig i döden.

Var det Tegnell som stoppade i honom hamburgare i 30 år?

Nu får du lugna ner dig...
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Finns säkert fler åtgärder än bara en,

alla ska bära munskydd/ansiktsmasker t ex,

vore intressant att veta vad en expert från t ex Sydkorea rekommenderar Sverige,

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag länkade för kanske någon vecka sedan till en intervju med Sydkoreas "chefsvirolog". Efter att ha sett den så kan jag tänka mig på ett ungefär. Kan väl säga så mycket att jag tror han skulle vilja sparka hela FHM och troligen regeringen också.

Jag har sett den videon minst 2 ggr -tack för länk!

Jag skulle ändå vilja veta vilka operativa steg som föreslås i vilken ordning ...

... måste ju vara sånt en journalist typiskt kan ta reda på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in