2020-04-15, 20:25
Medlem
Ser på döv tv nu, SVT 2. En döv kvinna berättar om sitt insjuknande i covid, när hon varit på sjukhuset frågade hon läkaren om hon kunde ta tunnelbana hem. Ja, sa läkaren!! Du har halsduk det räcker.!!

Så kvinnan tar tunnelbanan hem och går dessutom in på apoteket (med sin ”halsduk”). Detta i Stockholm! Inte konstigt detta spridits så där. Med såna psykläkare och idioter som tar tunnelbana med covid-19. Stackars folk där. Nu även det tragiska med Adam Alsing. Blir så ARG!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Klart de kan ta vem som helst.
Tror du att alla som dör tillhör någon speciell grupp så är du riktigt korkad.
Ja dom flesta som dör av corona är äldre eller de med andra sjukdomar, men inte alla.
Så ja, vem som helst kan smittas, bli väldigt sjuk, och till och med dö.
Öppna ögonen. Använt google tex.

Newsflash! Med eller utan covid kan du dö när som helst. Det är dock mycket ovanligare i yngre år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Look herr man: https://www.arcgis.com/sharing/rest/content/items/b5e7488e117749c19881cce45db13f7e/data
Excel

That doesn’t say anything about what percentage have no underlying condition.
Citera
Medlem
Menarduatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Medelåldern för svenskar som dör i covid är 82 år, exakt samma som Sveriges medellivslängd!

2019
Kvinnors medellivslängd i Sverige: 85 år.
Mäns medellivslängd i Sverige: 81 år.

Källa: SCB
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
De verkar förutsätta att alla länder ska hålla i sina nuvarande restriktioner för all framtid?

Jag tror ju att peaken kommer långt efter man släpper på dem. Inte innan.
Så kan det bli, ingen vet hur det går. Men Sveriges ledare (Tegnell/Löfven?) tror jag begått grava misstag.
Citera
Medlem
Bara hoppas att man får skiten sen när det lagt sig lite och när mediciner har framställts. Slängas in på sjukvården nu fullpackat med halvdöda kroppar vore en fullständig mardröm.

Många har förmodligen dött av att man varit tvungna att välja bort vissa.
Citera
2020-04-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Fetma klass 1 & 2 är inte att leka med. Adam tillhörde en riskgrupp och fick därmed betala ett väldigt högt pris för det. Corona är det ultimata pensionärsviruset, som även kan vara farligt för tjockisar, bland annat på grund av att det är svårt att behandla dem i respirator.

Nu när du har betalt för att peddla dessa cyniska talpunkter.

Har du bidragit till flockimmuniteten ännu genom att smitta dig själv ännu?
Citera
Medlem
RIP Adam Alsing. Du var en glädjespridare. Du borde haft många år kvar. Men Tegnell tog livet ifrån dig. Många kommer att följa med dig i döden.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Im1taTion
Så man ska altså ha släm lungora jo? nej?

Det beskrivs oftast som torrhosta, det vill säga utan slem. Men det verkar ju vara många olika symtom så helt säker är man nog inte - kan ju vara slemhosta också? Tycker du borde kolla upp dig på en mottagning, just andningspåverkan är ju ett symtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kan man räkna ut matematiskt och simulera. Naturligtvis är det inte exakt. Men grundprincipen är att om ett land har starka restriktioner så försvåras spridningen och peaken kommer fortare.
Sverige har slappare restriktioner och vår kurva kommer att kulminera mycket högre än den finska. Det kommer också att leda till ett mycket längre förlopp.
Nej, mer restriktioner = lägre topp men längre förlopp.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Finns säkert fler åtgärder än bara en,

alla ska bära munskydd/ansiktsmasker t ex,

vore intressant att veta vad en expert från t ex Sydkorea rekommenderar Sverige,

Jag länkade för kanske någon vecka sedan till en intervju med Sydkoreas "chefsvirolog". Efter att ha sett den så kan jag tänka mig på ett ungefär. Kan väl säga så mycket att jag tror han skulle vilja sparka hela FHM och troligen regeringen också.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Så du menar på full allvar att alla som dör har en bakomliggande orsak? Även unga, idrottare, barn?
Ok... då får du fortsätta att tro de.

Jag menar det jag skriver. Argumentet kan ta vem som helst är lika urbota idiotiskt som feministernas alla män kan vara en våldtäktsman. Så talar bara den som simplifierar verkligheten till en endimensionell bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in