2020-04-14, 16:11
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hahahahaha aa dagens PK:
"Vi har skickat ut en enkät"
"Alla andra har fel"
"Det är värre i Belgien och NYC"
"Fortsätt tvätta händerna det är jätteviktigt"

Så rullar det på
Ja det är helt sinnessjukt... och de rullar på för varje dag medans folk dör.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppcc
LOL, haha, det känns riktig nazistisk hela uppläget. Jag tycker att Tegnell är hel inkapabelt att förstå att hans modell fungerar inte som på hans dator för att folk och virus är oförutsägbart. Men det är fascinerande att han kan inte ge en ENDA vetenskapligt förklaring att varför vad som hände i Wuhan, Madrid och Lombardia kommer att inte hända här... men ändå verkar vara 100% övertygad att de gör rätt.

Jag tycker nästan synd om honom, när shit hits the fan for real (alltså*senare i veckan eller nästa veckan) han kommer att få*allt skuld på*den här katastrof, men alla de andra gubbar från FHM och regeringen med Löfven i fronten är 100% ansvariga på att ha Tegnell där och följa hans envisshet.

Det här är Flashback; du måste förtydliga om "nazistisk" är något bra eller dåligt i sammanhanget.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag önskar också att du hade rätt, men det blir inte bättre av försöka förneka eller liksom tänka bort Covid-19. Den finns där ändå.

Än så länge så leder jag iallafall med god marginal över Anders Tegnell i att förutspå sjukdomsutvecklingen i Sverige. Om jag har "så in i helvete fel", har då Anders Tegnell "så in i helvete helvete fel"? Eller behövs det ännu fler svordomar?

Tillhörde inte du en av de som förutspådde 8000 döda i Stockholm till maj månad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Mm, och små öar är ju helt rakt av applicerbara på resten av världen...

Naturligtvis.
Men ni prioriterar ju frihet och globalism.
Inget fel i det.
Men ja då går det inte nej.
Citera
2020-04-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så dom 170st 30-50-åringar som legat på IVA under dom i runda slängar 6 veckor (där säkert åtminstone hälften blivit utskrivna redan) som utbrottet pågått i Sverige får alltså hela landets företag att stanna av?

Har hela landets företag stannat av?
Citera
Medlem
"Helsingfors slår larm: Coronaviruset sprider sig snabbt bland stadens somalier"

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/14/helsingfors-slar-larm-coronaviruset-sprider-sig-snabbt-bland-stadens-somalier

Vad är den främsta orsaken till detta, trångboddhet?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Naturligtvis.
Men ni prioriterar ju frihet och globalism.
Inget fel i det.
Men ja då går det inte nej.

Det går naturligtvis inte om man tar allt i beaktande. Vi missade chansen att fördröja det i början. Det fanns aldrig någon chans alls att utrota det eller undvika det helt och hållet.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Gällande överdödlighet.

Hittills i år, fram t.o.m vecka 12 har antal döda legat under snittet jmf 2015-2019. V 13 och 14 var det över snittet. När det gäller män är även v 12 över snittet.

Hittills i år (t.o.m v 14) har 25 221 personer avlidit i Sverige. Genomsnittet för 2015-2019 är 26 023 personer för samma period.

Det finns ännu ingen nationell överdödlighet. Men det säger inte att det inte kommer att vara det när vi summerar året. Just v 14 i år visar den tredje högsta dödligheten de senaste fem åren. Bara vecka 9 och 10 2018 (vad hände då?) har dödligheten en enskild vecka varit högre.

Källa: SCBs preliminära statistik över döda i Sverige varje vecka.

Statistiken innehåller även uppgifter på läns och kommunnivå. Någon som har tid kan ju grotta i vilka kommuner folk dör som flugor just nu.
Citera
2020-04-14, 16:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Källa att det ska ligga latent i flera år? Eller sprider du osanning?
Du kan få källa på det jag skrev, inte det du påstår att jag skrev.

Ingen kan förstås veta om det ligger latent i flera år, men med utgångspunkt i det vi ser nu kan vi göra riskbedömningar.
Behöver du källa på det jag skrev?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, det gjorde han inte.
Okej, då kan ju ryssarna andas ut och njuta av att farsan President har läget under kontroll.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tillhörde inte du en av de som förutspådde 8000 döda i Stockholm till maj månad?

Just nu är min bästa uppskattning 9305 i sjukvårdsregion Stockholm. Men maj är som bekant inte slut än.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Kan vara intressant läsning för alla som hoppas på att frälsaren ska komma i form av ett vaccin.

Robert F Kennedy Jr. Exposes Bill Gates’ Vaccine Agenda In Scathing Report
https://truepundit.com/robert-f-kennedy-jr-exposes-bill-gates-vaccine-agenda-in-scathing-report/

DOD LEAK: Feds Investigated Birx & CDC Director for “Scientific Fraud & Misconduct”; Fabricated, Falsified HIV/AIDS Vaccine Trials
https://truepundit.com/dod-leak-feds-investigated-birx-fabricated-falsified-hiv-aids-vaccine-trials/
Senast redigerad av sherm 2020-04-14 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in