2020-04-13, 22:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Därför får man hålla det stängt längre än några få veckor.

Exakt.
Några månader i ett första skede.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnellsBoys
WHO har en artikel och finns artikel om att sjömän på amerikanska fartyget insjuknat igen utöver Kinas rapporter.

Källa på att dom insjuknat igen. Eller kan det vara så att dom testats positivt igen men inte insjuknat med symptom?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Lite komiskt när vissa skribenter som värnar om våra äldre tycker att de kan isoleras i all oändlighet eftersom de ändå aldrig får något besök.

Precis. Att vara en ensam guldfisk i en skål är så otroligt värdefullt för vissa som själva slipper.
Citera
Avslutad
skräcken över detta virus tycks ha lagt sig. Grannarnas och andras vana som man omges av tycks ha blivit återställda, kalas, grillfest och allt vad det innebär. Jag är inte ett skit rädd för det så jag lever som vanligt, har inte tid att gå runt att vara rädd som en jävla fjant.
Citera
2020-04-13, 22:14
Medlem
Lite kritik mot FHM så går vissa grupper igång på Aftonbladets Facebook-sida.

https://www.facebook.com/aftonbladet/posts/3420084688001709?__xts__

Verkar väl organiserat.
Citera
2020-04-13, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Lite komiskt när vissa skribenter som värnar om våra äldre tycker att de kan isoleras i all oändlighet eftersom de ändå aldrig får något besök.

Jag har jobbat på äldreboenden i flera år så jag vet de sällan får besök och med det sagt om vi skippar att du tar mitt inlägg ur kontext för att driva din agenda så är det nästan bara samtal som de får och tillsvidare kan man lösa mycket med videosamtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast det där är ju helt fel. Skojar du?
Många länder har färre döda per capita än Sverige. T.ex Norge, Finland och Tyskland.

Menar du på att viruset i Sverige är någon extra elak variant som tar död på en otroligt mycket större andel än i övriga länder? Eller menar du på att vi som svenskar har sämre gener, och dör lättare än andra länder? Eller menar du på att sjukhuset kollapsat här, utan att vi vet om det?

När allt detta är över, efter våg 2-3 eller vad det blir, så kommer dödsantalet procentuellt vara väldigt lika mellan de länder som är jämförbara ur ett folkhälsoperspektiv.

Att Sverige idag har högre andel döda per capita jämfört med Norge, Finland och Tyskland handlar om att vi också har otroligt många fler smittade per capita. Någon annat är helt och totalt orimligt.

(Det var även en stor artikel i VG.no idag om att Norge bokför väldigt många färre än Sverige som omkomna av Covid, vilket också spelar in)
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/naxl5x/skogsbrand-nara-tjernobyl--kan-sprida-radioaktivitet

Jaha, då kanske vi har nästa epedemi på väg ta då.. radioaktiv dödsstrålning..
Citera
2020-04-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast det där är ju helt fel. Skojar du?
Många länder har färre döda per capita än Sverige. T.ex Norge, Finland och Tyskland.

Hur räknar du ? Per capita eller antal smittade ??

Om ett land har 2000 smittade så dör det möjligen 10 st

Om ett land har 20 000 smittade
Så bör det dö betydligt fler än 10 st ??

Hur stor andel befolkning är egentligen inte särskilt relevant eftersom det är antal smittade som avgör hur många som dör.

Förstår folk inne på Flashback att vi har hundratusentals smittade i Sverige ?

(Vi har inte testat dom bara)

Sanslöst hur folk inte får in att vi har otroligt många fler smittade än officiella siffror.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnellsBoys
Att de accepterar det likt lyxmigrant "vinstaffären".
Fast nu glider du väldigt långt ifrån ämnet... Vad har invandring med mörkläggning av dödssiffror att göra? Och innan du ens börjar förklara för mig hur det hänger ihop, ta en stund och fundera över om din förklaring skulle kunna tolkas som konspiratorisk eller möjligen uppfattas som läst av någon som bara läser rubriker på samnytt eller annan djuplodande och objektiv media. För om du tror att den kan göra det så kan det vara på plats att det här är en unik situation där folk från den djuprödaste vänstern till den bajsbrunaste högern är överens med varandra, med bägge olika synsätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Rysslands egna siffror kan du nog ta med ett tåglass salt. Så sent som 2017 mörkade de ett radioaktivt utsläpp i storleksordningen Harrisburg; så deras track record för transperens är inte på topp.
Vad har coronaviruset med radioaktiva utsläpp att göra?

Sverige mörkade om Saudiaffären så sent som 2012, betyder det att jag skall tro att FHM mörkar om coronaviruset?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Saudiaff%C3%A4ren

Märkligt sätt att resonera i så fall. Jag har kritik mot FHM och mot Tegnells sätt att presentera statistik, men det är ju för att jag ser hur de trixar med siffror. Visa mig hur Ryssland trixar med siffror ifall du vill övertyga om att de gör det, istället för att posta något irrelevant snömos om radioaktivitet.
Citera
2020-04-13, 22:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Då kan du ju inte spekulera i den senaste månaden, så vad är statistiken för mars?

Du har ju redan sagt att det inte spelar någon roll vad månaden är men vi har statistik för mars och den visar en klar överdödlighet i Stockholm.

Citat:
Visa mig statistik på att det dött 40% mer som du skrev.

Det finns inte än, vi har bara statistik från mars. De flesta av de som dött i Covid-19 har dött i april. Är du alltid så här trög eller är det bara så här på kvällsdags?

Citat:
Jag vill minnas att Sverige drabbades hårt av säsongsinfluensan 2017-2018, och då dog dom gamla som flugor men inget vart så uppblåst som detta.

Det är inte bara gamla som dör av Covid-19 och man kan få permanenta skador av Covid-19. Inklusive encefalit.

Citat:
Man får ju kolla statistik för dom senaste 5 till 10 åren för att få en bred bild.

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in