2020-04-13, 15:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Våra äldre på vårdboenden får inte syrgas, någon sådan möjlighet finns inte. Det som de får (så länge det räcker) är lugnande medel, så att de inte behöver plågas medan de somnar in.

Med andra ord aktiv dödshjälp som jag ser det i mina ögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
De behöver mer frysrum till döda. Räckte de alltså inte med de tre fryscontainer de placerade ut bakom Huddinge sjukhus.
Hur många har då dött och hur många har de räknat ut eller vet de att skall dö.
Olika siffror igen på dödstal dessutom.
Såg dessa containar på bilder - de är ju inte direkt små och borde rymma en hel del! Men de räcker tydligen inte, varför..är ju så få dödsfall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
hoppas de får stänga ner så får
alla odrägliga Stureplansbrats
gå hem kolla Netflix

Man vågar inte stänga Stureplan, kommer aldrig att hända.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Sedan har antalet begravningar minskat för tillfället, vilket är en del av förklaringen till problemet du pratar om.
Med hur stort antal har begravningarna minskat? Hur vet du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det är här pappersmassan finns, så jag gissar på Göteborg så all som bygger på trämassa tillverkas nog här. Finns det göteborgare i tråden som vet bättre? i Frankrike var det ett Europalager och det som fransoserna beslagtog vara varor från Kina och något annat asiatiskt land.
Maskerna som mölnycke tillverkar, "operationsmunskydd" är gjorda plast. Det är alla masker. Görs inte av papper. Tillverkas i Japan, sen båtas dom väl till något distributionslager i Frankrike. Där Frankrike sen snattade dom.

Nu verkar man bygga om i en blöjfabrik som ska göra någon form av liknande enkla munskydd. Blöjor gör väl också mest av plaster och inte papper.

Blöjfabrik i Mölndal har börjat tillverka munskydd
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/bl%C3%B6jfabrik-i-m%C3%B6lndal-har-b%C3%B6rjat-tillverka-munskydd-12579699
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man har ju tidigare talat om ishallar som liken skall läggas på. Detta visar hur jäkla allvarligt läget är i dagsläget.
Ja. Jag gillar inte att de förminskar det hela och behandlar oss som dumskallar som inget förstår.
Varenda presskonferans ser de ut som att någon står bakom dem och riktar en pistol mot dem.
Nervösa, torra i käften, stammar, kommer av sig, slingrar sig, använder sig av ord de tror att skall låta bättre än vad det är.
Tål inte se dem snart.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det var nyss ett inlägg som sade att det var blodtrycksmedicinering som var den egentliga riskfaktorn i covid.
Vi vet inte än vilken roll måttlig fetma spelar, om dess betydelse för covid ens är mätbar.

Blodtrycksmedicin är ett piller man tar en gång om dagen. Blir besvärligt när man är sövd. Flytande blodtrycksmedicin för intravenös användning kanske inte finns??
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sjövatten rekommenderar jag snarare att vattna potatisen med

håller på med uthållighetssport, druckit ur sjöar och vattendrag i flera år året runt när vattnet tagit slut eller jag inte orkar cykla och springa runt med massa onödig vikt. Vattnet hittar jag i ett naturreservat utanför en storstad.

Tråkigt att du bara har äckligt och förorenat vatten där du bor.
Citera
2020-04-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
"kanske" kom igen... hur många kommer dö av corona om vi inte får ett vaccin?

Italien stängde ner hela Italien i flera veckor?
Jag har haft influensa under sommaren... men nehepp. Ska vi utgå ifrån Tegnell så fungerar inte Corona heller under varma klimat eller sommaren, så där får du också dra bort några månader.

Bara för att DU haft influensa på sommaren betyder det inte att den är vanlig då. "Vanlig" influensa skördar också majoriteten av sina dödsoffer under någon enstaka månad.

600 000 dör world wide ett svårt influensaår. Corona kan mycket väl komma upp i de siffrorna. Men måste ske innan december när det startade.
Citera
2020-04-13, 15:04
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menarduatt
Ja, men vatten är en kemisk förening som såvitt jag vet inte förökar sig. Då hade ju tillgången till sötvatten inte varit ett problem i världen.

Vitaminer är ju livsnödvändiga, de fyller en biologisk funktion för levande ting.

.. och sötvatten blir ju invaderat av salt i vår vardag när det kommer i kontakt med havsvatten och renas från salt när det avdunstar, ungefär som det fungerar med virus förstår du..

.. ungefär som vitaminer är livsnödvändigt för levande organismer, så är tydligen virus livsnödvändigt för moder natur när det sker en överpopulation utav individer..
Citera
2020-04-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det var nyss ett inlägg som sade att det var blodtrycksmedicinering som var den egentliga riskfaktorn i covid.
Vi vet inte än vilken roll måttlig fetma spelar, om dess betydelse för covid ens är mätbar.
Min mormor äter den blodtrycksmedicinen så blev orolig. En nära vän till familjen är distriktläkare och neurolog. Länkade artikel om detta till henne. Då länkade hon lakartidningen.se som dementerar detta. Hon trodde personligen inte på detta. Men sånt krävs fler studier om. https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/03/ingen-anledning-ifragasatta-hypertonibehandling-vid-covid-19/
Citera
2020-04-13, 15:05
Medlem
här finns en vattendunk 25 liter som verkar
bra på Ö&B till rimligt pris
ska ta och köpa ett gäng innan de tar slut
https://www.xn--ob-eka.se/fritid/camping-friluftsliv/friluftsliv/dunk-3102228
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto