2020-04-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vi får se vem som skrattar sist.
Just nu tycker jag alla länder skall fokusera på sig själva. Märkligt att Trump plötsligt börjat bry sig om någon annan än sig själv. Tycker inte du?
Är han orolig att han har valt fel väg tror du? Eller är det för sin varma omtanke om det svenska folket?

Men din dumma hjärntvättade fan nu får det vara nog- en journalist tog upp sverige och frågade "varför gör vi inte som de" och han svarade; "de är mer disciplinerade, de kör på flockimmunitet, hade vi gjort det hade 2 miljoner dött"

Vad i HELVETE är problemet?
VI KÖR JU FLOCKIMMUNITETS-STRATEGIN ELLER?
Citera
2020-04-11, 23:21
Medlem
kansascityshuffles avatar
Dödsfall.

9 april. 89,752
11 april. 108,330

Vart nånstans ser ni att det är lugnt?
Nu vill jag höra från alla virusexperter som befinner sig i tråden.
Om ni är så intelligenta som ni tror, berätta när statistiken kommer plana på Jorden. Den rör sig nästintill statiskt i samma takt (förutom i Sverige, där tar corona ett break på helger och röda dagar).
Citera
2020-04-11, 23:22
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Våra grannländer har fortfarande smittspridning trots deras nedstängning. De har inte utrotat viruset på något sätt. När de nu tar bort restriktioner händer samma sak som skulle ha hänt ändå om de inte införde en lockdown. Det är idiotiskt om något. Sverige gjorde rätt.
Det de gjorde var att köpa sig själva tid för att införskaffa materiell inför den kommande tiden. De fick också tid för att studera hur viruset spreds och har kunnat förbereda så att de kan ta hand om så många som möjligt. De kommer på så sätt inte behöva gallra så mycket eftersom de tidigt kan instruera personal och befolkning hur man ska hantera de kommande månaderna. Något som Sverige fullständigt skitit i, samtidigt som våra reservlager i princip varit obefintliga.
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Absolut du kommer säker tjäna feta pengar och köpa en egen ö tillsammans med Dana White.

90 procent av oss andra kommer ej kunna göra det.

Alla människor som inte överlånat utan har lärt sig att spara kommer tjäna på detta ekonomiskt sålänge de inte lydde expertisens råd att sitta still i båten i slutet av Januari då skiten träffade fläkten.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Kolla hur Taiwan, Hongkong, Singapore och Sydkorea lyckades.

Sverige har gjort motsatsen.

Vad det gäller ekonomin mår de länder med hårdare åtgärder mycket bättre redan.

http://news.mit.edu/2020/pandemic-health-response-economic-recovery-0401
Ok. 1-0.
Återkom om ett år så ser vi hur det har gått.
Väldigt framstående nationer i vilket fall som besitter många beundransvärda egenskaper i en situation likt denna.
Citera
2020-04-11, 23:23
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nånting säger mig att denna artikel inte kommer ha något större genomslag i tråden.

Dr Chumbawambas mässande i en kubansk porrtidning om att skolor driver smittan väger tyngre här.

Kubansk porrtidning bwahahaha, den var bra.

Men det vore nästan en bättre källa än vissa saker profezzorn länkar till.

Du verkar ha rätt. Studien om att skolstängning ej har effekt har redan drunknat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
En svensk expat som regelbundet hänvisar till Trump som "våran stora ledare". Ärligt alltså...

Ja, då har du inte hört mycket, det är ett som är säkert. Men jag är inte förvånad.

Inga kommentarer på att USA var senare att ens införa minsta varning än t o m Sverige? Bara undviker den eller?
Du undviker mina frågor. Jag tänker undvika dina frågor.

Lycka t med Tegnell vid rodret.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Men de sa att det skulle vara en 19.00 som sen ställdes in. Därför jag undrade annars absolut! Tycker det är otroligt att han suttit där varje kväll hittills.

Aha. Då är det ju lite intressant. Men kan bara vara att de inte har så mycket mer att säga, har ju mest varit samma traggel senaste tiden, flera kanaler har t o m slutat sända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är vanligtvis mest aktiv i dopingforumet efter jag bygger på gym och just tar bland annat externt testo.
Men att ha fel är ju en vana trogen i ditt fall.

Ahaaaa då fattar jag- du är livrädd för att gymmen ska stänga och att det ska bli svårare att få tag i testo på svarta markaden??
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Russell Viner ångrade sig en vecka efter precis som vår äckelkärring Annika Linde.

UK stängde alla skolor, försent men bättre än det svenska fallet.
Du kanske borde ta och läsa artikeln jag citerade ur i sin helhet. Det är en brittisk artikel som faktiskt ger stöd för den svenska linjen vad gäller just skolorna. Eller läs åtminstone det jag citerade:

“We know from previous studies that school closures are likely to have the greatest effect if the virus has low transmissibility and attack rates are higher in children. This is the opposite of Covid-19,” said thereview’s lead author, Prof Russell Viner, of UCL Great Ormond Street Institute of Child Health.

De säger alltså att skolstängning fungerar för smittämnen som inte sprids lätt (has low transmissibility) och som drabbar barn kraftigt (attack rates are higher in children). Det är raka motsatsen till nuvarande virus, på två punkter. Därför är skolstängning inte vidare effektivt for att bekämpa just det virus vi har att göra med nu. Det spelar ingen roll om det fungerade för spanskan för 100 år sedan. SARS-CoV2 fungerar annorlunda.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-11 kl. 23:27.
Citera
2020-04-11, 23:24
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Du undviker mina frågor. Jag tänker undvika dina frågor.

Lycka t med Tegnell vid rodret.

Jag har inte undvikit en endaste fråga? Du gör inget annat däremot.
Citera
2020-04-11, 23:24
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Precis för du tror ju att Löfvén och Tegnell är något.
Skrattar åt världens mäktigaste.
Säger ju det- lär er ödmjukhet era självbelåtna, översittande kejsare i nakna kläder.
Ja, vi kommer snart buga för den kinesiske överherren, var inte orolig.
Ska bara dö lite först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in