2020-04-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vad du tror är tämligen ointressant då jag vet att i västvärlden har detta bara implementerats senaste veckan. Södra Europa kanske två veckor nu, eller lite mindre.
Vad är "ni i flocken"??? Problem med översättningen igen?
Nej det är du som lever i en bubbla. Hela världen skrattar åt dig och flocken.

Läser svenska tidningar och eran så kallade landsfader vågar inte ens svara på uttalandet. Han försvarat inte ens eran linje.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Jo Asien har gjort de i flera år.

Jasså? Läste att Jonas Gardell hade föreställningar för 499 personer när pandemin hade pågått ett tag.

Melodifestivalen i friends arena var för 4 veckor sedan?

Good luck.

Men inte p g a detta.

Jo, både han och andra, därför ändrades begränsningen till 50. För veckor sedan. Häng med.

Melodifestivalen borde inte fått hållas, men det måste vara betydligt mer än 4 veckor sedan nu, så som tur var hade den ingen katastrofal effekt.
Hur såg det ut i USA vid den tiden förresten... USA var senare på bollen än de flesta, tack vare "eran stora ledare" vill jag minnas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jo jag håller med, mycket talar för att Sverige lyckats betydligt sämre än Island att skydda äldreboenden åtminstone. Och då kan vi inte räkna med 18% smittade just nu. En parantes, om jag själv låg på äldreboende men få år kvar i livet skulle jag valt att få träffa nära och kära på beskostand av corona risk framför att leva isolerad mina sista månader i livet.

Glömde länken.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/64-av-150-aldre-pa-boendet-utanfor-milano-har-dott-hur-kunde-det-handa/
Citera
2020-04-11, 23:12
Medlem
BrunteVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
I princip allting. Ingen syrgas. Inga lugnande medel. Normalt sett så sätter man in medel för att dämpa ångest och stilla smärta men nu ger man Alvedon istället. Och många av dessa är då patienter som sorterats bort för biologisk ålder och inte av medicinska skäl (exempelvis att man har dödlig sjukdom eller bedöms ha minimal nytta av IVA).

Hennes mamma dog av Corona

Ja det är ju lite märkligt att de inte kunde ge henne morfin. tar ju inte speciellt lång tid att iordningställa. Fanns det inte morfin och syrgas på äldreboendet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Om man går på siffror så har USA en halvmiljon smittade, Sverige har 10,000. USA är cirka 35 gånger större, beroende på vilka siffror som används. På det sättet är läget i USA värre. Allt hänger på hur man jämför.

Men till syvende och sist så är det förtidigt att dra slutsatser. Det är långt kvar tills vi vet hur drabbat olika länder blir.

"Smittade" är ju fullständigt ointressant.
Vi testar ju inte ens.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En brittisk tidning som ger stöd för den svenska linjen!

“We know from previous studies that school closures are likely to have the greatest effect if the virus has low transmissibility and attack rates are higher in children. This is the opposite of Covid-19,” said thereview’s lead author, Prof Russell Viner, of UCL Great Ormond Street Institute of Child Health.

Det kan altså vara en bra metod mot andra smittämnen, men inte särskilt meningsfullt för SARS-CoV2.

Detta visste svenska FHM redan tidigare, men alarmisterna vägrade lyssna och gormade istället på om skolstängning för annars var världens undergång nära.

Ja ja, utan tvekan visste FHM detta tidigt då dom just pratade om att det har väldigt liten effekt gällande detta virus.

Klokt beslut visar det sig. Konsekvenserna för skolstängning hade kostat mer än att ha dom öppna. Helt klart. Precis som forskarna i artikeln säger.
Citera
2020-04-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En brittisk tidning som ger stöd för den svenska linjen!

“We know from previous studies that school closures are likely to have the greatest effect if the virus has low transmissibility and attack rates are higher in children. This is the opposite of Covid-19,” said thereview’s lead author, Prof Russell Viner, of UCL Great Ormond Street Institute of Child Health.

Det kan altså vara en bra metod mot andra smittämnen, men inte särskilt meningsfullt för SARS-CoV2.

Detta visste svenska FHM redan tidigare, men alarmisterna vägrade lyssna och gormade istället på om skolstängning för annars var världens undergång nära.

Russell Viner ångrade sig en vecka efter precis som vår äckelkärring Annika Linde.

UK stängde alla skolor, försent men bättre än det svenska fallet.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Nej det är du som lever i en bubbla. Hela världen skrattar åt dig och flocken.

Läser svenska tidningar och eran så kallade landsfader vågar inte ens svara på uttalandet. Han försvarat inte ens eran linje.

Lever sannerligen inte i en bubbla. Men ni får nog öva på översättningen där, det här "flocken" funkar inget vidare på svenska bara så du vet.

Vad har Löfvén inte svarat på menar du? Om det är han du åsyftar.
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Nu förlänger Spanien sin karantän.
Det har kommit många rapporter om en stor ökning av kvinno- och barnmisshandel i de länder som har lockdown.
WHO har tagit upp det också.
Hur ser ni på det uppenbara problemet?

Är det här argument ni hört som talar emot lockdown?
Hur många ungar kommer få spö och utsättas för övergrepp när de är instängda med sina frustrerade förövare tror ni?

Jag tycker att det är ett symptom på kärringsjukan som genomsyrar våra nepotistiska, feministiska institutioner där man trängt undan sakliga tjänstemän och istället har fått ett styre av flamsiga medelklassfittor och deras kastrerade medlöpare som har som främsta egenskap en förmåga att linda dessa hysteriska höns runt lillfingret i bästa Helge Fossmo-stil. Jag menar, det är ju ganska patetiskt att vi mitt under rådande pandemi där äldre oavsett kön (men mest män, kanske skall tilläggas, vilket Tegnell också gjorde då han hånflinande påpekade att "män är lite svagare, som vanligt") dör som flugor, ofta i svåra plågor, och ett gäng medelklassfittor även under dessa tider finner ett sätt att göra det hela till en "kvinnosaksfråga". Det understryker bara hur illa betjänta vi är av att ha dessa dårar i någon som helst maktposition och att vi snackar om individer som inte kan se längre än clittan räcker och som skiter helt och fullt i alla utanför hennes översimplifierade #metoo-verklighet.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är inte i närheten det som hittills hänt i Sverige.

Eftersom vi inte stängde ner samhället så som kineserna gjorde.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Nej. Fel.
https://covid19.healthdata.org/sweden?fbclid=IwAR25kp0IRT4T7IPAwNbizwwRrqnT5Ft0Wd C7lY2-CbdpqjPTCrzShfXaDf0
Helt fel igen!
Är du tretton?

Berätta gärna om påverkan, detta har jag visst missat.
Hade vi stängt gränser tror du något hade skiljt sig? Berätta mera..
Citera
2020-04-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men inte p g a detta.

Jo, både han och andra, därför ändrades begränsningen till 50. För veckor sedan. Häng med.

Melodifestivalen borde inte fått hållas, men det måste vara betydligt mer än 4 veckor sedan nu, så som tur var hade den ingen katastrofal effekt.
Hur såg det ut i USA vid den tiden förresten... USA var senare på bollen än de flesta, tack vare "eran stora ledare" vill jag minnas.
Ja var det inte 1.5 vecka?

Ja våran store ledare masstestar och ger våran befolkning pengar för att stimulera ekonomin.

Hörde att eran finansminister erbjuder lån med 6 %ränta t småföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in