Citat:
Ursprungligen postat av
Solmonstar
Nu förlänger Spanien sin karantän.
Det har kommit många rapporter om en stor ökning av kvinno- och barnmisshandel i de länder som har lockdown.
WHO har tagit upp det också.
Hur ser ni på det uppenbara problemet?
Är det här argument ni hört som talar emot lockdown?
Hur många ungar kommer få spö och utsättas för övergrepp när de är instängda med sina frustrerade förövare tror ni?
Jag tycker att det är ett symptom på kärringsjukan som genomsyrar våra nepotistiska, feministiska institutioner där man trängt undan sakliga tjänstemän och istället har fått ett styre av flamsiga medelklassfittor och deras kastrerade medlöpare som har som främsta egenskap en förmåga att linda dessa hysteriska höns runt lillfingret i bästa Helge Fossmo-stil. Jag menar, det är ju ganska patetiskt att vi mitt under rådande pandemi där äldre oavsett kön (men mest män, kanske skall tilläggas, vilket Tegnell också gjorde då han hånflinande påpekade att
"män är lite svagare, som vanligt") dör som flugor, ofta i svåra plågor, och ett gäng medelklassfittor även under dessa tider finner ett sätt att göra det hela till en "kvinnosaksfråga". Det understryker bara hur illa betjänta vi är av att ha dessa dårar i någon som helst maktposition och att vi snackar om individer som inte kan se längre än clittan räcker och som skiter helt och fullt i alla utanför hennes översimplifierade #metoo-verklighet.