2020-04-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dom krävs oftast i brist på oxygen medans dom är i vaket tillstånd, en hemsk död jag inte hade önskat min värsta fiende.

Kvävs du av hjärtinfarkt?
Citera
2020-04-11, 20:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Du vet vem jeffrey epstein var ? https://nypost.com/2016/10/09/the-sex-slave-scandal-that-exposed-pedophile-billionaire-jeffrey-epstein/

Tror du på något som postats av någon med det nicknamnet ?

Användarnamn går ju att ta vilket som helst. Jag vet också vem ganglere var. Sanningshalten ligger nog inte i ett namn.

Viruset har iaf muterat. Kanske flera gånger. Så någon sanning finns där ju. Jag har läst mycket om detta virus trots att jag inte är medicinskt utbildad. Det är skrämmande.
Citera
2020-04-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Är vi överens nu om att detta bara var ännu en överhypad låtsaspandemi som inte tog livet av fler människor än vanligt, men däremot förändrat världen fundamentalt på en massa andra plan?
Låt oss kalla det en ny världsordning.
Eller finns det fortfarande domedagsprofeter kvar i tråden som fortfarande tror på ett låtsasvirus och panik?

jaha och vart ifrån får du att det är en låtsaspandemi?
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Jag tycker absolut att det finns ett mellanting, och det är det Sverige siktat på. Håller med om att det är för mycket snack om antingen eller - antingen utegångsförbud eller ingenting.

Finns saker Sverige kunnat göra bättre, precis som alla andra länder. Men samtidigt tycker jag Sverige gjort det bra, och kommit en bra bit på vägen. Mer masker ute i samhället hade inte varit dumt, kanske något vi kan landa i till hösten. Finns fler saker vi kan bli bättre på, men sanningen är att eget ansvar är det absolut viktigaste i en sån här situation, och det har FHM verkligen tryckt på. Ang flygblad med posten tycker jag inte riktigt har behövts, de har gjort reklam på internet och TV (senast igår såg jag en Instagramannons från Krisinformation.se) och enligt MSBs beräkningar har dessa åtgärder nått ut till minst 90% av befolkningen. Resterande 10% lär ha hört det på annat håll. Och dessa 10% är antagligen bebisar och dementa.

Tycker helt enkelt vi är på rätt spår, men finns alltid utrymme för förbättringar.

Mja, mjo. Alltså det beror ju lite på hur man ser på det. Om vi jämför oss mot länder där man panikartat stängt ner hela ekonomin och tagit astronomiska lån som det kommer ta flera generationer att betala av, då har ju Sverige "gjort det bra". Men den ribban ligger ju också ganska lågt. Jag tycker dock att det är ett misslyckande när vi som nu sorterar ut 80-åringar utan sjukdomar och annat som gör att de inte skulle tillgodogjort sig IVA-vård och att man definitivt skulle kunnat hitta en bättre balans där man både skulle agerat snabbare och dragit i handbromsen lite hårdare för att bygga upp en bättre beredskap som undviker att människor dör i onödan i brist på ordentlig vård. Det är fördjävligt att det just i detta nu ligger människor och dör och att man endast kan erbjuda en Alvedon, alltså inte ens fullgod palliativ vård. Och att myndigheterna inte ser detta som ett problem och inte försöker att sakta ner förloppet ytterligare. Tycker inte det är vare sig beundransvärt eller ens försvarbart ur någon aspekt öht.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Vi diskutera covid-19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Vilket ansvar bär en alarmist då? Inget? Om vi ska följa hur du vill ha det kommer vi behöva ha en lockdown i månader. Då kommer fler dö pga lockdown än av covid19. Detta kommer gå i vågor och jag tror att vi ska försöka att inte stänga ner förutom om det är absolut nödvändigt. Lockdown kommer i vissa länder leda till svält och ännu mer fattigdom.

Där har du tankefelet. Svält och fattigdom finns i flyktingläger och folk dör inte av att ha tråkigt. Dessutom behöver inte karantän vara sitta inomhus i detta glesbebyggda land. De fattigaste kommer ändå arbeta för de har sådana arbeten. Alla som konsumerar upp sin lön utan att spara fast man kan, är det inte ett dugg synd om. Att överleva en kris handlar inte bara om att ha en powerbank, ficklampa och en påse makaroner i hjälplådan. Har man inte sparat en summa på banken får man skylla sig själv om man har fast jobb och bil. Finns även hjälporganisationer som skulle hjälpa till. Staten har fulla lador, har vi ju hört.

De länder som har lockdown nu organiserar för att få ut käk till de som har det sämst ställt. Grannar handlar åt grannar. Folk är generösa och skänker pengar till organisationer som hjälper. Jag talar bara för Frankrike, då min familj bor där. Varför skulle det vara annorlunda någon annan stans?

Eller jo, här skulle det inte vara så för svensken fattar inte sånt.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Det är väl lungorna som fylls och då inte kan ta upp tillräckligt med syre.
Citera
2020-04-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-darfor-har-sverige-hogre-dodstal

Alltså han menar att alla andra länder skulle haft högre dödssiffror egentligen och att Sverige bara "hittar" fler coronadöda i systemen.

ah, nu fattar jag. Andra länder diagnosticerar folk, men tappar sedan bort dessa. Senare dör några av dem, men då har man inte längre koll på att dessa var smittade, och dödsorsaken riskerar bli någon annan än covid-19. Men har andra länder så dålig koll?
Citera
2020-04-11, 20:53
Medlem
Citat:
Vi har nyss börjat lära om detta virus. Viruset har muterat till A,B,C. Viruset har spridit sig hela vägen till indianer i amazonas! Vi har inget vaccin på långa vägar...

Nej du min lille vän, detta är långt ifrån över...

Hur fungerar medicin industrin, provar dom även "naturliga" medel, eller beror det på att det inte patenterbart därav ingen vinning?

Frågar dig i och med din eminenta expertis?
Citera
2020-04-11, 20:54
Medlem
Citat:
Dom krävs oftast i brist på oxygen medans dom är i vaket tillstånd, en hemsk död jag inte hade önskat min värsta fiende.

Det kanske är svårt att dra några slutsatser om hur ofta just det sker nu men bara en gång är en gång för mycket. Kanske har du nån pålitlig källa? Jag är ingen läkare men starka benso och morfin borde väl vara minimum?
Citera
2020-04-11, 20:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalIntegrity
Har dagens fina besked om att Sverige endast har 17 nya dödsfall gjort många besvikna här, tro.

Anders Tegnell verkar besviken. Inte ens han tror på 17:

Citat:
– Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara en sådan snabb nedgång. Det finns tyvärr inget i det hela som tyder på att vi är på väg åt det hållet, säger Anders Tegnell.

https://www.svd.se/887-doda-i-covid-19-i-sverige

Att siffran är så låg beror naturligtvis på att det är påskhelg. Många är lediga.
Citera
2020-04-11, 20:55
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
ah, nu fattar jag. Andra länder diagnosticerar folk, men tappar sedan bort dessa. Senare dör några av dem, men då har man inte längre koll på att dessa var smittade, och dödsorsaken riskerar bli någon annan än covid-19. Men har andra länder så dålig koll?

Andra länder har ingen koll. Sverige är bäst.
Allt enligt de styrandes verktyg Tegnell och FHM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in