2020-04-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det verkar ju gå ganska bra för Tengele hittills, här kan du se hur effektiv hans strategi varit jämfört våra grannar.
https://specials-images.forbesimg.com/imageserve/5e904d38b4aaaa0006ecf953/960x0.jpg?fit=scale
går bra?
Citera
2020-04-11, 20:17
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Komik på hög nivå, alarmister gör sitt bästa för att hålla paniken vid liv, Expressen går om Aftonbladet att skapa krigsrubriker av ingenting = samhället i ett nötskal.

Haha vafan? Det är ju tvärtom svensk media snarare minimerar faran och sveriges usla situation med detta virus om du jämför med utlandet!
Citera
2020-04-11, 20:17
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast i ärlighetens namn så finns det fler som är otroligt otrevliga mot dom som försöker hitta positiva infallsvinklar i allt elände. Dessa verkar dessutom vara dom dummaste människorna i tråden.

Dessa personer gör mer skada än nytta. De som försöker hitta positiva infallsvinklar alltså. Men du verkar för trög för att fatta det. Deras positivitet avväpnar folk (främst idioter som går på det dock men ändå)ifrån sitt naturliga försvar, som är rädslan att bli smittad. Denna rädsla är faktiskt nyttig, och kommer göra mer för att bromsa detta virus än något godhetsknarkande eller lugnande nertoneri, som tvärtom tjänar till att öka smittgraden och därmed belastningen på sjukhus och därmed oxå öka dödsfallen.

Det är väl inte konstigt om folk blir förbannade på dessa idioter som inte förstår vilken skada de gör?

Positivitet är det farligaste som finns under en pandemi. Spar det tills faran är över.
Citera
2020-04-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Tål att upprepas men att valet skulle handla om total nedstängning av ekonomin med igensvetsade dörrar i bästa Kina-stil och ett mjäkigt förfarande där det görs för lite och försent och äldre lämnas att dö är en falsk dikotomi. Man hade kunnat/kan:

Det förekommer någon slags konsensus att vi står mellan valet av kall Darwinism i sann Stalinistisk anda eller totalitärt styre i sann Stalinistisk anda, men sanningen är att vi behöver inte vara någon version av Stalin utan kan helt enkelt applicera lite klassisk socialdemokratisk, svensk tjänstemanna-anda; om nu någon sådan finns kvar i det här landet.

Jag tycker absolut att det finns ett mellanting, och det är det Sverige siktat på. Håller med om att det är för mycket snack om antingen eller - antingen utegångsförbud eller ingenting.

Finns saker Sverige kunnat göra bättre, precis som alla andra länder. Men samtidigt tycker jag Sverige gjort det bra, och kommit en bra bit på vägen. Mer masker ute i samhället hade inte varit dumt, kanske något vi kan landa i till hösten. Finns fler saker vi kan bli bättre på, men sanningen är att eget ansvar är det absolut viktigaste i en sån här situation, och det har FHM verkligen tryckt på. Ang flygblad med posten tycker jag inte riktigt har behövts, de har gjort reklam på internet och TV (senast igår såg jag en Instagramannons från Krisinformation.se) och enligt MSBs beräkningar har dessa åtgärder nått ut till minst 90% av befolkningen. Resterande 10% lär ha hört det på annat håll. Och dessa 10% är antagligen bebisar och dementa.

Tycker helt enkelt vi är på rätt spår, men finns alltid utrymme för förbättringar.
Citera
2020-04-11, 20:19
Medlem
Nu har ju även Stefan Löfven sagt att det är uppenbart att Sverige var dåligt förberett för denna situation. Så det finns ingen anledning för folk här att försvara Sveriges agerande och beredskap.
I stället måste man ställa frågan varför just Sveriges beredskap har varit så dålig och vilka som bär ansvaret. Dessutom måste man fråga varför Svenska politiker för ett par månader sedan hävdade att beredskapen var god och dessutom skänkte bort pengar till WTO.
Sverige skall ju vara ett rikt och välordnat land men i denna situation framstår Sverige som inte ett dugg bättre än ett u-land.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
går bra?

Ja, du kanske har missbedömt hans strategi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Som jag har sagt tidigare så är jag helt övertygad om att jag kommer att dö av detta skit-virus vilket gör mig arg. Känns skit att aldrig få den pension man har tjänat in.

Nej, det får du inte göra. Varför tror du det?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hur ska dom kunna göra det om dom inga patienter har?

Nog finns det några

Coronavirus Cases:
1,761,248
Citera
2020-04-11, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Dessa personer gör mer skada än nytta. De som försöker hitta positiva infallsvinklar alltså. Men du verkar för trög för att fatta det. Deras positivitet avväpnar folk (främst idioter som går på det dock men ändå)ifrån sitt naturliga försvar, som är rädslan att bli smittad. Denna rädsla är faktiskt nyttig, och kommer göra mer för att bromsa detta virus än något godhetsknarkande eller lugnande nertoneri, som tvärtom tjänar till att öka smittgraden och därmed belastningen på sjukhus och därmed oxå öka dödsfallen.

Det är väl inte konstigt om folk blir förbannade på dessa idioter som inte förstår vilken skada de gör?

Positivitet är det farligaste som finns under en pandemi. Spar det tills faran är över.

Visst är det viktigt att folk har respekt för viruset. Men dom jag pratar om är sådana som springer runt panikartat som yra höns vid allvarliga händelser. Knappast en särskilt bra egenskap.
Citera
2020-04-11, 20:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ingen tävling i dödstal för f...n men det är klart i Sverige hånar alla varandra i stort sett alltid..
Bättre att de ödmjukt talar om att vi klarade oss från det värsta men de har de inte gjort.
Snart 1000 döda. Finns inget att skryta om nu.

Så man ska inte säga nåt, men man ska ödmjukt säga att vi klarade oss från det värsta?

Hån? Är du en som som tycker att skämt är otrevliga också?
Citera
2020-04-11, 20:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant hur Corona-viruset muterar beroende på populationen det sprids i. Spekularas i att mutationer gör att viruset anpassar sig för att spridas snabbare i en given population.

Finns nu 3 huvudtyper A, B ,C

https://www.scmp.com/news/china/science/article/3079491/deadly-coronavirus-comes-three-variants-researchers-find

https://metro.co.uk/2020/04/10/coronavirus-mutated-three-distinct-strains-spread-across-world-12536852/
Citera
2020-04-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Jag kissar på mig av skratt. Det är ni nonchalanta förnekare som spridit skiten från början. Det är gänget ni tillhör som sitter på uteserveringarna, hänger i barerna, smittar på tunnelbanan osv. Det är ni som dödar Agda 91 och troligtvis njuter av det.
Du har fel, sedan covid-19s intåg har jag och mina gelikar följt myndigheternas rekommendationer till punkt och pricka för att skydda de som enligt statistiken har jobbiga odds mot denna sjukdom: äldre och sjuka (ofta i kombination).

Däremot framkommer det gång efter annan i tråden att domedagsepidemiologer har människor i sin absoluta närhet som nonchalerar dessa rekommendationer, som inte tar hänsyn och utsätter dessa riskgrupper för just risker. Istället för att sprida budskapet i sin egen bekantskapskrets - vilket innebär att rädda liv - sitter man och predikar för redan frälsta. Detta utan skam i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in