2020-04-11, 12:42
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
510 personer har dött av coronaviruset i Spanien under det senaste dygnet. Det är en minskning på 95 personer och dödssiffran sjunker nu för tredje dagen i rad.

Det är också den lägsta siffran sedan den 23 mars.

Totalt har nu 16 353 dött till följd av viruset och närmare 162 000 människor testat positivt för smittan.

ÄNNU BEVIS ATT LOCKDOWN FUNGERAR
Citera
2020-04-11, 12:42
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Lustigt att svenskarna först nu börjar inse att detta inte är en vanlig influensa, att ditt efter immunförsvar kan slå bakut trots att du är frisk innan, att det drabbar unga, och att det kan ge permanenta lungskador.

Det har varit självklart i denna tråd sen en månad tillbaka.

Folk i allmänhet är ju och uppför sig tyvärr som flockdjur.. det är lättare att fråga grannen, kompis med mera om något än att ta sig mödan att söka upp information. Istället för att googla etc, så ställer folk en fråga i ett forum och hoppas på ett svar, detta fastän det finns tekniska data etc mitt framför näsan på dem i samma tråd som de skulle kunna använda sig utav.
Detta resulterar även i att det i samhället finns dessa oaser av bubblor där de som lever inom dessa lever världsfrånvänt och avskilt från resten av omvärlden, den enda information utifrån kommer möjligtvis från slumpvisa nyheter de råkar se på tv, allmänna media innan de försjunker tillbaks in i sin lilla ingrodda värld.
Jag har hört exempel på folk som inte ens kände till att 9/11 hade skett och det flera år efter det inträffade.. jo, det finns folk som helt avskärmar sig från nyhetsrapportering!
Citera
2020-04-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
När andra länder öppnar kommer smittpridningen att BÖRJA i deras länder. Vad babblar du om egentligen.
Italien förlängde sin karantän. Spanien med. Vad svamlar du om?
Citera
2020-04-11, 12:43
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fyfan va hemskt att begravas sådär som i New York, i en massgrav.

Hade de ens en begravning med nära och kära?

Dom hittar inga anhöriga till dessa uteliggare illegala invandrare etc. Troligen mest svarta och purtoricaner de är överrepresenterade 50% av döda enligt USA;s svarte Surgeon general.
Citera
2020-04-11, 12:44
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
CORONAVIRUS covid-19har muterat i tre distinkta stammar för att fortsätta sin dödliga spridning över hela världen, har experter upptäckt.

Ett par bekanta forskare som kartlade en del av den ursprungliga spridningen av Covid-19 hos människor säger att de har funnit att det finns tre olika men nära besläktade varianter.

Vi forskare vet nu att viruset - kallad SARS-CoV-2 - muterar ständigt för att övervinna immunsystemets resistens i olika populationer.

De använde data från prover som tagits från hela världen mellan 24 december 2019 och 4 mars 2020.

Deras resultat visade att det fanns tre distinkta men nära besläktade varianter av Covid-19, som de kallade A, B och C.

Dr. Jeff
Har du någon källa att hänvisa till mer än att skriva ETT PAR BEKANTA FORSKARE?
Att du påstår att du är forskare är bara löjligt, men du kanske går igång på att ljuga?
synd att man inte kan blockera vissa användare här...dig hade jag blockat ögonblickligen!
Citera
2020-04-11, 12:46
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fyfan va hemskt att begravas sådär som i New York, i en massgrav.

Hade de ens en begravning med nära och kära?

Den som är död lider inte, ibland får man se effektivitet före tradition.
Citera
2020-04-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Tack för svaret, vilka underliggande faktorer tänker du på förutom de allmänt vedertagna?

Jag är ingen expert så jag kan egentligen bara gissa och dra mina egna slutsatser utefter den statistik som presenteras. Men ärftliga sjukdomar som ger ett försämrat immunförsvar skulle jag utan tvekan hålla som hög riskfaktor. Det kanske kan vara bra att göra en inventering i sitt släktträd och undersöka om man nu känner sig väldigt orolig. Annars så förordar jag sunt bondförnuft med hälsosam livsstil, god kost och mycket motion. Med dessa tre enkla knep så kommer du förmodligen att öka dina chanser att överleva sjukdomen om du är ung.

Men återigen, lyssna hellre på experterna och försök att hänga med i den statistik som redovisas. Tyvärr kommer vi svar på många av frågor långt efter att pandemin blåst över. Först då kommer det finnas tid att gå igenom all data och dra korrekta slutsatser.
Citera
2020-04-11, 12:47
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Sverige verkar verkligen nått kulmen av nya fall nu. Om 18 dagar blir alltså kulmen av döda. Vi får hoppas på en väldigt snabb dykning därefter.

Väldigt snabba slutsatser du drar. Har Anders sagt det eller hittar du på alldeles själv.
Citera
Medlem
Citat:
De har redan börjat
Nej. Källa tack.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sverige har ju 0 fall och 0 döda den 11 april så vi är ju bättre än Norge.
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sverige har ju 0 fall och 0 döda den 11 april så vi är ju bättre än Norge.
Ja jädrar vilken vändning idag... I halva världen. https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Inte minst för Italien, Frankrike och England som också bara har 0 dödsfall. Och USA plötsligt bara 14 dödsfall! Bara 3 länder i världen över 50 dödsfall... Corona försvann nästan över en natt!

Or not.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Italien förlängde sin karantän. Spanien med. Vad svamlar du om?
Består världen av enbart Italien och Spanien?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Har du någon källa att hänvisa till mer än att skriva ETT PAR BEKANTA FORSKARE?
Att du påstår att du är forskare är bara löjligt, men du kanske går igång på att ljuga?
synd att man inte kan blockera vissa användare här...dig hade jag blockat ögonblickligen!
Förnekare. Off topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in