2020-04-06, 12:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag håller med dig såklart. Giesecke försökte säga detta när han berättade att han och frun ska till fjällen under påsken.. ;-)

Tegnell har tillsvidare inte sagt ngt angående hur han tänker tillbringa påsken: med vem och var ;-)

Man får ju hoppas att AT ”tillbringar” påsken på jobbet där han ska vara just nu. Ingen påsksnaps till honom innan dödstalen gått ner rejält!
Citera
2020-04-06, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har du några äldre släktingar som du vill ska dö för att du ska få del av ett arv? Eller tycker du det bara är kul när folk dör rent allmänt?

Nu när Boris får syrgas hoppas du då att han ska dö? Han har ju underliggande faktorer som överviktig så då gör det väl inget om han stryker med?

Han är helt enkelt en cyniker. En person som saknar empati och etik. Det finns gott om såna, även här på flashback.
Det finns folk som hellre ser att det dör "onödiga" människor än att dem själva ska få ekonomiska smällar.
Det kommer aldrig gå att argumentera med såna människor (om man nu ska kalla dem för människor, men enligt mig är det djur hela bunten).
De själva kämpar och argumentera för att få andra att förstå att det är rätt det dem säger.
Men det är grundinställningen som är fel. För att man ska kunna argumentera med dem ska man lägga sig på samma nivå som dem, dvs var själv cynisk och icke empatisk. Därför kommer diskussioner med dem aldrig att leda nånstans.
De är säkra på sin sak. Men det beror på en cynisk syn på livet som de har. Allt det de säger andas cynism och avsaknad av empati.
Varför de är så vet man inte. Kan vara fler orsaker. Kanske har de varit mobbade hela livet och hatar resten av människor så de bryr sig inte om andra dör. Inte fan vet jag.
Om Gud eller karma finns hoppas jag de blir rejält straffade. Jag önskar att de får smaka på samma medicin. De kommer dock strunta i detta då de troligtvis varken tror på Gud eller karma. Men han som lever får se.
Citera
2020-04-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Same shit.
Varför tror du det? Såvitt jag kan se har RT valt att inte tro på RIA Novosti. I alla fall inte än så länge:

https://www.rt.com/uk/485054-boris-johnson-to-undergo-tests/

Men jag förstår hur du tänker. Skriver en rysk nyhetskälla något som är fel så "ljuger ryska medier".

Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Finns där någon västerländsk källa som säger att han ligger i repsirator?
Det är iofs skillnad på respirator och syrgasbehandling, men ändå, duger Expressen?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/boris-johnson-behandlad-med-syrgas-fortfarande-pa-sjukhus/
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är nog egentligen väldigt få som hoppas på höga dödstal.
Om man däremot tror att det blir många som dör så är det en helt annan sak.

För egen del är jag försiktigt positiv. Där jag bor har folk tagit saken i egna händer i flera veckor. Inte många barn går till skolan, skall de leka med kompisar så får de göra det utomhus, folk jobbar hemifrån eller sjukskriver sig vid minsta snuva osv.. Jag tror att det ger effekt hos oss.

Det finns i tråden redan från början rent morbida uttryck om hur många som ska dö. Vissa har gått så långt att det lägger till ett, vänta får du se.

Naturligtvis tänker dessa personer inte på döden i dess naturalistiska form. De tappar bort sig i tanken om att få beskriva »katastrofen« som vore det ett dataspel.
Citera
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tror att det finns uppgifter om folks hälsosituation?

Du bör nog ställa följande frågor till dig själv.

- Vilket är mer sannolikt att en 80 åring eller en 70-åring ska dö?
- Vilket är mer sannolikt att en 80-åring med svårare sjukdom eller en 80-åring utan svårare sjukdom ska dö?
- Vilket är mer sannolikt att personer över 80 eller yngre personer ska dö i en virusepidemi?
- Vilket är mer sannolikt att åldersfördelningen på avlidna i covid-19 följer åldersfördelningen för döda generellt sett eller avviker från den generella åldersfördelning över döda?

Nej, jag ställde en simpel fråga till dig. Vad har du för faktaunderlag till ditt återkommande påstående att de 80+ som avlider i covid-19 ändå skulle ha dött av andra orsaker inom det närmsta året? Att jag reflekterar ytterligare över frågeställningarna ovan ger inget svar på denna min enkla undran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man får ju hoppas att AT ”tillbringar” påsken på jobbet där han ska vara just nu. Ingen påsksnaps till honom innan dödstalen gått ner rejält!

Jag hoppas att han tar lite ledigt också och tillbringar den tiden med frugan..

Det är inte hälsosamt att jobba dygnet runt i flera veckor. Då kan mycket annat ta en än bara Corona..
Citera
2020-04-06, 12:57
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Inte ens för sjuka människor är det särskilt dödligt och det kan tillråda på allt behandlas med patentfria läkemedel och vitaminer.

Sluta och sprid desinformation knäppgök. SARS-CoV-2 är både dödligt och mycket smittsamt.

https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/questions-answers
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Region Skåne och Försvarsmakten fortsätter sitt samarbete inom ramen för krisberedskap under rådande coronautbrott. Försvarsmakten kommer inom kort att skicka tre av sina ambulanser till Skåne för att avlasta ordinarie ambulanssjukvård vid förflyttningar av intensivvårdskrävande covid-19-patienter mellan skånska sjukhus.
Citat:
Antal konstaterade fall i Skåne: 349

Totalt antal provtagna i Skåne är cirka 4 578

Totalt antal covid-patienter som vårdas på sjukhus: 51, varav 14 i intensivvård

Totalt antal covid-positiva som avlidit på sjukhus: 15
http://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/pressbulletin-om-covid-19-6-april-2988961?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news

6 nya konstaterade fall, 10 färre i sjukhusvård, 2 färre på IVA, en död senaste dygnet i Skåne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
592 unika patienter har fått IVA-vård hittills och ca 427 vårdas där just nu. (Iva-registret)

165 patienter har avlidit eller skrivits ut efter IVA-vård. Andelen har jag inte sett statistik över men sjukvårdsdirektören i Stockholm sa förra veckan att två tredjedelar överlevt på IVA.
Om man skulle tillämpa den siffran på hela Sverige så har en tredjedel av IVA-vårdade avlidit = 55 st.

Om man beräknar på totalt 433 avlidna (c19.se) så har 378/433 = 87 % av dödsfallen i Sverige avlidit utan att få IVA-vård.
Stor del av dödsfallen är åldringar som är liggpatienter och är svåra att flytta. De beräknas ej att överleva i IVA vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur många 120-130 åringar har vi som uppväger ett större antal i åldersspannet 19-29?

Italien, Spanien ligger runt 79-81 år i snitt.
Det är inte den riktiga verkligheten då de 2 länderna som du nämner lämnar de äldsta för att dö och prioriterar de yngre, så fler äldre hade klarat sig om alla hade fått den hjälp de ska få.
Citera
2020-04-06, 12:59
Medlem
Nu ar det relativt snart dags for presskonferens, formodligen da med Chinos-byxan Tegnell.

For att oka uppmarksameheten fran flashbacks-lasaren, har jag gjort en ordbingo.

BINGO om 5 ord/uttryck sägs av Tegnell.
Jackpot om 8 eller mer ord sägs

platt kurva
eftersläpning
helgen
tvätta händerna
trygg
rekommenderar
chinos
beklagligt
Somalia
flockimmunitet
peaken
munskydd
Citera
2020-04-06, 12:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag hoppas att han tar lite ledigt också och tillbringar den tiden med frugan..

Det är inte hälsosamt att jobba dygnet runt i flera veckor. Då kan mycket annat ta en än bara Corona..

I kristider är det bara att bita ihop. Det är dock en anledning till att läkare ironiskt nog dör klart tidigare än genomsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in