Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Har du några äldre släktingar som du vill ska dö för att du ska få del av ett arv? Eller tycker du det bara är kul när folk dör rent allmänt?
Nu när Boris får syrgas hoppas du då att han ska dö? Han har ju underliggande faktorer som överviktig så då gör det väl inget om han stryker med?
Han är helt enkelt en cyniker. En person som saknar empati och etik. Det finns gott om såna, även här på flashback.
Det finns folk som hellre ser att det dör "onödiga" människor än att dem själva ska få ekonomiska smällar.
Det kommer aldrig gå att argumentera med såna människor (om man nu ska kalla dem för människor, men enligt mig är det djur hela bunten).
De själva kämpar och argumentera för att få andra att förstå att det är rätt det dem säger.
Men det är grundinställningen som är fel. För att man ska kunna argumentera med dem ska man lägga sig på samma nivå som dem, dvs var själv cynisk och icke empatisk. Därför kommer diskussioner med dem aldrig att leda nånstans.
De är säkra på sin sak. Men det beror på en cynisk syn på livet som de har. Allt det de säger andas cynism och avsaknad av empati.
Varför de är så vet man inte. Kan vara fler orsaker. Kanske har de varit mobbade hela livet och hatar resten av människor så de bryr sig inte om andra dör. Inte fan vet jag.
Om Gud eller karma finns hoppas jag de blir rejält straffade. Jag önskar att de får smaka på samma medicin. De kommer dock strunta i detta då de troligtvis varken tror på Gud eller karma. Men han som lever får se.