2020-04-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Exakt du har rätt.

Jag påpekade detta för en månad sedan men blev hat bombad av förnekare. Dom flesta av dom har lämnat tråden nu när allt går uppenbart åt helvete.

Fan också, hur kunde man låta detta ske...

O mde stannat hemma med sina barn, vilka hade då jobbatr inom vården?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Eller låt dem vila ännu längre innan nästa användning,

en del säger 9 dagar, 14 dagar är ännu säkrare...

Känns lite överdrivet, men kan man rotera masker så varför inte.

Jag menar man säger det överlever länge på hårda material, kort på mjuka som tex kläder, där det är timmar och inte dagar. Teoretiskt är en mask ett mjukt material och viruset borde snabbt dö ut.

Jag roterar mask på 1v, runt runt runt. Bör vara ganska safe.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tegnell/FHM är verkligen helt otroligt.

”Olyckligt att smittan drabbar äldreboende”

Vad i helvete trodde ni när samhället är öppet, inga besöksförbud och framför allt när personalen saknar skyddsutrustning?

Var en smittskyddsläkare som uttryckte sig att andningsmasker mer eller mindre inte behövs i dagens läge. Först tyckte jag det lät helt sinnessjukt men det är faktiskt lika bra. Samhället är vidöppet så det är lika stor chans personalen blir sjuka på fritiden ute i samhället/på vägen till jobbet.

Ja, faktiskt är det så. FHM har inget intresse av att skydda oss alls så lika bra att bara gasa.

Han prioriterar invandrare och unga före äldre och svenskar. Enkelt. Hade han fått som han velat hade han varit i Somalia just nu.
Citera
2020-04-02, 14:12
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Över 90 svenska kommuner har haft eller misstänks ha haft coronasmitta på sina äldreboenden. Bara i Stockholm finns hundratals konstaterade fall.

Statsepidemiolog Anders Tegnell erkänner att det är ett misslyckande.

– Det är väldigt olyckligt, säger han till Sveriges Radios Eko-redaktion.

Oj, inte den ofta den clownen erkänner sina fel.
Sent ska syndaren vakna.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Italienska regeringen och myndigheter är överens om att de kommer få häva isoleringen innan smittan är över pga ekonomiska och psykosociala skäl. Konstigt, "Alla andra" klarar ju en lockdown...
Och..?

Det går inte att ha en lockdown i ett demokratiskt samhälle hur länge som helst, det finns det ingen som har påstått.
För att klara det måste alla länder hjälpa till och införa nya rutiner för att lösa flaskhalsar och möjligheten till socialt liv.

Är alternativet en fortsatt lockdown så är det bara att gilla läget.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag är inget land..kunde fatta det för flera månader tbx

Bra, håll dig fortsatt isolerad. För jag antar att du inte är saknad på nån arbetsplats.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
som alltid kommer man med essentiella pastaenden sa bör källa med länk bifogas för att man skall kunna undvika trolleri

Skriver man som jag:

Citat:
En bekant sa...
---
Vet inte om det stämmer men låter som en logisk förklaring.

så är det per definition inte 'essentiella pastaenden' och därmed finns ingen länk.
Det är också naturligtvis inga som helst problem att skriva så i ett allmänt forum om man redovisar att det handlar om just hörsägen och inte gör sken av att veta mer än andra.
Citera
2020-04-02, 14:13
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Efter klockan 11:30 har vissa regionen rapporterat dödsfall, då ser man var vi är på väg, att vi har en dipp i kurvan hoppas ju alla såklart.
Det intressanta är egentligen nysjuka. De döda smittades ju för några veckor sen.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Ett vårdbolag har ensamt haft 50 st döda Vilket är bolaget?

Har vi måntro ännu en Jihad muslim som går runt och medvetet smittar gamlingar ?
Detta har ju hänt förr med "fel medicinering" avstängda apparater och annan vanvård.

Det finns förmodligen många muslimska aktivister inom vården i Sverige och deras intresse är att avliva så många som möjligt utan upptäkt.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
43 nya dödsfall sedan igår. Enligt Folkhälsomyndigheten, vid dagens presskonferens.

(källa)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Floskelmaskinen Tegnell med sina allmänna råd. Han beklagar att smittan nått äldreboenden. That's it.
Ja skandal att äldreboenden inte skyddat sina kunder bättre.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
O mde stannat hemma med sina barn, vilka hade då jobbatr inom vården?

Daghem för barn som finns öppna för föräldrar med samhällsviktiga yrken, som resten av lockdown världen har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in