2020-04-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hade man begränsat antalet vårdare och gett dessa skyddsmasker och latexhandskar så hade detta aldrig skett.

Men tydligen har FHM bara tillräcklig intelligens för att ha fokus på sjukhusen...

Det funkar inte så eftersom äldrevården är ett skämt i Sverige.

Största utmaningen är att över huvud taget få dit tillräckligt med folk för att ta hand om gamlingarna. Och detta gäller alltså INNAN halva personalstyrkan sjukskriver sig för symptom.

Det är sjuk personal som går till jobbet för att de måste. Lövet kan stå i TV och säga att alla ska vara hemma men det är omöjligt i praktiken.
Citera
2020-04-02, 14:04
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracows
Oroliga och arga om det visar sig att det kunnat skötas bättre. Det sista måste utredas rejält efteråt. Om så bara ett liv hade kunnat sparas är det inhumant av den humanitära stormakten.
”Om det visar sig att det kunnat skötas bättre”? Det många inte tycks ha förstått är att det i nuläget inte finns något facit! Ingen, absolut ingen, vet säkert vilken väg som är den rätta att gå. Och självklart kommer varenda liten detalj att utredas den dagen då detta är över. För en sak kan vi vara säkra på, det kommer att hända igen och då kommer mänskligheten förhoppningsvis att vara lite mer vis av erfarenhet. Men fan tro’t.
Citera
2020-04-02, 14:06
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Var det någon som sa att c19.se inte uppdaterade? Det gör de nu:

261 döda

https://c19.se/

Jag ser 301.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Fast det där med 14 procent s återinfektion redan avhandlat i tråden. Det är med all säkerhet inte återinfektion utan snarare så att patienten aldrig blev av med virus helt.

Ingen vet ännu hur lång tid immuniteten varav. I värsta fall bara tre månader, sen kan man bli sjuk igen.
Citera
Medlem
Har Tegnell myntat ett nytt begrepp: "äldre äldre" ?

Citera
Medlem
Italienska regeringen och myndigheter är överens om att de kommer få häva isoleringen innan smittan är över pga ekonomiska och psykosociala skäl. Konstigt, "Alla andra" klarar ju en lockdown...
Citera
Medlem
Ja känns hemskt när man långt i förväg visste det skulle bli såhär...men sverge kunde väl inte se det i vanlig ordning.
Citera
2020-04-02, 14:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag ser 301.
Såg också det nu tydligen uppdaterade de strax efter jag tittade.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag vill inte vara sån, och du kanske är ironisk, men du vet att artikeln skrevs i söndags? Kurvorna har inte direkt pekat nedåt sedan dess...

Jag drev lite med Anders Tegnell. Jämför följande två inlägg med varandra:

Anders Tegnell är optimist
Anders Tegnell är pessimist

Skrivna med 3 minuters mellanrum.
Citera
Avslutad
Floskelmaskinen Tegnell med sina allmänna råd. Han beklagar att smittan nått äldreboenden. That's it.
Citera
2020-04-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Man ska inte belasta andra regioners sjukvård heter det, det är därför man inte ska resa bland annat, har du missat det?

Är det fullt där du bor så är det fullt, då får du hoppas att inte dör i hemmet helt enkelt.

Då kommer du inte ens med i statistiken.

Jag har inte missat det. Jag vet att Italien skickat patienter till Tyskland för vård och då tänkte jag att man kan ha samma utbyte här hemma om det finns kapacitet inom landet. Jag tänkte mer på patienter som redan ligger inne men behöver mer omsorg och resurser.
Citera
2020-04-02, 14:08
Medlem
FHM gick ju inte ut med info gällande äldreboenden förrän 2 veckor sedan?
Han kan ju inte säga att det är förväntat med fler döda då det är mest äldre som är sjuka.
Det är förväntat med fler döda då Sverige inte gjorde några restriktioner för 3-4 veckor sedan.. då fanns inga riktlinjer att hålla avstånd, inte träffa äldre osv. De riktlinjerna kom väldigt sent.
Smittspridningen har funnits i Sverige sen februari..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in