2020-04-01, 14:44
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Vart fan tog presskonferens vägen??? Varför bröt de????
På SVT play fungerar den då fortfarande.
Citera
2020-04-01, 14:45
Medlem
Mextremes avatar
Resten av Norden. Danmark, Norge, Finland + Island har totalt 152 döda.
Bara Stockholm har 149 döda

Stockholm har två miljoner invånare, resten av Norden måste vara ca 15 Miljoner. Någonting verkar inte fungera.
Citera
2020-04-01, 14:45
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Vart tog utfrågningen vägen? De bröt skiten på ab

Pressträffen pågår fortfarande på SVT.
Citera
2020-04-01, 14:46
Medlem
Anders T säger att det är väldigt ovanligt att personal inom sjukvården blir smittade..

Han fortsätter att killgissa med självförtroende (dock nu mera med en svag nervös touch) och häva ur sig grodor man kommer skratta och gråta åt i framtiden.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Anders Tegnell kommer att bli en av Sveriges kändaste personer under 2000-talet. Utan tvekan. Hans extremt märkliga svar på alla frågor, det är fullständigt bisarrt.

Nu fick han frågan om vad han tycker om att sjukhuspersonal i Stockholm och nu även Kalmar sjukhus blivit smittade av corona:
Tegnell: Siffrorna är så små, så det är inte ens relevant att kommentera så små siffror.
Citera
Medlem
Folkhälsomyndighetens råd som gäller till 31 december slår undan benen för hela svenska idrottsrörelsen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det har varit allvar hela tiden. Att kräva ansiktsmask till alla räddar mer liv än att panikrabbla siffror på fb.

Det finns ju inte ens skyddsutrustning till vårdpersonalen så ditt förslag är ju en utopi.
Statistiken kan kanske få FHM att inse varför Storbrittanien ändrade taktik även om det var i senaste laget.
Citera
Medlem
shevitas avatar
HAHA!!

nu har man ett klart bevis på att Aftonbladet styrs av sossar och staten!

När grillningen precis började ta fart bröt de presskonferensen och bytte till nåt annat! Folket som brukar följa ab kan alltså inte ta del av dialogen och egentligen folks oro som är en verklighet!

Detta borde vara OLAGLIGT!
Citera
Avslutad
Jag är inte den som blir rädd eller drabbas av panik men dom här siffrorna skrämmer mig och det kommer troligtvis öka ännu mer till 100-tals döda per dag. Jag har också finsk medborgarskap och har en stark lust att åka dit och bo hos mina släktingar på landet men man vill ju inte smitta dom med något. Finland och dom andra nordiska länderna hanterar detta mycket bättre. Man blir rädd.
Citera
2020-04-01, 14:47
Medlem
Citat:
HAHA!!

nu har man ett klart bevis på att Aftonbladet styrs av sossar och staten!

När grillningen precis började ta fart bröt de presskonferensen och bytte till nåt annat! Folket som brukar följa ab kan alltså inte ta del av dialogen och egentligen folks oro som är en verklighet!

Detta borde vara OLAGLIGT!

SVT sänder direkt. De bröt inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Oavsett så ska man inte straffas med döden.

Ja, jag håller med om att 25-åringar ska kunna fatta detta.
Men antagligen har dessa unga killar(?) utgått från att de inte var i riskgruppen.
Tragiskt oavsett, och det hoppas jag att även du håller med om trots att vi har tjafsat.

Det är fortfarande äldre med nedsatt immunförsvar som är riskgruppen. Det betyder inte att unga med dolda sjukdomar eller personal som utsätts för mängder av smitta inte också riskerar att dö.
Citera
Medlem
Samuel332s avatar
Varför är svenskar sådana fega fittor som inte vågar ta drastiska åtgärder som lockdown o.s.v. har de ingen struktur och ingen planering om hur man går tillväga i en kris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in