2020-04-01, 14:40
Medlem
schuberts avatar
Det börjar bli "politikersvar" och svammel på varje fråga nu. "Kan inte svara på det just nu", "får återkomma om det" blablabla

Märks att samlingen på scen är pressad och att läget är betydligt mer kritiskt än vad de försöker påskina.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag förstår ärligt inte varför det skulle vara eftersläpning? Det är väl bara att rapportera direkt hur många som dör dagligen, behövs väl inge byråkrati och skit för det?

Man "vill inte skapa panik".
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag tycker dom nya siffrorna är så jävla skumma. Vad fan gör Stockholm för fel och vad gör vi andra i storstäder för rätt?

Stockholm
+243 nya bekräftade (igår 175)

Västra Götaland
+28 nya bekräftade (igår 27)

Skåne
+7 nya bekräftade (igår 3)

De gör inget fel utan spridningen kom igång tidigare helt enkelt.

Däremot så får de fel direktiv från regeringen,... det skulle vara mycket hårdare restriktioner, men icke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Down syndrom tillhör riskgruppen. Det är besöksförbud även inom särskilda omsorgen.
Människor med Down syndrom har oftast problem med hjärtat.Sämre immunförsvar, infektionskänsliga.
Alla inom särskilda omsorgen är riskgrupper.

Ah ok, tack för info.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det säger du bara för att hon är snygg.

Hon är KRISBEREDSKAPSCHEF och lyckas inte lösa skyddsutrustning. Hon borde kölhalas.

Ja hon har ju absolut inget vettigt att säga eller komma med.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag förstår ärligt inte varför det skulle vara eftersläpning? Det är väl bara att rapportera direkt hur många som dör dagligen, behövs väl inge byråkrati och skit för det?

Förmodligen för att de som dog redan var sjuka eller lastgamla, och i efterhand har man vid misstanke upptäckt att de även bar på corona.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag tycker dom nya siffrorna är så jävla skumma. Vad fan gör Stockholm för fel och vad gör vi andra i storstäder för rätt?

Stockholm
+243 nya bekräftade (igår 175)

Västra Götaland
+28 nya bekräftade (igår 27)

Skåne
+7 nya bekräftade (igår 3)

Jag är rädd att Stockholm har en situation lik Lombardiet, okontrollerad spridning.

I resten av landet är det fortfarande begränsat. Betyder inte att det kommer fortsätta så. Stockholm borde stängas i några veckor. I resten av landet ska vi vara riktigt jävla asociala.
Citera
2020-04-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Ursäkta men jag blev lite besvärad då utvecklingen är mycket intressant...och otäck.
Har du sett dagens ....59 döda senaste dygnet.
Det är allvar nu ! Siffrorna är inte bättre än Italien justerat till när det började och befolkningsstorlek.
Det otäcka är att det är för sent att stänga Sverige nu.
Ja, jag är pessimistisk men kolla statistiken !
8, 9, 12, 18, 10, 8, 24, 34, 59 senaste dygnen där värdena 10, 8 var i helgen och de kan inte vara rätt.

Det har varit allvar hela tiden. Att kräva ansiktsmask till alla räddar mer liv än att panikrabbla siffror på fb.
Citera
Medlem
Äntligen grillar fifflaren Tegnell lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du menar att de läkare som dött av covid-19 inte har med viruset att göra? Utan de skulle ha dött ändå samma dag och tid?

Nu pratar vi om den årliga influensan.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Vart fan tog presskonferens vägen??? Varför bröt de????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag kollar dagsläget? För att jag påpekade åt Tegnell nämnt dagsläget?

Min uppfattning är att det går åt helvete för alla

Ja och eftersom Tegnell är en epidemiolog så har han per automatik förlorat all kredabilitet när han ens säger "i dagsläget".
Han är en uppenbart politisk tillsatt psykopat som ljuger konstant! Snälla se det!
"Masker är världelösa"
"Kurvan ser finfin ut i DAGSLÄGET"

Ja det går käpprätt åt helvete för alla men alla andra tar till adekvata lösningar och inte extremt luddiga och ibland helt felaktiga "rekommendationer" som inte hjälper ett skit mot ett virus som färdats från Wuhan till ALLA länder i världen på ett kvartal!!!
"Stanna hemma om du är sjuk och tvätta händerna"- är att LJUGA. De har ljugit för oss. Det är vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in