2020-03-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Och vad hjälper då det nya förbudet? Att far/morföräldrarna inte smittar barn och barnbarn?

Absolut ingenting. FHM verkar fortfarande säga att man inte kan smitta asymptomatiskt så då får dom väl bestämma utifrån det. Skillnaden kommer i slutändan ändå vara minimal eftersom samhället i stort bara fortsätter som vanligt.
Citera
2020-03-31, 14:24
Medlem
Kvantskallens avatar
MSB vill att vi uteslutande skall inhämta vår "information" om corona pandemin från svenska myndigheter. De vill också att vi skall tänka källkritiskt. Jag undrar om de själva ser ironin i detta?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Hypokondrikerna bör stanna HEMMA och inte överbelasta sjukvården.
Du jag kan LOVA DIG att en hypokondriker hellre drar till skogs än uppsöker sjukvården i detta pressade läge.
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Lena Hallengren säger att 20 000-30 000 tester kan genomföras i veckan.
– Detta måste göras på ett säkert sätt. Det ska inte göras för sakens skull. - Expressen

Och så sa ohon att de skulle börja testa om några veckor, VA ?! NÅGRA VECKOR...kan inte
regeringen besluta att det ska göras NU eller senast om 1 vecka !?!
Det är så jävla senfärdigt och "hej, kom och hjälp mig" i Sveriges regering.

Har du det lagret av utrustning eller vad fan är ditt problem? Ska vi köpa SKITEN som kommunistsvinen från Kina sålt på världen som inte funkar kanske? Jävla idioter som inge fattar att saker och ting tar tid för ett land som inte har inhemsk produktion av en specifik sam som hela världen är på jakt efter mitt under rådande pandemi.
Inga länder har överskott av tester. Inga länder har överskott av masker. Inga lämder har överskott av handskar. Fatta detta! Allt som kan produceras fördelas hyffsat jämt till alla i-länder just nu, bortsett från att länder med inhemsk produktion i vissa fall låter sakerna stanna i landet i högre grad.
Citera
2020-03-31, 14:25
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det blir tydligare vad som händer om man räknar från det hundrade fallet till exempel.
Något enstaka importfall indikerar knappast starten på en samhällsspridning oavsett vilket land det gäller.

Jag kan köpa din argumentation. Däremot vet jag inte om det är mer rätt än någonting annat. Återstår att se.
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
PROBLEMET är ju att de borde förbjudit besök på äldreboenden redan absolut senast 1 februari. De jobbar altså 2 månader efter. Bravo.

Likaså borde de ha stängt skolorna icke senare än för tre veckor sedan. Skolstängning lär väl komma nu i mitten/slutet av maj. Jävla idioter rent ut sagt!

ALLA BARA VÄNTAR PÅ ATT HÖRA ATT SKOLORNA SKA STÄNGAS. JÄVLA PUNDHUVUDEN SOM UTSÄTTER ALL VÅR BEFOLKNING FÖR ONÖDIGT LIDANDE OCH DÖD!

"Det här låter som något en rysk robot skulle skriva. Du röstade säkert inte ens på Hillary och hatar kvinnor. #HerTurn" - Förmodligen dom, på fullt allvar
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Och vad hjälper då det nya förbudet? Att far/morföräldrarna inte smittar barn och barnbarn?
Här har vi själva i riskgrupperna hållit oss undan från barnen i två månader :ł
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Även om jag misstänker att Sverige kommer att köra i diket så känner jag mycket mer förtroende för Anders Wallensten än för Tegnell. Han verkar faktiskt anstränga sig för att vara ärlig och inte skönmåla situationen in absurdum.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Varje svårt influensaår så ligger det hundratals 30-60 åringar på sjukhus och kippar efter andan. Visst.

Dom somnar in stilla bara annars under någon febertopp och det blir normalt inte lika dramatiskt så Corona är mer stökigare och givetvis också naturligtvis flertal gånger dödligare än en normal influensa
men underskatta inte hur många som dör under ett svårt influensaår.

I slutändan är det dock bara ett litet köttsår på den värdsliga människokroppen. T ex så kan 5 % av Sveriges befolkning dö nu under 2020 och det kommer att objektivt sett inte påverka oss nämnvärt eftersom huvuddelen av de avlidna kommer att vara åldringar och sjuka.
Citera
Medlem
Och inte FHM siffror om tillfrisknade från IVO heller. Nu har Expressen skickat en storkanon Niklas Svensson till FHMs pressis. Bådar inte gott för FHM. Han pratar om vårdpersonal som blivit coronasmittade. Snart får vi läsa i Expressen reportage om risker för att jobba som läkare och sjuksyrra.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
34 nya dödsfall sen igår. Härifrån blir det åka av.

Egentligen kommer dödssiffran på riksnivå snart att bli ointressant - olika delar av landet kommer peaka vid olika tillfällen. Om ett tag kommer det handla mer om att studera epidemins framfart alltmer regionalt och lokalt. Smittan sveper igenom våra lokala samhällen i detta nu. Krymp perspektivet - ta hand om nära och kära, så hörs vi på andra sidan elden.

Det som är ännu mer oroväckande är att 5 vårdpersonal vårdas i respirator. 3 läkare och 2 sjuksköterskor.

Börjar dom insjukna till denna grad så är vi ganska körda. Eller körda så inåt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Med all respekt för allas olikheter.

Förstå en sak EN sak.

Det är skillnad på conspiracy.com/nejm.org.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2004973

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Du kanske ska kontakta media och kalla fakta med dina insikter så kan ni ta detta vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in