2020-02-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Myndigheterna är nog lite märkta av svininfluensan som visade sig vara lindrigare än vad man trodde, men där vaccinet orsakade många fall av narkolepsi . Sett hur viruset spridit sig i Kina är det sannolikt att det sprider sig även i övriga världen och var och en bör såklart försöka undvika att utsätta sig för att bli smittad. Men det törs våra ansvariga alltså inte säga ?!

Det finns även en liberal helig ko gömd i mossan. Den fria rörligheten, de öppna gränserna.
Det här, smittspridning, är en av de allvarliga baksidorna. Finns förmodligen en tendens hos nyliberala människor att inte vilja se och erkänna just den sidan.
Citera
2020-02-04, 13:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
All denna information är 90% av det du skriver baserat på känslor. Du styrs ofta av känslor va?

Nej, det är fakta. För övrigt är känslor mycket viktigt just när det gäller nyförlösta kvinnor och nyfödda bebisar. Det är skört - det är mycket som kan gå snett. Och bli livsavgörande för barnet. Men det här kan du inte förstå, om du saknar erfarenheten av att ha fött barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Skulle du själv om du var en av personerna som kom ifrån wuhan, vilja att 10 miljoner människor vet exat vart du befinner dig?

Nej, men jag skulle ha velat se dem i en säker karantän. Och hade jag varit en av de evakuerade, så hade jag också VELAT sitta i en säker karantän. För allas skull. Två veckor och sedan hade det varit över.

Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
de kikar förhoppningsvist in här

Ja, Anders och Malin bör läsa här, och lära sig lite sunt förnuft, tror jag... Men alltså - Anders sitter alltså och väntar på att de ska ringa från Bryssel? Och under tiden vidtar han inga åtgärder med svenskarna som han har det yttersta ansvaret för?

Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Nu kryllar det av stora kråkor i Wuhan och moskiter.

Crows Over China While Water Turns Blood Red In Russia
22 718 visningar
•Livestreamade för 7 timmar sedan

https://youtu.be/Nz7JeN_kwDw?t=826

Det tyder ju på att det ligger döda människor alternativt djur ute, som kråkorna kan komma åt..?
Citera
2020-02-04, 13:37
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Det är kontroller efter symptom!
Inget virustest som avslöjar symptomfria virusbärare! En jävla skillnad.
Lugna ner dig ett hekto.
I Belgien knep de en symptomfri så det är bara att börja testa folk på löpande band.
Citera
2020-02-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Visserligen. Tegnell säger ju att de inte testas, men han är ju inget att lita på så visst kan det vara så.
Andra länder är kanske mer benägna att lugna sin befolkning och går ut med att de testar sina.
Men om det nu är patientsekretess, skulle han ju inte sagt att de inte testats, utan lite mer det kan jag inte yttra mig om, därför att det ligger under sekretess.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Det finns även en liberal helig ko gömd i mossan. Den fria rörligheten, de öppna gränserna.
Det här, smittspridning, är en av de allvarliga baksidorna. Finns förmodligen en tendens hos nyliberala människor att inte vilja se och erkänna just den sidan.

Fast även den fria rörlighetens motpol- Nordkorea- lär knappast undgå viruset.
Citera
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
De blev testade.

https://www.expressen.se/nyheter/kravet-pa-svenskarna-i-wuhan-efter-hemresan/
Litar du pa Tegnell?
Citera
2020-02-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Lugna ner dig ett hekto.
I Belgien knep de en symptomfri så det är bara att börja testa folk på löpande band.

Ja jag ska försöka...
Men det är inte första symptomfria fallet som testats positivt.
Citera
2020-02-04, 13:39
Medlem
kungen101s avatar
Vart är alla svenskar som inte tog detta på allvar från början? Aldrig förstått mig på svenskarnas naiva tankesätt. Jag själv har alltid haft "tänk om scenario". Så har alltid bunker redo med massa tillbehör då jag aldrig litat på människor som är högt uppsatta. Tips är att bunkra nu för kommer bli tufft framöver.

Varit tyst fram till nu följt tråden och läst mycket källor och vad som kan stämma eller inte. Och det jag stör mig mest på är hur svenskar är så naiva. Det är läskigt.
Citera
2020-02-04, 13:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Litar du pa Tegnell?
Han har politiska orsaker till att uttala sig som han gör, det förstår alla men vem på Flashback har större koll på vad som händer i Sverige än Tegnell? Om han säger att någon testats så är det nog så.
Citera
Medlem
just nu läser jag i utländsk press att amerikanerna använde Remdesivir på en svårt corona virus sjuk man och det hjälpte ty denna antiviral medicin var från början tänkt mot Ebola men verkar tydligen också hjälpa mot Corona virus - den är ej helt godkänd nu men kan användas i nödfall skriver de och hänvisar till The Wall Street Journal
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fast även den fria rörlighetens motpol- Nordkorea- lär knappast undgå viruset.

Hvadan menar du? Nord Korea har ju noll rapporterade fall. Som grannland dessutom, rejäl merit det där
Citera
2020-02-04, 13:41
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Kinas regering går hårt ut mod dom som försöker rapportera om läget.
https://www.youtube.com/watch?v=GAdZKvY8_l4&feature=share&fbclid=IwAR1aVE8 -WV_N0etqHUDZXMuKbFus6LoxjMgloNPGZZZ5zhAacNbxUy30A2 c

Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
”The only thing scarier than coronavirus is the Chinese goverment”.

Man kan vara tacksam för mindre. Vi har det så j*vla bra i Sverige att vi inte ens orkar ifrågasätta CCP.

Hur många här är övertygade om att läget är lugnt efter att bara ha kollat på den videon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in